ER6-tråden

cc_rider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Kawasaki Er6n
mhhh man får passa på innan vintern kommer

riktigt fint idag oxå ska serva i morgon så hoppas det håller i sig o inget regn............

hahaha såsant så sant

Någon som ha monterat pwer commander på sin er 6 a

skulle vilja veta lite hur mycket det gör på draget (vridet)

Hade PC III, sportluftfilter o arrow utan db-killer i min.
Gjorde bra mkt på draget.. men hann bara köra 1mil innan jag krascha, så kör försiktigt. :tummenupp

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Tja, jag behöver torx-skruven som man stryper er6:eek:rna med, är villig att betala en bra slant för den. Om du har den iskruvad och vill bli av med den kan jag skruva ut den åt dig. Stockholmsområdet, hör av dig omgående tack!

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Tja, jag behöver torx-skruven som man stryper er6:eek:rna med, är villig att betala en bra slant för den. Om du har den iskruvad och vill bli av med den kan jag skruva ut den åt dig. Stockholmsområdet, hör av dig omgående tack!

Har du slarvat bort den? :gnissla

Jag har en på min, så om du vill kan jag mäta den etc. så kan du köpa en ny.

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Tja grabbar skulle bara meddela att jag med har också blivit meddlem i ER-6 gänget fick hem min häromdan Diablosvart med röd ram. E kanon nöjd.:yoparty

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Buell 1125 R -08
Hade PC III, sportluftfilter o arrow utan db-killer i min.
Gjorde bra mkt på draget.. men hann bara köra 1mil innan jag krascha, så kör försiktigt. :tummenupp

ojdå låter farligt:tungan

ska monter det på min till våren vill ha det där sista oxå

snackade med en kille som monterat han drevade ner en kugg fram oxå

power welade på 2 :an växel oxå verkar gött :D

Tja grabbar skulle bara meddela att jag med har också blivit meddlem i ER-6 gänget fick hem min häromdan Diablosvart med röd ram. E kanon nöjd.:yoparty

Välkommen:yoparty :)

Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Grattis! :tummenupp

Den svarta är riktigt snygg, den gnistrar gott i solsken. :)

Då skall du se den orangea :)
För att inte tala om i gatubelysningen på avvänyyyn när det mörknat :yoparty

...kungälv också ser jag. vi är några st nu.

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
@tarmac (eller valfri expert.:rolleyes:)
Verkar som om det lutar åt ett GPR för min del också, men begagnat. Vad landade ditt på i inköpspris? Plats för lambdasonden fanns det väl i vanlig ordning på GPR'en (det finns väl vissa i staterna som inte har hål för sonden har jag sett)? Och hur funkar det med insats med mera på GPR, följer det med eller är det ett tillbehör som bör köpas?

Många funderingar blir det. :)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
@tarmac (eller valfri expert.:rolleyes:)
Verkar som om det lutar åt ett GPR för min del också, men begagnat. Vad landade ditt på i inköpspris? Plats för lambdasonden fanns det väl i vanlig ordning på GPR'en (det finns väl vissa i staterna som inte har hål för sonden har jag sett)? Och hur funkar det med insats med mera på GPR, följer det med eller är det ett tillbehör som bör köpas?

Många funderingar blir det. :)

På GPE modellen (den jag har) få finns ingen insats.
Finns hål för lambda.
Staget som följde med för monteringen var lite för kort, så den hamnade typ kloss an mot svingen.
Fixade ett nytt i alu som var lite längre.

Är kanonnöjd med ljudet :tummenupp

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Karln ville ha 3200 för ett beg som gått dryga 50 mil, lät rätt okej då han sa att det går på runt 4000 nypris. Lär höra om det följde med insats med hans då. :) Men i varje fall blir det väl köp, antar jag! :tummenupp

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
satans skit,,funderade ju på o handla en cobra till hojen men har tänkt om o vill ha pc3:ans funktioner .

var handlar man pc3 billigast ?? här hemma kostar dom skjortan o snål e man ju , skall köpa kn fillter eller motsvarande piperscross o allt vad dom heter. så tips på var man kan shoppa båda delarna samtidigt ger plus (i min kassa) :D

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag har precis sålt min zx-10r kommer jag tröttna på en er-6n efter 5 minuter om jag köper?

Jag förstår att det inte är samma effekt etc...

:va

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Hur långt har er ER6 rullat. Känner en kille som gjorde 1900 mil under sommaren med sin. Åkte på Europa semester. Sa att han höll 140 genom hela autobahn.:va

min har rullat 10 mil.hehe--- fungerar än:blah

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Jag har precis sålt min zx-10r kommer jag tröttna på en er-6n efter 5 minuter om jag köper?

Jag förstår att det inte är samma effekt etc...

:va

Det STÖRSTA jag ägt är gixxer1100r, där finns ju pulver rakt fram! Jag stormtrivs med er6, den är jävla go på kurviga vägar, hur smidig o rolig som helst. så där äre 5+, men motorn är ju svag, den varvar ur fint o så, men ska du wheeela tex så blire kopplingen på 2an, sen gäller det att ha vinkeln o varvet för att fortsätta plocka, nu e jag dock ingen kung innom området, har lyckats få i 5an men sen dalar det snabbt. har inte tänkt att byta till något större, förs o dyligt är ju helrätt på denna bike, men skulle jag byta så blir det 690smc som är så jävla snygg!!! den väcker habegäret, men man får väl ta åt sig allt media har skrivit på slutet om er6 o inse att man köpt rätt hoj!!!

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6

Det vet jag att det är.
För mej är det ett problem för tomgången ligger på ca 3200rpm, och det är inte normalt!!!

Jag kollade på min idag, och jodå, tomgången ligger på ca 3000 rpm vid autochoke så det är inget fel. Knappast ett högt varv på en hoj.
När den blivit varm ligger min tomgång på knappa 2000 rpm.

En annan sak.. Någon som monterat clip-ons och har foton på det? :) Vore skoj att se särskilt på en ER6n(finns flera på ninja650.com forumet, men där är ju alla "F"..).

Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Jag kollade på min idag, och jodå, tomgången ligger på ca 3000 rpm vid autochoke så det är inget fel. Knappast ett högt varv på en hoj.
När den blivit varm ligger min tomgång på knappa 2000 rpm.

En annan sak.. Någon som monterat clip-ons och har foton på det? :) Vore skoj att se särskilt på en ER6n(finns flera på ninja650.com forumet, men där är ju alla "F"..).
2000 rpm? Det däremot låter mycket tycker jag. Min ligger på ca 1100..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati