Eni Motorrad Grand Prix Deutschland 15-17 Juli

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Om jag varit tex HRC-chef och fått höra att Stacey vägrade åka till Japan hade han fått sparken omgående (oavsett vad kostnaden skulle bli). Jävla kärringfasoner!

Ge gnällspiken sparken oavsett. Då kan han per omgående få jobb som konsult hos Ducati och lära Vale hur man kör Desmosedici.:)

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Enda anledning till att Spies fick "smeta till" Simoncelli var ju att Sim satsade lite för hårt när han försökte ta Dovi i sista kurvan. Smeta till... :rolleyes:

Tror inte Spies kommer på pallen nästa helg, han är en 4-5 plats förare om de andra håller sig på hjulen.

Knappast enda anledningen att Spies kom om för att marco gjorde bort sig som vanligt då Spies körde ikapp 1,3 sek upp till simoncelli och dovi i slutet för att han kört lite taktiskt under racet och sparat däck när han märkte att han den dagen inte hängde med top 3, han har förmågan att ligga bakom och köra lite taktiskt för att komma igen i slutet som han visat dom senaste två racen där han tagit simoncelli i sista böj=smeta till:)

Kollar du bara på kvalen eller? På alla racen i år så är det Simoncelli som är en 5e plats förare som bäst om han håller sig på hjulen.

Dom senaste racen utom silverstone där både spies å simon DNF.
Simoncelli: catalunya: 6a, assen: 9a, mugello: 5a, sachsenring: 5a
Spies: catalunya: 3a, assen: 1a, mugello: 4a, sachsenring: 4a

För övrigt så tycker jag att det är roligare att det är bättre race och bra fighter om vinsterna som det faktiskt var första gången i år nu på sachsenring än att en speciell förare ska vinna och att gnälla över andra:krama

Tror förövrigt på Spies till hemmaracen:tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spies kommer bli grymt farligt på Indy men lite mindre farlig på Laguna Seca. Tror jag. Pallen på båda racen och seger på Indy tror jag.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Kollar du bara på kvalen eller? På alla racen i år så är det Simoncelli som är en 5e plats förare som bäst om han håller sig på hjulen.
Nej, jag försöker se FP1, 2, 3, QP, WUP och race varje helg.

Vart skrev jag att Sim var bättre än Spies?

Spies är en rejäl besvikelse i år och har blivit utklassad av sin teamkompis med ca 70 poäng på 9 race!

Ge gnällspiken sparken oavsett. Då kan han per omgående få jobb som konsult hos Ducati och lära Vale hur man kör Desmosedici.:)
Rossi kan ju köra Ducati i 4 säsonger och vinna totalen en gång så är han lika med Stacey :)

Last edited:

Bad Pit

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
R1 2007
Ganska töntigt att prata om bojkott av Japans GP. Särskilt när alla experter säger att strålningsnivåerna ligger under alla gränsvärden, och typ samtliga MotoGP förare har fått tillräckligt många CT-scans och röntgenundersökningar för att vara självlysande redan...

Som någon expert skrev så utsätts man för mera strålning vid en vanligt flight till Japan, än vad man skulle göra på plats...

Kör för fan, jävla töntar...

Hur länge är de där? Några dagar. :rolleyes:

Konstigt att man kan vara så rädd för nåt som man inte ens behöver vara rädd för men har som yrke att tänja gränserna i 300 blås på två hjul. Känns rätt osolidariskt med japanerna också på nåt sätt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Spies är en rejäl besvikelse i år och har blivit utklassad av sin teamkompis med ca 70 poäng på 9 race!
Hans teamkompis tåkar bara vara regerande världsmästare och kanske den bäste föraren just nu. Dessutom har han tre DNF, en från pallplats och en pga mekanikerstrul. Visst var de första racen en besvikelse men han är ju närmare och närmare absoluta toppen. Femma i totalen och möjligen, möjligen fyra. Det är inte kattskit direkt.
Med Lorenzo, Stoner, Pedrosa i så bra form och med Simo och Dovi också bra med är det jävligt tufft att ta sig in på pallen och ännu svårare att vinna.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
... regerande världsmästare och kanske den bäste föraren just nu ...
Varför kanske?

Trots att jag inte precis gillar mannen är det väl ingen större diskussion om att han ÄR snabbast nu - spöar Hondaligan trots mindre effektiv hoj.

Eller menar du att större talanger i smyg harvar runt på Suzuki eller Ducati?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Varför kanske?

Trots att jag inte precis gillar mannen är det väl ingen större diskussion om att han ÄR snabbast nu - spöar Hondaligan trots mindre effektiv hoj.

Jag tycker bara det är väldigt svårt att bergfast säga att specifikt en av Lorenzo, Pedrosa och Stoner är bäst.
De har alla olika styrkor och svagheter.

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Varför kanske?

Jag håller nog inte med dig om att Yamahan skullle vara en sämre hoj i år än Hondan. Möjligen Hade Honda ett litet försprång precis i början på säsongen. Men det syns ju att Yamaha hänger med bra nu (undantaget (Pedrosas fantom omkörning). Även diverse kommentatorer hävdar att Yamahan är det bästa totalpaketet. Klart lugnare i kurvorna. Men detta kan du omöjligt ha missat?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hans teamkompis tåkar bara vara regerande världsmästare och kanske den bäste föraren just nu. Dessutom har han tre DNF, en från pallplats och en pga mekanikerstrul. Visst var de första racen en besvikelse men han är ju närmare och närmare absoluta toppen. Femma i totalen och möjligen, möjligen fyra. Det är inte kattskit direkt. Med Lorenzo, Stoner, Pedrosa i så bra form och med Simo och Dovi också bra med är det jävligt tufft att ta sig in på pallen och ännu svårare att vinna.
Visst är det svårt men jag hade hoppats på mer från Spisen. Tyvärr så är det väl bara ytterligare ett bevis för att kung i WSBK är lika med midpack i MotoGP.

Angående om M1:an eller RC212V är bästa hojen så vore det väl inte allt för vågat att gissa att de flesta förarna skulle välja den senare om de fick göra det anonymt.

Att Lorenzo misslyckats rätt rejält med utvecklingen av 2011:an är en annan historia.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Idag hade stackars Casey inget kantgrepp i däcken, så fort han gasade kom häcken ut annars skulle han hängt med Lorre till mållinjen - säger han till Sports1.

Lorre supernöjd, "nästan som en vinst" - allt funkade utom att han hade svårt att riva av sina tearoffs.

Jag förstår inte :va
Skulle det vara bättre att Stoner sa att allt var bra, och att han inte hängde med helt enkelt? Eller är det bättre att säga precis som det är, han hänge inte med eftersom han inte hade greppet? Bara ett rakt svar nu tack.

Lorenzo är så löjligt stadig att det blir tråkigt att se honom köra. När Stoner kör pressas det till max, det rör sig och ser ut som att han ska lägga sig i varje böj. Trevligt att se på med andra ord. Men samtidigt kan man inte låta bli att bli imponerad av Lorre.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Att Lorenzo misslyckats rätt rejält med utvecklingen av 2011:an är en annan historia.
Om Lorenzo "misslyckats rejält",vad ska man då sätta för betyg på Valentinas och JB:s arbete med Ducatin?

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Om M1 anno 2011 är ett så misslyckat projekt, DÅ är Lorenzo i en klass för sig. Själv tror jag inte att det är så, även om HRC verkar vara de som gjort hemläxan bäst över vintern.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om Lorenzo "misslyckats rejält",vad ska man då sätta för betyg på Valentinas och JB:s arbete med Ducatin?

Rossi har ju konstaterat att de inte förstår sig på hur Ducatin fungerar och de är nog de som är mest medvetna om att de inte lyckats alls. Jag tror det beror på att Fucatin är så annorlunda uppbyggd och att deras kunskap om hur en hoj bör reagera inte är applicerbar på Ducatin.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om M1 anno 2011 är ett så misslyckat projekt, DÅ är Lorenzo i en klass för sig. Själv tror jag inte att det är så, även om HRC verkar vara de som gjort hemläxan bäst över vintern.

Sandis refererar till att de gått tillbaka till en del chassiedelar från 2010 års M1. Exakt vad har de inte sagt. Man kan se det som ett misslyckande eller som en del i en naturlig process där man ibland får gå tillbaka för att komma framåt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Sandis refererar till att de gått tillbaka till en del chassiedelar från 2010 års M1. Exakt vad har de inte sagt. Man kan se det som ett misslyckande eller som en del i en naturlig process där man ibland får gå tillbaka för att komma framåt.
Jag ser det som att den hoj Rossi med största sannolikhet utvecklade är bättre än det Lorenzo lyckats med över vintern.

Angående Fucatin (klockrent!) håller jag med dig till 100% och jag tycker mig ha läst att ändringar som normalt ger ditten istället ger datten, men bara ibland.
Det har spekulerats i att Ducati borde bygga en Deltabox-ram men det förnekar de bestämt och det är nog klokt.

Tänk er racet i går toppat med en Rossi i tätstriden, vore grymt :)

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Tyvärr så är det väl bara ytterligare ett bevis för att kung i WSBK är lika med midpack i MotoGP.
Säg de till bayliss som går in och tar seger på skitduccen i ett wildcard... :tungan (valencia)
Tror vi får se spisen som rookie även denna säsong innan man ska förvänta sig stadiga topp 3 resultat...:tummenupp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping