Vill också höra mer. T.ex. tyckte du att den var obekväm? Själv får jag skitont i handlederna av att sitta kraftigt framåtlutad.
JO boys n girls.
Första blicken av en GSXR1000 är att den ser extrem ut o det är den, samt fin o titta på
Svingar över benet o sätter mig, stoppar i nyckeln o startar hojen, oj oj man hör att här finns det pulver när den startar o har tomgång på 2000rpm (kall)
Lutar mig sakta fram o greppar nu styret med bägge händerna o känner en häftig framåt lut. Känns cool, gasar lite
mycket mos o spisen märker man.
Kör sakta iväg på ettans växel, gasar nu på till 10000rpm i med 2an o upp till 10000rpm igen o minns inte exakt farten men typ 120km eller nåt i med 3an o fjuttar lite på gasen är uppe i 150 nåt sånt. jaha tänker ni men det måste vara yberhäftigt, NÄÄÄÄ..... Kan erkänna att den är extrem o jävligt dyr o försäkra, Man kan åka ifrån vem man vill men det är ingen skön hojkänsla saknar det där roliga med att åka hoj som att växla o gasa.
Hojen varvar till 14000rpm o på 2ans växel gör den nog runt 140km, om farbror blå ser dig är man utan körkort o bara kört på 2ans växel jag tycker det är såååå tråkigt bara. Att göra en vanlig garage vändning kan ni glömma bara för ni måste då släppa styret det är kanske är en skit sak men störande.
Hojen är nog kul på autoban men går knappt köra i sverige om man ska försöka o vara lite laglig, OBS!!! försöka vara som sagt.
FÖRDELAR---------------NACKDELAR:
Lätt------------------------Extremt dyr försäkring
Grymt ax-------------------Går inte o vara laglig på
Skönare i hög fart-------- Körställning i stan
Behöver INTE trimmas----- Lite hård sadel
------------------------------ Du tröttnar fort på hojen
Nu finns det säkert killar som blir sura men det här är vad jag tycker, ta det som det är bara.
Ja kör hoj för det är roligt att gasa o växla samt höra motorn varvar upp, i med nästa växel o bara känna hur motorn jobbar luta mig in i en lång skön kurva ligga på 7000rpm o gasa ur kurvan till 10000rpm i med nästa växel.
Ni som har åkt hoj i några år vet att det är skönt o bara åka o inte pressa allt till det ytersta.
Ligger gärna i en skön kurva än en skön kista
Om GSXR1000 -07
Körde hojen max 5km men det räckte för mig. Känner en lite obekväm kännsla i höger handled, nacken får jobba en del o det blev lite stelt.
Fick ni veta det ni ville veta???