Eni Motorrad Grand Prix Deutschland 15-17 Juli

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Om team inte kommer till MotoGP race pga interna åsikter/konflikter så lär dom ju få betala vite? Undra vad detta vite isåfall är?
Det lär ju inte vara helt gratis att utebli från en sån här tillställning som är påkostad till miljoner miljoner i mediasatsning och biljettförsäljning.

Resonerar Moto2 och 125GP team likadant?

/Nitrous

90% av både 125GP och Moto2 säger sig vara tveksamma till att köra och vill att man kollar på andra lösningar.

Att Stoner och Lorenzo är dom som gått ut med att föra talan om att man inte vill köra är för att dom har sina kontrakt färdiga även för nästa år. Man kan antyda från Stoners uttalanden att det nog kan ligga något mera bakom och att det förmodligen gäller Ezpelatas sätt att sköta serien. Hur han skött Japanracet är nog bara en grej som utlöst det som nu händer.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
90% av både 125GP och Moto2 säger sig vara tveksamma till att köra och vill att man kollar på andra lösningar.

Att Stoner och Lorenzo är dom som gått ut med att föra talan om att man inte vill köra är för att dom har sina kontrakt färdiga även för nästa år. Man kan antyda från Stoners uttalanden att det nog kan ligga något mera bakom och att det förmodligen gäller Ezpelatas sätt att sköta serien. Hur han skött Japanracet är nog bara en grej som utlöst det som nu händer.

Vem är Ezpaleta, och hur har han skött Japan racet? Bara intresserad :)

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Finns det något land som kan ta upp kampen med Spanien? Om tio år lär 90% av alla startfält vara spanjorer. Dock har jag inget emot det, eftersom de är de enda som verkligen satsar på Roadracing.

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Tja. det är bättre än Haydens 3 segrar.

Pedrosa:14 segrar,51 podiums, 6 säsonger
Hayden: 3 segrar, 28 podiums, 9 säsonger

Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Visst är det svårt men jag hade hoppats på mer från Spisen. Tyvärr så är det väl bara ytterligare ett bevis för att kung i WSBK är lika med midpack i MotoGP.

Där kan jag hålla med dig för en för en gång skull att Spies var kung i wsbk:) däremot från att gå från en wsbk hoj till en gp hoj är verkligen att jämföra äpplen och päron som du brukar uttrycka det och att spies på en satelit-yamma första året ta en pole och två pallplatser och bli årets rookie i gp är bra mkt bättre än en midpack rider.
På den beskrivningen "kung i wsbk-midpack i gp" passar toseland in bättre tycker jag.

Trodde Spies skulle göra bättre ifrån sig i år från start också men med tanke på att han i början av säsongen satt på nytt material som inte fungerade så bra för varken honom eller Lorenzo (som nog mer handlade om att Honda fick fram en så mkt bättre hoj än året innan) och att dom fick byta tillbaka vissa delar från föregående modellen + lite oflyt för spies med några mek-missar med dnf till följd som har gjort sitt till i poängskillnaden mellan honom och JLo, sen är ju JLo snäppet vassare och har varit den som kunnat utmana Honda mest men tycker absolut inte att Spies har gjort bort sig och börjar visa mer och mer vad han går för. Finns ju fler personer som förtjänar årets besvikelse-utmärkning bättre än Spies.
Och det är tyvärr Rossi och Simoncelli.. Trodde att Rossi skulle klara av att ratta duccen mkt bättre direkt och Simoncelli som i början var en frisk fläkt blev till en orkan som blåser omkull sig själv och andra..
Hoppas på att dom är med bättre i toppen nästa år så det blir fler vinstkandidater:tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Sandis refererar till att de gått tillbaka till en del chassiedelar från 2010 års M1. Exakt vad har de inte sagt. Man kan se det som ett misslyckande eller som en del i en naturlig process där man ibland får gå tillbaka för att komma framåt.

Det förklarar ju ett och annat. Under alla förhållanden är det väl inte riktigt rättvist att säga att det är föraren som misslyckats med att utveckla hojen. Det är ju ett teamwork om något. Ungefär som om den usla Ducatin bara skulle vara Rossis fel.

Själv tror jag att Yamahan är tillräckligt bra för att Jorge skall försvara sin titel. Honda får nöja sig med märkesmästerskapet.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
några bilder från helgen,

vvce-5406b.jpg

vm-5731-2b.jpg

vmab1-5672b.jpg

vmab2-5674b.jpg

vmbs-5416b.jpg

vmnh-5428b.jpg

och sen han som enligt experterna här inte kan köra hoj längre...

vmvr-5485b.jpg

vmvr-5351b.jpg

och hans hoj som såklart är byggd av klantskallar som inte vet vad dom håller på med....

vm111-5834.jpg

jag hade ett intressant samtal med en Ducati tekniker om 11.1,
kul att höra deras sida av problemen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det förklarar ju ett och annat. Under alla förhållanden är det väl inte riktigt rättvist att säga att det är föraren som misslyckats med att utveckla hojen. Det är ju ett teamwork om något. Ungefär som om den usla Ducatin bara skulle vara Rossis fel.

Själv tror jag att Yamahan är tillräckligt bra för att Jorge skall försvara sin titel. Honda får nöja sig med märkesmästerskapet.

Förarna är ju just förare och inte konstruktörer vilket även Rossi påpekat. Ducatin är en helt annorlunda konstruktion än de japanska hojarna och uppenbarligen får de den inte att förmedla den känsla deras förare vill ha. Dessutom tycker jag den inte verkar vara så stark i motorn som tidigare, alla hojarna ser lika snabba ut. Hondan har ett övertag ut ur svängarna dock.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det var Lorenzo som gick till Rossi då Rossi sitter i säkerhetskommiten. Rossi säger själv att racet till 99% kommer köras.

Ah, då har jag missuppfattat. David Emmet (MotoMatters) har sagt att Rossi är med i täten av bojkotten efter att han träffade honom på Assen och nu igen på Sachsenring.

Visst är det svårt men jag hade hoppats på mer från Spisen. Tyvärr så är det väl bara ytterligare ett bevis för att kung i WSBK är lika med midpack i MotoGP.

Jag håller med om att han var en besvikelse i början av säsongen men efter att ha fått byta delar i chassiet har han ju blivit bättre och bättre. Jag tror att om han fått vara med och slåss från början, samt tog död på sina bedrövliga starter och förstavarv, så skulle han kunna också kunna bli en alien.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag håller med om att han var en besvikelse i början av säsongen men efter att ha fått byta delar i chassiet har han ju blivit bättre och bättre. Jag tror att om han fått vara med och slåss från början, samt tog död på sina bedrövliga starter och förstavarv, så skulle han kunna också kunna bli en alien.
Vinsten på Assen fick han ju nästan gratis och den är väl ungefär lika meriterande som Vermeulens på Le Mans i regnet.

Nej, den gode Spies har bara kommit högst upp i Kaknästornet på sin väg mot att bli en alien. Rossi sitter fast i hissen på bottenvåningen...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping