En svår fråga

Scrub

Guest
Svår fråga, Självklart så vill man ju vara bussig men tänk hur dåligt du skulle må om hon råkade ut för en olycka...

Jag skulle nog köpt/lånat en hoj dom hon kunde öva lite på.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Är den helförsäkrad och att du är säker på att andra än du själv får gränsla hojen så är det väl bara tuta o köra..... Du kan ju hänga med på bönpallen osså :hihi

Edit: Du kanske tänkte främst på hennes liv.... Eller?
 
Last edited:

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
GL, om hon inte har fläsk att köpa en egen har hon heller inga fläsk att laga din när den pajar. Jag skulle inte låna ut den men om jag hade en tjej som ville dela hoj med mig skulle jag lätt kunna tänka mig göra det, delar på underhållet och alla kostnaderna (inkl försäkring) vi deponererar självrisken för vagnskada på ett konto. Sen är det bara tuta och köra!

/Fredde
 

GL

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Yamaha R6
Skorpan skrev:
Och om hon råka köra ihäl sig då p.g.a att hon inte kunde hantera den?? Går hon och ersätta då?? Inget jag skulle vilja ha på mitt samvete iaf
Hon är väl ganska lugn av sig men man vet ju aldrig lite rullgruss eller ett lite misstag kan vara allt som behövs. Det kanske kan hända den bästa men hon har ju inte kört så mycket men får hon inte låna min så får hon ju aldrig någon erfarenhet, Jävligt svårt att veta hur jag ska göra.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
R6 är väl ungefär lika farlig på rullgrus som en 250 från 73. Hon är väl vuxen? För en vuxen berättar man vilka risker som finns o sen får de avgöra själva. Så det är väl upp till henne. Sen att jag skulle på psykbryt om knäckte mina kåpor för dom inte orkade hålla upp hojen e nåt annat...
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
Hon borde ha förstånd nog att inte ens fråga att få låna den! Har man vält körskolans hoj så är ju risken inte helt obetydlig att välta med din oxå. En tjejpolare tog kortet i sommras och nog för att hon var kåt på att köra, men visste att hon aldrig skulle kunna med att låna min...därför erbjöd jag henne såklart att låna den :tungan
 

GL

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Yamaha R6
Agamemnon skrev:
Hon borde ha förstånd nog att inte ens fråga att få låna den! Har man vält körskolans hoj så är ju risken inte helt obetydlig att välta med din oxå. En tjejpolare tog kortet i sommras och nog för att hon var kåt på att köra, men visste att hon aldrig skulle kunna med att låna min...därför erbjöd jag henne såklart att låna den :tungan
vad sa hon då?
 

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
de är väl klart att tösen ska få låna!
tog själv kortet för ett år sen o har bara suttit på en motorcykel en gång innan jag skaffade egen.. vet hur det känns att INTE kunna få köra så mycket.. :rolleyes:
Ta med na ut på en lugn landsväg där hon får känna på hur pass mkt den drar osv.. Är ju en bra ände att börja i iallafall.. :)
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Eas skrev:
Hade aldrig lånat ut hojjen till tanten!
Spelar ingen roll om hon så 6-strejkade i all eighet!
Fy Fan sånt får dom inte göra! :4skrika :hihi

Nä men allvar jag hade nog inte låtit henne få låna den pga de skrivna resonemang som har skrivits. Ett litet dilemma men nä jag hade inte gjort det.



-Edit Tilllägg
 
Last edited:

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Hon har ju tagit körkort - så tyckte förättaren att hon var lämplig så måste hon ju kunna köra. Knappast att hon kommer att vrida ringarna till max så de bildar ordet flax det första hon gör och brassa rätt ut i skogen. Har dock gjort det väldigt klart för min flickvän (hon vill övningsköra på min hojj) att skulle hon tappa hojjen får hon dega reparationen. Finns ingen anledning varför jag skulle betala för hennes olycka. Detta brukar väcka en viss eftertanke!
 

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Ljusdal
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Det är klart hon ska få låna hojjen, men du kan ju ta med henne till en avsides väg till att börja med, då kan hon känna lite på hojjen innan hon ger sig ut i trafik med den.

För 3 dagar sedan var jag upp med min brud till ett millitärflygfält och lät hon pröva min hoj, efter en fet genomgång och några vännder med mig på flygrakan. Då har jag en R6 och hon hade inte ens kört en jävla moppe innan. Det gick kalas bra för henne och hon håller nu på att ta ett eget mc kort.

:yoparty
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Säg som det är, sök inte tröst här, "Du får pynta mina utgifter om du misslyckas". Tar hon det är det väl ok?

Min böna gasar den hoj jag anvisat. En XT125. - Tills hon kan!
 

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
Skorpan skrev:
Men då är det din egna hoj,en lånad hoj är som och leka med nåns samvete om det vill sig riktigt illa,nåt som man inte (inte jag iaf) förlåtit sig själv för.
Det är inte bara till och låna/låna ut och se glad ut

Alltså.. Dedär med samvete och grejer, det är ju självklart upp till honom.. Men tjejen är ju tillräckligt stor/duktig för att få köra i trafiken.. Dessutom så gav jag faktiskt ett tips om att ta med henne ut på någon lugn väg/plats där hon kan få träna o lära känna bågen först innan hon ger sig ut o leker världsbäst i trafiken.
dessutom så kan jag ju säga att jag även lånade motorcykel innan jag fick min egen, och man kör bra mycket lugnare när det är någon annans leksak man leker med..
 

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
Cornsnake skrev:
Det är klart hon ska få låna hojjen, men du kan ju ta med henne till en avsides väg till att börja med, då kan hon känna lite på hojjen innan hon ger sig ut i trafik med den.

För 3 dagar sedan var jag upp med min brud till ett millitärflygfält och lät hon pröva min hoj, efter en fet genomgång och några vännder med mig på flygrakan. Då har jag en R6 och hon hade inte ens kört en jävla moppe innan. Det gick kalas bra för henne och hon håller nu på att ta ett eget mc kort.

:yoparty


jo exakt.. :yoparty hett tips är ju att dra ut till nått lugnt ställe där personen ifråga kan få känna på allting hur det känns, sen kan man kanske få leka tuff vid rödljusen, sålänge man undviker motorstoppen.. :brinnerup låter iallafall vettigast för mig.. :)
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Mm tja vad ska du säga? Nä vill inte låna ut den för dom på sporthoj sa att jag inte skulle? Vem är du ihop med? Du får väl lita på din tjej för h-e :mad:
Det är DIN hoj o DIN tjej :rolleyes:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top