Endurance i Februari

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Superbike/Bilcity

Vi har inhandlat en Skoda. Men vi fick 3 på köpet för 5000k:bananar

Hitta lite andra förslag till konkurenter

Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
OK! Vem har handlat billigaste bilen då? Vi gav 500 spänn (bilen skulle ändå skrotas). Ska endast byta olja och sedan köra så länge bilen håller :).

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi har inhandlat en Skoda. Men vi fick 3 på köpet för 5000k:bananar

Hitta lite andra förslag till konkurenter

Fifan va grymt!

Är det en Felicia som ska åkas med? Är det den gamla stötstångsmotor på 59 häst? Den är oförstörbar, men oj vad slö den är... :arsele

/ jens

OK! Vem har handlat billigaste bilen då? Vi gav 500 spänn (bilen skulle ändå skrotas). Ska endast byta olja och sedan köra så länge bilen håller :).

Besiktigad bil för 500 spänn? Det är fanimej otroligt.

Vi betalade 3500, men fick stereo för 2000 på köpet :D

/ Jens

Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Fifan va grymt!

Är det en Felicia som ska åkas med? Är det den gamla stötstångsmotor på 59 häst? Den är oförstörbar, men oj vad slö den är... :arsele

/ jens

Besiktigad bil för 500 spänn? Det är fanimej otroligt.

Vi betalade 3500, men fick stereo för 2000 på köpet :D

/ Jens

He he... Jag snackade med Kia ägaren i Valdermarsvik med. Tyckte att bilen bara var för ful (läs cool). Men hade inte tid att åka och kolla den helgen... Så nu får vi prova att köra med en Vinpimplande Baugette i stället...:)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
He he... Jag snackade med Kia ägaren i Valdermarsvik med. Tyckte att bilen bara var för ful (läs cool). Men hade inte tid att åka och kolla den helgen... Så nu får vi prova att köra med en Vinpimplande Baugette i stället...:)

Du har bara sett början.

Säljaren var faktiskt så seriös att jag berättade vad vi skulle ha den till, han började nästan gråta.. ;)

Vad måste ni laga på en vagn för 500 spänn? Allt? Inget? Stessmek klockan 2 på natten? Eller 20 över tolv efter 2 varv? ;)

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Du har bara sett början.

Säljaren var faktiskt så seriös att jag berättade vad vi skulle ha den till, han började nästan gråta.. ;)

Vad måste ni laga på en vagn för 500 spänn? Allt? Inget? Stessmek klockan 2 på natten? Eller 20 över tolv efter 2 varv? ;)

/ Jens

Just nu inget! 5e växeln funkade inte så vi fick ta bilen för summan som skroten skulle betalat. Annars funkar den bra.
Men risken finns ju att det blir en massa stressmek / nattmek.

Förra året körde vi med denna Golfen och den bara gick... Vi kollade oljan en gång och körde till klockan 2 på natten då mina medtävlare ville åka hem. Så vi fick lämna en fullt fungerande bil som fortfarande hade varit besiktad om vi inte skrotat. Surt... Men i år ger vi inte upp.

Bifogat

• Skrotbilen Efter.jpg
    Skrotbilen Efter.jpg
    36.9 KB · Visningar: 54

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Just nu inget! 5e växeln funkade inte så vi fick ta bilen för summan som skroten skulle betalat. Annars funkar den bra.
Men risken finns ju att det blir en massa stressmek / nattmek.

Förra året körde vi med denna Golfen och den bara gick... Vi kollade oljan en gång och körde till klockan 2 på natten då mina medtävlare ville åka hem. Så vi fick lämna en fullt fungerande bil som fortfarande hade varit besiktad om vi inte skrotat. Surt... Men i år ger vi inte upp.

Znygg!

Nu har jag beställt bromsbelägg! Prutat järnet! Bromvätska och sånt från feltema ieftermiddag. Sen jävlar!

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ser fram mot detta alltså!:banana:yoparty

Vi skall toklätta bilen till att börja med, sen blir det en rejsstol och förhoppningsvis lite bättre däck. Tur att man har polare med kontakter och att man efter många års ducati ägande är van med att det kostar pengar.:huvet

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ser fram mot detta alltså!:banana:yoparty

Vi skall toklätta bilen till att börja med, sen blir det en rejsstol och förhoppningsvis lite bättre däck. Tur att man har polare med kontakter och att man efter många års ducati ägande är van med att det kostar pengar.:huvet

Hahahaha, sminka grisen allt ni kan bara. Köper ni för bra däck kommer det bara sluta med att triangellänkarna går av p.g.a påfrestningarna :banana

Våra pheta kong-song sulor på 155/80/14 kommer rokka Mantorp park! Vi satsar på låga 1,20-tider på kvalet. Kvaldäck ni vet!

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vi får skaffa nya T-shirts till teamet tror jag.. :D:D:D

133576.gif

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Om ni har intresse av långlopp med bil så har vi 5papp+ http://www.slc.se/index4.htm på Mantorp den 24/10 med fler race under hösten, vintern, våren.

Lite mer racing och säkrare bilar, minst halvbur racestol och 4/6p bälten.
Vi körde på Barkarby i slutet av maj och vi störde inte så mycket.

Mer skitsnack och peppning inför racet http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=59985 :banana

Jag har dratt ihop ett gäng och anmält oss till 5-pappsracet i laholm. Mer folk i Hallandstrakten som är sugna? Anmäl er nu, rejs om mindre än 2 veckor

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Ja.. du kommer ju ha gott om tid på rakan att fundera över hur tutan låter iallafall..:D

jag hejar på Kadetten, behöver ni en erfaren Kadett 2,0 förare som desseutom kört långlopp innan så säg till! :banana

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Denna Alfa HADE ju faktiskt ROCKAT på banan!

http://www.blocket.se/vasterbotten/Alfa_Romeo_155_V6_23697263.htm?ca=11&w=3

Lite krockfix att ordna, men inget farligt.. sista 300:ingen borde ju vara lättprutad.

Ojojoj, kan bara se det framför mig när den ska startas inför att rulla ut på gridden. "Electric failure"-lampan börjar blinka (det finns en sån i alfor, jag lovar) och bilen börjar gå på 2 cylindrar. Efter 2 varv börjar den gå på alla 6, men då löser airbagen ut på pin tji istället. när man skurit bort den ramlar avgassystemet av... osv...osv... hela natten lång...

/Jens

jag hejar på Kadetten, behöver ni en erfaren Kadett 2,0 förare som desseutom kört långlopp innan så säg till! :banana

Anmäl själv ett lag och köp rost för 5000 så kan du visa hur bra bilar opel byggde på tiden innan dom fann galvaniseringstekniken....

:D

/ Jens

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ojojoj, kan bara se det framför mig när den ska startas inför att rulla ut på gridden. "Electric failure"-lampan börjar blinka (det finns en sån i alfor, jag lovar) och bilen börjar gå på 2 cylindrar. Efter 2 varv börjar den gå på alla 6, men då löser airbagen ut på pin tji istället. när man skurit bort den ramlar avgassystemet av... osv...osv... hela natten lång...

/Jens

PRECIS! Det slutar med att en i teamet springer runt banan med transponderna i ena näven och ett losssnat alfa märke i den andra!:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
PRECIS! Det slutar med att en i teamet springer runt banan med transponderna i ena näven och ett losssnat alfa märke i den andra!:D

Tror du på allvar att du kan hitta ett alfamärke på en så gammal alfa. Har inte dom rostat bort eller på annat vis (på grund av undermålig fastsättningsteknik) fallit bort..?

Italiensk "Kvalitet". Eller jag glömde. Charm kallar ni ju det :tungan

/ Jens

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende