ER6-tråden

jogab

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
ÖREBRO
Hoj
såld
tjo på er .. undrar om någon vet vart det finns sjysta styling grejer till er6 .
skriv gärna web adresser lr någe (hällst svenska sidor ) tack på förhand ,,, :p
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Förstärkt bakfjäder

Är det nån som vet om det finns nån kraftigare bakfjädring till ER6an.
Åker jag ensam så är det inga problem,men med sonen bak på och semesterpackning då är det gränsfall.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Har du skruvat på inställningen till fjädern bak nåt och är den fortfarande för dålig efter det alltså?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Öhlins säljer fjädrar till både gaffeln och dämparen men som sagt, du har väl provat fjäderförspänningen först?
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Lite modds :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00157 (Medium).JPG
    DSC00157 (Medium).JPG
    84.3 KB · Visningar: 178
  • DSC00156 (Medium).JPG
    DSC00156 (Medium).JPG
    84.6 KB · Visningar: 154
  • DSC00155 (Medium).JPG
    DSC00155 (Medium).JPG
    81 KB · Visningar: 189

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Länge sen nån skrev tycker jag :p
Vad har folket för planer på att trixa med sina er-6:eek:r i vinter?
Själv ska jag sätter på en hugger, "ögonlock", backkamera, clip-ons och eventuellt PC-3 och DNA-filter.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Framåt vårkanten blir det väl Slip-on, pc3, hugger, mindre regplåtshållare, nya blinkers och en ny mörk vindruta. Även ett mindre drev fram ska till, acceleration är roligare än toppfart för min del, än så länge i alla fall.

Clip-ons.. läste på amerikanska forumet att det skulle ta i om man drog dit dom under styrkronan med standard-kåpan, nån som vet mer?

Tror jag hoppar över clipons och drar på ett lägre styre bara så man slipper sitta så himla upprätt, gäller väl bara att hitta det som passar med kabellängder med mera.
 
Last edited:

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Jag har gjort allt jag vill göra med min knarr.

Fixat med luft o buller, pc3, andra speglar, hugger o annat styre
Vad som händer i vinter är nog byta drev fram till en kugg mindre för lite mer effekt.....

Kom igen killar o tjejer berätta vad som händer för er i vinter, vore kul läsning o gärna med sköna o roliga bilder. Rock on :)
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Tycker inte att det finns så mycket att göra med F:n faktiskt.. styret bytt och baken är ordentligt rensad. Kvarstår; slipon och ensitscuts.

Fast det där med framdrev har onekligen börjat låta lite spännande.. som någon redan påpekat; acceleration är roligare än toppfart på den här hojjen.

... för egen del skulle jag vilja veta vad folk egentligen tycker om sina slipons så här efter ett tag. Köpt ett annat med facit i hand? Känns lättare sagt än gjort att hitta "det rätta" trots hjälp av Youtube.. dessutom ser de flesta inte alls bra ut på F:n..
 

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Däckdimension ER6

Hej ärade er6 ägare!

Går det att gå upp i däckdimensionen bak, någon som vet.


//Mattis
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Jag älskar mitt slipon, + tycker det passar skitbra på hojjen (arrow). Om jag skulle köpt ett annat hade väl det vart laser för det ser så sjukt snyggt ut.Men det var mer en fråga om pengar, ifs hade jag haft mer pengar så hade det nog blivit ett leovince full system.

Ja är med sjukt nyfiken på att dreva ner, borde väl va nån av oss som har gjort det redan kan man tycka? Jobbigt att göra? Gjorde det stor skillnad o.s.v?

De ska gå att byta upp däckdimension, vet att jag har sett det på ninja650.com -forumen. Men har för mig att det även diskuterats i den här tråden tidigare.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Jag älskar mitt slipon, + tycker det passar skitbra på hojjen (arrow). Om jag skulle köpt ett annat hade väl det vart laser för det ser så sjukt snyggt ut.Men det var mer en fråga om pengar, ifs hade jag haft mer pengar så hade det nog blivit ett leovince full system.

Ja är med sjukt nyfiken på att dreva ner, borde väl va nån av oss som har gjort det redan kan man tycka? Jobbigt att göra? Gjorde det stor skillnad o.s.v?

De ska gå att byta upp däckdimension, vet att jag har sett det på ninja650.com -forumen. Men har för mig att det även diskuterats i den här tråden tidigare.


Klart att det kan gå att gå upp lite i dim, men det är nog endast för posörer, då de härliga kurvegenskaperna som denna hoj har kommer att försvinna till viss del! (man får nog bryta ner hojjen mera) Jag ser ingen mening med det, gillar man feta bakdäck så borde man kanske åka potentare båge!
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Då skall du se den orangea :)
För att inte tala om i gatubelysningen på avvänyyyn när det mörknat :yoparty

...kungälv också ser jag. vi är några st nu.

Jodå, den orangea är grym, testkörde en hos Johan's MC dock mitt på dan, ville ha den färgen först men den var slut... det var några andra som hann före... :mad:

Ja vi kanske ses på vägarna om du nu har har nån hoj då, du verkar gå i säljtankar? Ta nu ditt förnuft till fånga :)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Jodå, den orangea är grym, testkörde en hos Johan's MC dock mitt på dan, ville ha den färgen först men den var slut... det var några andra som hann före... :mad:

Ja vi kanske ses på vägarna om du nu har har nån hoj då, du verkar gå i säljtankar? Ta nu ditt förnuft till fånga :)

Jag hann före :rolleyes:

Funderade lite på o sälja ja. Hade inte kört nåt på typ ett par månader :confused:
Tog en sväng med en polare i lördags. Hade glömt hu J***A gött det är :D
 

Bifogat

  • PB031373.jpg
    PB031373.jpg
    104.4 KB · Visningar: 160
  • PB031381.jpg
    PB031381.jpg
    62.5 KB · Visningar: 131

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Jag hann före :rolleyes:

Funderade lite på o sälja ja. Hade inte kört nåt på typ ett par månader :confused:
Tog en sväng med en polare i lördags. Hade glömt hu J***A gött det är :D

Då är det ju ingen idé att sälja!
ER6an är ju så billig att försäkra så köp en till! Jag funderar själv på att köpa en andrahoj, en offroadare.

För övrigt så är gul snabbare än orange.
 

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
ESLÖV
Hoj
Buell 1125 R -08
Jag älskar mitt slipon, + tycker det passar skitbra på hojjen (arrow). Om jag skulle köpt ett annat hade väl det vart laser för det ser så sjukt snyggt ut.Men det var mer en fråga om pengar, ifs hade jag haft mer pengar så hade det nog blivit ett leovince full system.

Ja är med sjukt nyfiken på att dreva ner, borde väl va nån av oss som har gjort det redan kan man tycka? Jobbigt att göra? Gjorde det stor skillnad o.s.v?

De ska gå att byta upp däckdimension, vet att jag har sett det på ninja650.com -forumen. Men har för mig att det även diskuterats i den här tråden tidigare.

en kugg fram plus pc3 så power wheelar du lätt på 2 :ans växel:yoparty:tummenupp
 

Charro

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki 650R -07
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top