ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Har ju både skinnställ och tyg men det känns ju liksom säkrare att glida på motorvägen på skinn än med tyg......Men som sagt var passar skinn ?
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Jodå, nog har man lite nojja om detta.....Tror det mesta sitter som nån spärr i skallen. Men som sagt var ....det ska gå :yoparty

En fråga.....Vad kör ni i för kläder till denna hoj. Har inte riktigt bestämt mig om denna hoj passar med fullt skinnställ eller om det är tygkläder som gäller. Vad har ni ?:confused:

hej
jag kör textil åker till jobbet varje dag och det måste hålla tätt
jag köpte mina kläder på stibix dom har en jacka MP-ASU med orange detaljer som passar bra till den orangea .
kan rekommendera dom ! bra passform och vattentätt men snyggheten är ju en smaksak..
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Ok, får ta och prova på det sen då när man kört in hojjen de första 100:a för jag misstänker att tvarvtalet drar iväg lite ;). Ligger du runt 5000 rpm då när du droppar gasen eller ?[/QUOTE]

ja den varvar lite innan den e helt uppe sen e det bara glida fram hehe .. kan va nåt sånt varvtal vet ej ja kör upp den mest på känsla så vet ej varvtalet..
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
nu har jag också en =)
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Tjena! Kul med en till i Växjö

Japp...är iaf här under skoltiden...sjukt kul att köra hoj...tog kortet i onsdags å köpte hojen i fredags (igår)...snart inkörd...56 mil =) första servicen på fredag...måste nog hålla igen nu =):confused:
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Vara ute på en sedvanlig 15 mila tur för att få in lite mil till 100 mila servicen. Halkade då in på motorvägen ett par mil.....fy faen säger jag ....ingen ide för er som funderar på att pendla motoväg med n modellen ialla fall. Har ju bara haft kåpadehojjar innan och det är en jäkla skillnad. Här får man ju luta sig 45 grader framåt för att orka några mil. Nej tacka vet jag slingriga småvägar med denna....:yoparty

Btw: Fick mitt första framhjulslyft av en händelse....känns som om det kommer bli fler :D
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Vara ute på en sedvanlig 15 mila tur för att få in lite mil till 100 mila servicen. Halkade då in på motorvägen ett par mil.....fy faen säger jag ....ingen ide för er som funderar på att pendla motoväg med n modellen ialla fall. Har ju bara haft kåpadehojjar innan och det är en jäkla skillnad. Här får man ju luta sig 45 grader framåt för att orka några mil. Nej tacka vet jag slingriga småvägar med denna....:yoparty

Btw: Fick mitt första framhjulslyft av en händelse....känns som om det kommer bli fler :D

Haha...ja...den är lite ostabil i farter över 130km/h, märkte det när jag körde från gbg till växjö idag...iof blåste det ju en massa också...men jag håller mig nog till slingriga sträckor jag med...hehe

Tjena! Kul med en till i Växjö

P.S du gled igenom campus förra fredagen va? 25 maj?
 
Last edited:

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Började mina första 30mil på motorväg, tyckte inte att det var några större problem.
Har iof aldrig kört kåphoj, men ja tror att det är ni som är bortskämda bara :tungan

Kan ju hålla med om att det inte är en motorvägsmaskin, den älskar ju sköna kurvor precis som mig :tuttar :kär

Måste vara bra många nu på sporthoj som äger Er6, går det att kika någonstans kanske, :confused: nu vart ja fundersam... hmm måste kollas upp ..
 

Holmlund

&#1641;(&#9679;&#814;&#814;&#771;•&#771;
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*

Måste vara bra många nu på sporthoj som äger Er6, går det att kika någonstans kanske, :confused: nu vart ja fundersam... hmm måste kollas upp ..

Ja, enklast är bara om du trycker på texten/knappen "Medlemmar" och sedan söker på er6 eller liknande(Kärt barn har många namn:yoparty )
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
:tummenupp Har gjort samma "operation" jag med....kan rekommendera ett mattsvart rizoma styre så skall du få se (och känna) på grejor. Tycker min är "komplett" nu :yoparty

Har spanat lite(!) efter svarta styren men inte hittat nån.
Har du nån länk? Passar det med orginalmonteringen? :tummenupp
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
En bra site med bra utbud är www.johansmc.se ligger i göteborg men det finns postverk som gärna skickar packet över hela sverige.

Läst rätt många sidor här o förstår inte problemet med att den del tycker att hojen känns ostabil i 130km? Jag har kört min i 160-170 o vist blåser det en del men känner mig tryggare på knarren än i bilen i den farten.
Min är inte ingörd än så jag vill inte gasa mer men måste ju testa om han gör 220km som ja hört att den ska kunna göra.
Hmmm?? ska nog göra det efter servicen o powercomandern sitter i.
Rock on
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Ledsen,men orkar inte läsa alla sidor här,har en fråga: Skulle kanske fixa ett slipon till sambons ER-6f 07,vilka el vilken anser ni vara bästa köp? Och gärna var ni köpte dom oxå:tummenupp Kan gå och få rätt grymt ljud i dom va?

Tacksam för svar!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top