ER6-tråden

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Nu sitter PC3an på plats iaf, fy fasen vilket jädra pillande och trixande. :huvet

Du tabac, det där med tryckluften, det var ju ett dundertrick. Nu sitter allt där det ska! Tackar för tipset!

Tabac! :D
Nemas problemas :)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Så lustigt det kan bli, måste bero på att jag kände till en karl som kallade sig Tabac i Gävle förr. :va
 
Last edited:

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Titta vilken tråkig syn. :( Såg att Biketrollhättan.se har fått denna er6f och en n på sin mc-skrot om det är någon som behöver reservdelar.

ER-6F-06_right.jpg
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Den måste väl vara lite sne här o var den där, som hur framhjulet tar i kåpan t.ex. Riktigt snyggt moddad hoj den där, det är ju senaste modet. :yoparty

Hoppas man klarar sig undan såna där missöden i sommar!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
9000:-, då kom man billigt undan med importen ändå.
GPE 3000, PC3, 2200, sen tog dom väl 3000 för bänkning på Alviks utanför Sundsvall. 8200:- (inkl frakt o tull m.m) landar det på i slutändan dårå om jag bänkar, får se hur mappen PC föreslog funkar.
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Undrar just om man kan kolla på något sätt om firman man bänkar på, verkligen bänkat och inte fuskar och för över en gammal map för liknande hoj? Man skulle ju aldrig märka?
Menar bara att fusk e ju inte helt ovanligt i verkstadsbranschen.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Undrar just om man kan kolla på något sätt om firman man bänkar på, verkligen bänkat och inte fuskar och för över en gammal map för liknande hoj? Man skulle ju aldrig märka?
Menar bara att fusk e ju inte helt ovanligt i verkstadsbranschen.

Säg att du är intresserad av att se hur det går till och vill vara med. Brukar jag ofta köra med hos olika typer av "hantverkare". Annars får du åka upp till Sundsvall för Alviks MC är kanon! Peter är en av få som även kan trimma förgasarhojar och då menar jag inte att sabba förgasarna med Dynocrap.

R D nån som vet va d R för gänga till bobinen? 1,25 lr 1,5 mm

Kawa brukar ha M10x1,25 (fingängat alltså) på nyare hojar. Är rätt säker på att ER6 har det också.
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Håller med Neutral, handlat många prylar åt både mig, tjejen och hojen på Alviks, bara gott att säga om den affärn. Visserligen har jag inte träffat på nån usel affär i Sundsvallsområdet heller ännu som tur är. :)
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Håller med Neutral, handlat många prylar åt både mig, tjejen och hojen på Alviks, bara gott att säga om den affärn. Visserligen har jag inte träffat på nån usel affär i Sundsvallsområdet heller ännu som tur är. :)
Alviks och Moped & Motor e det som är överlägset bäst! Den dagen Alviks skulle fuska med något, är den dagen de måste lägga ner. Det är kvalitén som gör att Alviks existerar...
Yamahacenter suger häst*enis by the way...
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ja inte lär det vara det perfekta läget, hade ett rent helvete att hitta dit första gången, inte ens tjejen som är infödd sundsvallsbo hittade till den där avkroken där Alviks har satt upp stånd. :) Moped & Motor köpte jag hojen på, fungerade fint! :)
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Får hålla med jag åxå, Moped och motor har alltid vart schysst, roliga grabbar i kassan:tummenupp
Alviks har jag bara haft kontakt med över mail, men dom har haft bra service där.
Har inte hittat dit än :tungan

Yamaha center ett stort minus, tjejjen beställde ryggskydd till sin jacka som vi köpte där, efter 1½månads väntan och varit dit 3ggr + ringt och hört sig för + att vi lämnade nr till både mig och tjejjen, så hade vi endå inget ryggskydd.
Och dom kunde inte riktigt förklara om det var på väg eller inte, dom skulle som vanligt höra av sig, men det blev aldrig.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Den måste väl vara lite sne här o var den där, som hur framhjulet tar i kåpan t.ex. Riktigt snyggt moddad hoj den där, det är ju senaste modet. :yoparty

Hoppas man klarar sig undan såna där missöden i sommar!

Jag förbannar dagligen mitt brytningsfel.
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
Lite tips tack

Hej !

Är i funderingarna på att byta hojen. Tror jag har fastnat kanske vid en er-6.
Kör en xt660x nu och vill ha en hoj som man kan köra lite längre och har lite
sporthojs kännsla.

orkar inte läsa genom alla era sidor, så ser om jag får svar här.
Antar att F modellen med kåpa är att rekomendera om man ska köra lite längre sträckor? hur är den efter 15 mils körning?
Kollade in en svart er-6f på mc mässan, blev sugen när jag såg att de har ett erbjudande att man får välja tillbehör för 7000kr om man köper en ny.
Hur är försäkringen?

tacksam för svar
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Försäkringen e billig. Kolla själv på www.bilsport-mc.com. Först året bjuder kawasaki på vagnskadan, så då behöver du bara ha halvförsäkring.

Jag har "n" modellen och 15 mil e inga problems att köra. Såvida det inte är 15mil motorväg.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top