ER6-tråden

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Körde ett antal längre rundor (2-3 timmar) i svalt väder, mellan 0an och 10 plusgrader. Kan inte påstå att jag frös om mer än händerna, men det åtgärdades i sin tur med bättre handskar. Det enda vinden tar på är väl skallen, halsen och händerna känns det som. Jag sitter riktigt bra på den med mina 1.78/80kg! Det känns inte som ett problem att åka några timmar mellan vilopauserna, varken motorväg eller kurvig vanlig väg.

Riktigt billig att försäkra trots nytaget kort. Jag längtar tills om 1½ år när man fyller trettio, då blir det ännu billigare!

Nu är styret/hugger/pc3 på plats!

Kan förresten inte påstå att regnigt väder spelade så stor roll, rutan och kåpan räddade en från skurarna!
 
Last edited:

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Ort
skåne
Hoj
kawa zx7r
Säg att du är intresserad av att se hur det går till och vill vara med. Brukar jag ofta köra med hos olika typer av "hantverkare". Annars får du åka upp till Sundsvall för Alviks MC är kanon! Peter är en av få som även kan trimma förgasarhojar och då menar jag inte att sabba förgasarna med Dynocrap.



Kawa brukar ha M10x1,25 (fingängat alltså) på nyare hojar. Är rätt säker på att ER6 har det också.

man tackar, ,man tackar:tummenupp
 

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Ort
skåne
Hoj
kawa zx7r
jungfrutur

Då har du nog ungefär samma goa magkänsla när du går o lägger dig som jag haft ett par veckor nu...vi har fått snö så det blir nog ett tag till jungfruturen:näsblod

Tjänare!! körde faktiskt en sväng idag!! det kommer att ta tid innan man kommer in i det men känslan är oförklarigt!! yeeeeeeeeeeeeeeeaaaa..........:yoparty :yoparty
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Var ute på älven idag...med skotern alltså. Meeeeen jag vill ha ut min ER6!!!
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Ingen fler än jag som får en konstig luftvirvel runt hjälmen i motorvägsfart?
Om jag sträcker på huvet så att jag får "ostörd" vind så stör det mindre.
Jag är ca 180 cm.
Kanske någon som testat att kapa rutan en bit eller tom satt på Touringglaset?
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Ingen fler än jag som får en konstig luftvirvel runt hjälmen i motorvägsfart?
Om jag sträcker på huvet så att jag får "ostörd" vind så stör det mindre.
Jag är ca 180 cm.
Kanske någon som testat att kapa rutan en bit eller tom satt på Touringglaset?

Jag har iofs ingen F, men på min ZX9R jag hade förut så var det ungefär samma sak.
Kan gå att avhjälpa med annat kåpglas.
MEN... Icke att förglömma, så gör hjälmen VÄLDIGT stor skillnad på hur påverkad man blir.
Med min gamla hjälm (i 1500-kronorsklassen) så var det jobbigt.
Men med min nya Arai RX-7 så kan det blåsa hur mycket som helst :hihi
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Jag har iofs ingen F, men på min ZX9R jag hade förut så var det ungefär samma sak.
Kan gå att avhjälpa med annat kåpglas.
MEN... Icke att förglömma, så gör hjälmen VÄLDIGT stor skillnad på hur påverkad man blir.
Med min gamla hjälm (i 1500-kronorsklassen) så var det jobbigt.
Men med min nya Arai RX-7 så kan det blåsa hur mycket som helst :hihi

Min Schuberth® Concept sägs vara en av de mer tysta slagen så jag tror faktiskt mer på rutan.
Bara jag som stör mig på detta?:confused:
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Äntligen fått hem PC "tack vajb", trisst att vädret inte tillåter en testsväng.
Imorgon blir det nog tid för att montera, idag ska jag ägna lite tid åt skotern.
Nånting roligt ska jag iallafall åka på i helgen:D
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ja det var kul att bli av med det stora paketet. :)

Själv tog man en sväng in på Alvik och skulle köpa styrändar, slutade med beställda styrändar och ett Pipercross-filter. Var väl inte det jag hade planerat, men visst. :)

Sen hade man fått paket hem också, regplåtspryl + belysning, trevligt... då känns det mindre att man var tvungen att returnera blinkerserna till tyskland en sväng. :p
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Ja det var kul att bli av med det stora paketet. :)

Själv tog man en sväng in på Alvik och skulle köpa styrändar, slutade med beställda styrändar och ett Pipercross-filter. Var väl inte det jag hade planerat, men visst. :)

Sen hade man fått paket hem också, regplåtspryl + belysning, trevligt... då känns det mindre att man var tvungen att returnera blinkerserna till tyskland en sväng. :p


Vad ville dom ha för ett pipercross då ? köper du så måste ju jag :tungan
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
600:- blev det, han hade ett ex då han fått hem fel, så det snodde jag åt mig... det såg så ensamt ut när det låg där på lagret. :)

I US går pipercross på $90 x 6.5 = 585 spänn, så i princip tjänade jag dom där 200-300 i frakt/tull.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Inte provat att sätta dit det än, funderar på om jag ska knalla ner i garaget nu... men kanske blir imorgon istället.
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Fan, jag är ruggigt sugen på ett Two Brothers slip on.. låter riktigt mysigt tycker jag. Har dock hört rykten om taskig kvalité på det... någon som vet något mer om det?? :confused:
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Hmm, undrar om det var nåt om rost eller nån kant som släppte, men det finns väl måndagsex av allt. Jag vet att jag läst nåt sånt om TB iaf, nånstans... men man ska inte tro allt man läser. :)
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Nu har jag fått hem PC3:a, DNA-filter, 14-drev, och kraschpuckar :D. Ska bli att leka nästa gång jag åker hem till cykeln:)

Har också läst om taskig kvalité på TB, har för mig det var på ninja650forum som det stod nåt om det.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Fan, jag är ruggigt sugen på ett Two Brothers slip on.. låter riktigt mysigt tycker jag. Har dock hört rykten om taskig kvalité på det... någon som vet något mer om det?? :confused:

Letade på länk, bara en av många på diverse forum!
http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=10035&highlight=quality+two+brothers

My titanium can has come apart at the rivets at the header end of the can.

Jardine told me the same thing. That's why I do not stock them any longer.

Synd egentligen, verkar vara rätt fläskigt ljud på TB, lite dovare än GPE.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top