Eni Motorrad Grand Prix Deutschland 15-17 Juli

vad har hänt med Motogp..... skitkul race och som vanligt är Stoner för het och svarvar sönder baksulan:D nej detta trodde jag inte. finns 3 toppförare och 6 pallkandidater.... skitkul:tummenupp

vad har hänt med Motogp..... skitkul race och som vanligt är Stoner för het och svarvar sönder baksulan:D nej detta trodde jag inte. finns 3 toppförare och 6 pallkandidater.... skitkul:tummenupp

Borde finnas 17 pallkandidater i främsta serien. IMHO.

Gärna fler.

Nja, nu var det just dessa två herrar som tog till orda på en av helgens presskonferenser.

Eftersom det var de som blev tillfrågade ja, det var svårt för de som inte var där att säga ngt. Pedrosa höll ju med och den enda som sagt att han tänker köra är Aoyama. Alla andra tänker i nuläget bojkotta. För övrigt en larvig bojkott.

Blev tvungen att se reprisen på motoGP i kväll och jädrar vilket race :)
Synd att dom inte visade lite mera från dom 2 andra spännande krigen om placeringarna, nåja riktigt underhållande var det iaf :tummenupp

Största positiva överraskningen stod onekligen Bautista och Suzuki för, kul om dom nu kan börja slåss om mid-placeringar, och kanske mer?

Ser redan fram emot nästa race på Laguna Seca i USA nästa helg :)

Ganska töntigt att prata om bojkott av Japans GP. Särskilt när alla experter säger att strålningsnivåerna ligger under alla gränsvärden, och typ samtliga MotoGP förare har fått tillräckligt många CT-scans och röntgenundersökningar för att vara självlysande redan...

Som någon expert skrev så utsätts man för mera strålning vid en vanligt flight till Japan, än vad man skulle göra på plats...

Kör för fan, jävla töntar...

Absolut inte men om man räknar i procent tror jag det finns dem som är bättre på att kvala än Rossi.

Det har du nog rätt i. De senaste åren har han inte varit någon kvalhjälte. Jag vände mig mest mot att du skrev "aldrig varit någon kvalkung". Det var han en gång i tiden, tycker jag, även om det var ett tag sen nu.:)

Ganska töntigt att prata om bojkott av Japans GP. Särskilt när alla experter säger att strålningsnivåerna ligger under alla gränsvärden, och typ samtliga MotoGP förare har fått tillräckligt många CT-scans och röntgenundersökningar för att vara självlysande redan...

Som någon expert skrev så utsätts man för mera strålning vid en vanligt flight till Japan, än vad man skulle göra på plats...

Kör för fan, jävla töntar...

Regnar det på dig, Macke? Är du arg? =)

Det har du nog rätt i. De senaste åren har han inte varit någon kvalhjälte. Jag vände mig mest mot att du skrev "aldrig varit någon kvalkung". Det var han en gång i tiden, tycker jag, även om det var ett tag sen nu.:)

Fast när han var kvalkung var han även totalt överlägsen, lättare att vara kvalkung då.

49:mattias(rätt skapligt ändå)

:rodnar Du har helt rätt. Det gäller att läsa i rätt kolumn. 66 snabbaste varv skulle det ju vara, vilket givetvis är något annat. Tack för påpekandet.

Fast när han var kvalkung var han även totalt överlägsen, lättare att vara kvalkung då.

Låter väl ganska naturligt att allmän överlägsenhet och kvalkunglighet går hand i hand.

Last edited:
:rodnar Du har helt rätt. Det gäller att läsa i rätt kolumn. 66 snabbaste varv skulle det ju vara, vilket givetvis är något annat. Tack för påpekandet.
Du ska då alltid hitta på en massa fakta :D

Just det här att Rossi inte behöver stå i pole för att vinna race tycker jag personligen är en av hans storheter.

BTW: Hade det inte varit för Japan hade vi väl alla åkt runt på risiga italienska och brittiska hojar där halva startfältet inte ens kommit i mål.
(Samma sak på personbilssidan).

Om jag varit tex HRC-chef och fått höra att Stacey vägrade åka till Japan hade han fått sparken omgående (oavsett vad kostnaden skulle bli). Jävla kärringfasoner!

Om team inte kommer till MotoGP race pga interna åsikter/konflikter så lär dom ju få betala vite? Undra vad detta vite isåfall är?
Det lär ju inte vara helt gratis att utebli från en sån här tillställning som är påkostad till miljoner miljoner i mediasatsning och biljettförsäljning.

Resonerar Moto2 och 125GP team likadant?

/Nitrous

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back