ER6-tråden

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Nej jag är inte full!
Det går inte fortare bara för att det låter mycket! Det var faktiskt en MC Tidning(har glömt vilken) som hade mätt upp effekt på en med och en utan originalsystem, den utan tappade lite effekt.
Själv kör jag med Sebring slip on men bara för det goa ljudet!!
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
NO what?

Har provkört GSXR1000 Den vassaste av alla supersporthojar som finns nu o ja det var en besvikelse.

Visst den är snabb o stark men jag har så jävla mycket roligare på min Er6:a med lite trimm, Tack för mig Rock on
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
NO what?

Har provkört GSXR1000 Den vassaste av alla supersporthojar som finns nu o ja det var en besvikelse.

Visst den är snabb o stark men jag har så jävla mycket roligare på min Er6:a med lite trimm, Tack för mig Rock on

Vill också höra mer. T.ex. tyckte du att den var obekväm? Själv får jag skitont i handlederna av att sitta kraftigt framåtlutad.
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Vill också höra mer. T.ex. tyckte du att den var obekväm? Själv får jag skitont i handlederna av att sitta kraftigt framåtlutad.

JO boys n girls.

Första blicken av en GSXR1000 är att den ser extrem ut o det är den, samt fin o titta på :)

Svingar över benet o sätter mig, stoppar i nyckeln o startar hojen, oj oj man hör att här finns det pulver när den startar o har tomgång på 2000rpm (kall)

Lutar mig sakta fram o greppar nu styret med bägge händerna o känner en häftig framåt lut. Känns cool, gasar lite :) mycket mos o spisen märker man.

Kör sakta iväg på ettans växel, gasar nu på till 10000rpm i med 2an o upp till 10000rpm igen o minns inte exakt farten men typ 120km eller nåt i med 3an o fjuttar lite på gasen är uppe i 150 nåt sånt. jaha tänker ni men det måste vara yberhäftigt, NÄÄÄÄ..... Kan erkänna att den är extrem o jävligt dyr o försäkra, Man kan åka ifrån vem man vill men det är ingen skön hojkänsla saknar det där roliga med att åka hoj som att växla o gasa.

Hojen varvar till 14000rpm o på 2ans växel gör den nog runt 140km, om farbror blå ser dig är man utan körkort o bara kört på 2ans växel jag tycker det är såååå tråkigt bara. Att göra en vanlig garage vändning kan ni glömma bara för ni måste då släppa styret det är kanske är en skit sak men störande.

Hojen är nog kul på autoban men går knappt köra i sverige om man ska försöka o vara lite laglig, OBS!!! försöka vara som sagt.

FÖRDELAR---------------NACKDELAR:

Lätt------------------------Extremt dyr försäkring
Grymt ax-------------------Går inte o vara laglig på
Skönare i hög fart-------- Körställning i stan
Behöver INTE trimmas----- Lite hård sadel
------------------------------ Du tröttnar fort på hojen


Nu finns det säkert killar som blir sura men det här är vad jag tycker, ta det som det är bara.

Ja kör hoj för det är roligt att gasa o växla samt höra motorn varvar upp, i med nästa växel o bara känna hur motorn jobbar luta mig in i en lång skön kurva ligga på 7000rpm o gasa ur kurvan till 10000rpm i med nästa växel.

Ni som har åkt hoj i några år vet att det är skönt o bara åka o inte pressa allt till det ytersta.

Ligger gärna i en skön kurva än en skön kista :)

Om GSXR1000 -07

Körde hojen max 5km men det räckte för mig. Känner en lite obekväm kännsla i höger handled, nacken får jobba en del o det blev lite stelt.

Fick ni veta det ni ville veta???
 
Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Någon här som vet vart i södra skåne man kan lämna in för en vinteröversyn + oljebyte mm för en prisvärd peng?
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
JO boys n girls.....

Ja el-wood, det där täckte nog rätt bra, tack. :)

Undrar hur "lågt" styre man kan köra med utan att få problem med handlederna, tycker man sitter liiite för högt med orginal, men vill ju inte ha ett alltför brett heller, då ser det konstigt ut på F-en.
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Ja el-wood, det där täckte nog rätt bra, tack. :)

Undrar hur "lågt" styre man kan köra med utan att få problem med handlederna, tycker man sitter liiite för högt med orginal, men vill ju inte ha ett alltför brett heller, då ser det konstigt ut på F-en.

Kola på styren som finns på www.johansmc.se där finns ett styre som jag gillar, har ett själv.

det är ett cross styre med fågelpinne men den tog ja bort.
Bara o borra 2st hål för reglage o montera tar max 1timma
Pris 395kr o du behöver inte dra i vajrar eller nåt sånt bara montera. :yoparty
 

MakkeH

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Hojen såld:(
Skivbromslås

Skall beställa ett skivbromslås till min ER6:a. Undrar därför om det är någon särskild modell som passar bättre på denna hoj eller funkar det med vilket Abuslås som helst?
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Skall beställa ett skivbromslås till min ER6:a. Undrar därför om det är någon särskild modell som passar bättre på denna hoj eller funkar det med vilket Abuslås som helst?

tror inte att det är något man behöver tänka på, jag har haft 4 olika och alla har passat.
Fråga annars där du köper låset.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Fan vad surt :(, ja lovar att säga till igen nästa gång jag ser nåt ;)
Vad får någon tv btw?
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
teve=tv=television

det var en Sharp LC-42XD1E.
Och programmet var ett inspelat Boston teaparty från i måndags.
Säg gärna till om du kommer över något annat billigt.:tummenupp
Jag behöver en hugger och en schyst bakdel, båda är till hojjen.:gnissla
 

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
årets körning

vernesk.
Jag har kört 1300 mil i år. Men det blir nog inga fler iår för min del. Motorn bör du nog inte vara rädd för att den inte ska hålla.

Jag funderar på att sälja min hugger. Vet inte varför jag köpte den. Monterade den i Juni. Är det någon som är intresserad?


Hur långt har er ER6 rullat. Känner en kille som gjorde 1900 mil under sommaren med sin. Åkte på Europa semester.


min har rullat 10 mil.hehe---

KOM IGEN NU Varför svarar ingen :(

DETTA ÄR JU TROTS ALLT EN NYUTVECKLAD MOTOR I DENNA HOJ, FÅ HÖRA VAD NI TYCKER OM DEN OCH DESS KVALITÉ.:yoparty
 

Charro

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki 650R -07
Appropå

Ja e oxå full! Men faktum är att enl mig så ä det rätt. Jag saknar det lilla extra krutet på höga varv med mitt arrow. Det märks när man skall åka på ett hjul. lånade en med orginal, o den var lättare att slanga med....tyckte det var nått skummt efter jag monterat arrow. Så det ger nog mer pulver, men slakar av i övre mellanregistret, men ökar sen igen gf org. Detta är bara min egen uppfattning så dont:machinegu me!

HK dynograf Arrow slipon
2328_GRH%20Kawasaki%20ER-6N%2005.jpg
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Nu har jag installerat en hugger, depåställ, woodcraft clip-ons och en backkamera :D.
tog i princip hela fredagen + halva lördagen:p (jag har inte tummen mitt i handen...än)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top