Eni Motorrad Grand Prix Deutschland 15-17 Juli

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
vad har hänt med Motogp..... skitkul race och som vanligt är Stoner för het och svarvar sönder baksulan:D nej detta trodde jag inte. finns 3 toppförare och 6 pallkandidater.... skitkul:tummenupp

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
vad har hänt med Motogp..... skitkul race och som vanligt är Stoner för het och svarvar sönder baksulan:D nej detta trodde jag inte. finns 3 toppförare och 6 pallkandidater.... skitkul:tummenupp

Borde finnas 17 pallkandidater i främsta serien. IMHO.

Gärna fler.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nja, nu var det just dessa två herrar som tog till orda på en av helgens presskonferenser.

Eftersom det var de som blev tillfrågade ja, det var svårt för de som inte var där att säga ngt. Pedrosa höll ju med och den enda som sagt att han tänker köra är Aoyama. Alla andra tänker i nuläget bojkotta. För övrigt en larvig bojkott.

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Blev tvungen att se reprisen på motoGP i kväll och jädrar vilket race :)
Synd att dom inte visade lite mera från dom 2 andra spännande krigen om placeringarna, nåja riktigt underhållande var det iaf :tummenupp

Största positiva överraskningen stod onekligen Bautista och Suzuki för, kul om dom nu kan börja slåss om mid-placeringar, och kanske mer?

Ser redan fram emot nästa race på Laguna Seca i USA nästa helg :)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ganska töntigt att prata om bojkott av Japans GP. Särskilt när alla experter säger att strålningsnivåerna ligger under alla gränsvärden, och typ samtliga MotoGP förare har fått tillräckligt många CT-scans och röntgenundersökningar för att vara självlysande redan...

Som någon expert skrev så utsätts man för mera strålning vid en vanligt flight till Japan, än vad man skulle göra på plats...

Kör för fan, jävla töntar...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Absolut inte men om man räknar i procent tror jag det finns dem som är bättre på att kvala än Rossi.

Det har du nog rätt i. De senaste åren har han inte varit någon kvalhjälte. Jag vände mig mest mot att du skrev "aldrig varit någon kvalkung". Det var han en gång i tiden, tycker jag, även om det var ett tag sen nu.:)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ganska töntigt att prata om bojkott av Japans GP. Särskilt när alla experter säger att strålningsnivåerna ligger under alla gränsvärden, och typ samtliga MotoGP förare har fått tillräckligt många CT-scans och röntgenundersökningar för att vara självlysande redan...

Som någon expert skrev så utsätts man för mera strålning vid en vanligt flight till Japan, än vad man skulle göra på plats...

Kör för fan, jävla töntar...

Regnar det på dig, Macke? Är du arg? =)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det har du nog rätt i. De senaste åren har han inte varit någon kvalhjälte. Jag vände mig mest mot att du skrev "aldrig varit någon kvalkung". Det var han en gång i tiden, tycker jag, även om det var ett tag sen nu.:)

Fast när han var kvalkung var han även totalt överlägsen, lättare att vara kvalkung då.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
49:mattias(rätt skapligt ändå)

:rodnar Du har helt rätt. Det gäller att läsa i rätt kolumn. 66 snabbaste varv skulle det ju vara, vilket givetvis är något annat. Tack för påpekandet.

Fast när han var kvalkung var han även totalt överlägsen, lättare att vara kvalkung då.

Låter väl ganska naturligt att allmän överlägsenhet och kvalkunglighet går hand i hand.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
:rodnar Du har helt rätt. Det gäller att läsa i rätt kolumn. 66 snabbaste varv skulle det ju vara, vilket givetvis är något annat. Tack för påpekandet.
Du ska då alltid hitta på en massa fakta :D

Just det här att Rossi inte behöver stå i pole för att vinna race tycker jag personligen är en av hans storheter.

BTW: Hade det inte varit för Japan hade vi väl alla åkt runt på risiga italienska och brittiska hojar där halva startfältet inte ens kommit i mål.
(Samma sak på personbilssidan).

Om jag varit tex HRC-chef och fått höra att Stacey vägrade åka till Japan hade han fått sparken omgående (oavsett vad kostnaden skulle bli). Jävla kärringfasoner!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Om team inte kommer till MotoGP race pga interna åsikter/konflikter så lär dom ju få betala vite? Undra vad detta vite isåfall är?
Det lär ju inte vara helt gratis att utebli från en sån här tillställning som är påkostad till miljoner miljoner i mediasatsning och biljettförsäljning.

Resonerar Moto2 och 125GP team likadant?

/Nitrous

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...