En ny tjej...behöver hjälp!!

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Ort
I min lya i Åkersberga med hunden
Hoj
Ingen just nu.. :S
Hallå har du egen hoj så kör vi öm det nu stämmer att man inte måste gå utbildning orkar inte bli av med lappen efter 12 år men inge bus streck vissa har svårt att hjälpa till tydligen själv kör jag en R1a med nerplockade kåpor (kolegan la omkull den ) efter 100 meter och gör det gratis utan varken tårta eller pengar utan för att det e så jävla kul att åka hoj

För hoj behöver man inte gå handledarkursen, det är för B-kort. Man ska skicka in papper till VV & se om man blir godkänd, även betala en summa..MEN den betalar jag för den som vill hjälpa mig. :)
Skickar dig ett pm.
 

skåneNilsson

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Holmeja
Hoj
08 GTR1400 01ZRX1200s
Har äntligen blivit hojägare..:banana
Nu är det bara vänta på lite tillstånd, sen ut & köra!! :D

grattis till nya hojen , du har säker gjort ett bra val , sen finns det alltid folk som tycker det e fel , men skit i det , det e ju du som ska trivas med hojen , och du lycka till
 

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Ort
I min lya i Åkersberga med hunden
Hoj
Ingen just nu.. :S
Väntar...& fortsätter letar vidare!! :S

Väntar fortfarande på mitt tillstånd för övningskörning.. Hur lång tid brukar det ta innan det kommer?
Så blir det till att leta vidare efter en handledare oxå..hade ju en som erbjöd sig men som bara försvunnit!! :(
Så nu är det bara försöka hitta ngn ny handledare igen..

Sååå typiskt när allt annant börjat ordna till sig!!
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Väntar fortfarande på mitt tillstånd för övningskörning.. Hur lång tid brukar det ta innan det kommer?
Så blir det till att leta vidare efter en handledare oxå..hade ju en som erbjöd sig men som bara försvunnit!! :(
Så nu är det bara försöka hitta ngn ny handledare igen..

Sååå typiskt när allt annant börjat ordna till sig!!

När jag skulle vara handledare åt en förra året så tog de ca 3månader har jag för mig. Hur lång tid de tar tror jag beror på hur mycket dom har att göra på Länsstyrelsen. Slå dom en signal och hör.

Välkommen i efterskott :hej


PS.
Om de var Bikerwomen som skulle vara din handledare så ser de ut som hon har blivit bannad från forumet. Hör efter om det är någon som har mail eller telenr till henne.
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Stockholm har ju upp till 5 veckors handläggningstid, sitter själv och väntar, skickade in den 27 april.
För handläggare är det visst upp till 4 veckor.

Lycka till! :)
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Glöm inte o boka upp körnings tid har hört att det redan e fullt i sthlm eller nogot,

Inte för att ja behöver ta mitt KK har redan haft det såå länge :tungan :blah

Ut o öva på p plats start o stopp, manöver bana mm, Läs teori (eller gå en intensiv kurs om du vill klara mc i ÅR) :) dvs körkortet :rolleyes: eller chatta vidare :D

Ev kolla om du kan få dispans, Ja lägger inte ner nogot på detta då ja inte känner dej (ang lämp och handlägare )

Men lycka till en gång tilll :tummenupp

//Robin
 

Ozze

r00kie
Gick med
21 May 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki SV1000S
Har du redan ett B-Kort(dvs förstår dig på allmänt trafikvett/flyt)

Är det bara att jaga fatt i en stor parkering som ligger lite avsides, så kan du ju öva manöverbanorna och bromsprovet där, strunta i handledare alltså. Ta det försiktigt ibörjan bara =)

Har du bara lite vana att köra i trafik så ska den biten inte vara något problem bara för att du kör mc.
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Väntar fortfarande på mitt tillstånd för övningskörning.. Hur lång tid brukar det ta innan det kommer?
Så blir det till att leta vidare efter en handledare oxå..hade ju en som erbjöd sig men som bara försvunnit!! :(
Så nu är det bara försöka hitta ngn ny handledare igen..

Sååå typiskt när allt annant börjat ordna till sig!!

Som sagt, du har ju mitt nummer! :tummenupp
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Bikerwoman har blivit bannlyst läste jag i en annan tråd....

Jag har alltid undrat över vad som krävs för att bli bannlyst??? :confused:

Tänkte slå dig en signal i morgon.. :)
Då har jag laddat allt på mobilen mm. :D

Fan, vilken tid det tar för att få alla papper??? Kommer inte ihåg att det var så lång väntan...
 
Last edited:

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX10R
Jag kan ställa upp som handledare en till två gånger i veckan några timmar, skicka pm om du är intresserad...
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Grattis !
då skall du bara ha tillstånd för handledaren att köra med dig, tar ytterliggare en 3 veckor ca från det du lämnat in för honom/henne.
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Nu får ni ta å skärpa till er gubbar .. En dam i nöd å det är ingen som kan hjälpa till .. Typisk stockholmare !! Tror att dom är så överbra.. Synd att du inte bor nere i Göteborg ,jag hade hjälpt dig .. du hade inte varit den första oxå

DU SUGER! :yoparty
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top