Abrakadabra
Sporthojsnörd
- Gick med
- 1 Apr 2005
- Hoj
- WR, TLR
Hahaha, ja, man får motorstopp om man gör fel och då tar det stopp i kurvan. Check.Med bakbromsen kommer det värsta att hända bara att du får motorstopp eller svänger för snävt. Öva först på en grusplan tills du får in tekniken![]()
Jag tycker det är svinsvårt i de snävare kurvorna, speciellt genom de med spår. Kanske en kombination av att jag försöker lära mig att ha fötterna uppe på pinnarna. Vi har en kortare del på en av banorna som går som en huggorm ringlar och det är fn inte lätt att köra rätt i den. Jag förstår verkligen inte hur andra klarar det. Alltså, jag kommer ju runt men känner mig helt off när jag missar spåren (hela tiden). Ska nog ställa mig där ett tag för att se hur andra gör.
Vi har även ett parti på stora banan som jag har problem med. Det är även i den kurvan som jag vill gå på innern. Det finns ett spår där men kanske att jag kommer för rakt in i det? Känns stundtals hopplöst och okontrollerat och det är bara tur om jag tar mig igenom den utan att svära i hjälmen.
Annars ligger jag och surfar på yttern och det börjar kännas ganska tryggt nu. Även om jag fortfarande inte kör så snabbt (vem fn har bråttom?). Jag klarar nu att både stå och sitta genom kurvorna på stora banan, och såklart med båda fötterna på pinnarna. För att träna extra mycket på positionen så brukar jag köra ett varv helt stående. Jobbigt i rygg, röv, baksida lår och vader men, va kul det är när man klarar det.