tarmac
Med lem
djävlar vilken snygging:
Ja, vad säger man?
Smaken är som rôven... klôven
djävlar vilken snygging:
S
Jag har funderat på en annan grej; finns det någon färg man skulle kunna använda för att måla om kåpor på hojen men kunna ta bort det, utan att skada originallacken, om man blir missnöjd? Typ vattenfärg liksom, även om just vanlig vattenfärg kanske inte är någon höjdare precis! Har en idé om att måla om vissa kåpor matt-svart på min silverfärgade F...
edit: djävlar vilken snygging:
Den där cutsen sålde karln som hade/har hojen på Riderforums.com för nån vecka sen!edit: djävlar vilken snygging:
Har ni läst detta om inkörnning? http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
(Har varit uppe på forumet innan)
Hur körde ni in era hojar?
Som manualen säger: Lugnt och fint, eller som MotoMan:
What's The Best Way To Break-In A New Engine ??
The Short Answer: Run it Hard
Där jag köpte min sa dom att de bara va o köra järnet från början!
Grattis till gött mulligt ljud, både Jocke o krille. Sen att dom ser trevliga ut är ju ingen nackdel.
hmm...det var ca 5 år sedan jag läste det där första gången. Och det jag har konstaterat är att det är en EXTREMT liten skara som tror/tycker att man ska köra in en motor på detta sätt. Att det på något sätt har fått fotfäste bland folk är lite av absurdum. Att köra in en hoj är så mycket mer än motor. Fjärdring, lager, däck.....ja...i princip allt på hojen ska "sätta sig". Därmed inte sagt att fiskörning är det bästa. Varierat varvtal på motorn och låt bli att seg-dra och belasta motorn på låga varv. Växelpetarn är ens bästa polare under inkörningenHar ni läst detta om inkörnning? http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
(Har varit uppe på forumet innan)
Hur körde ni in era hojar?
Som manualen säger: Lugnt och fint, eller som MotoMan:
What's The Best Way To Break-In A New Engine ??
The Short Answer: Run it Hard
Där jag köpte min sa dom att de bara va o köra järnet från början!
hmm...det var ca 5 år sedan jag läste det där första gången. Och det jag har konstaterat är att det är en EXTREMT liten skara som tror/tycker att man ska köra in en motor på detta sätt. Att det på något sätt har fått fotfäste bland folk är lite av absurdum. Att köra in en hoj är så mycket mer än motor. Fjärdring, lager, däck.....ja...i princip allt på hojen ska "sätta sig". Därmed inte sagt att fiskörning är det bästa. Varierat varvtal på motorn och låt bli att seg-dra och belasta motorn på låga varv. Växelpetarn är ens bästa polare under inkörningen
Den där cutsen sålde karln som hade/har hojen på Riderforums.com för nån vecka sen!
Den intressanta delen av hans text handlar ju om dom två första milen. Om du tar inspiration av hans teori och lägger på lite eget tänkande så får du ju i princip ut en första hojtur på kurvig landsväg i ett kuperat landskap där du använder hojens alla växlar i acceleration och deacceleration vid varierande varvtal. Inte helt olikt din egen inkörning kan man tro.Liten skara skulle jag inte vilja säga, tvärtom är det många som är lata och sugna på att dra järnet direkt, förmodligen inte särskilt många som länkar till Mototune-sidan i säljesannonsen sedan.
Artikeln beskriver bara tätning mot cylinderväggen och som du säger innefattar inkörning mycket mer än så, även i motorn.
Dessutom är det lite som att ta råd från sjuksköterskan i stället för läkaren när man litar på "någon snubbe på internet" jämfört med de som faktiskt gjort hojen. Men lättjan är en stark drift och allt som står på internet är sant.
Haha... ja, jag såg det jag med! Det var just cutsen som jag tyckte var RIKTIGT schysst - annat än Targas det där.
Den är lite fööör fläskig för min smak, lite för mycket busa. Jag skulle haft tag på en som ser ut som targas fast går från kant till kant på tailen, istället för att bara täcka dynan, lite lägre än den där dvs.
Mm... kanske lite i fläskigaste laget, men ändå den schysstaste jag sett hittills till ER-6:an. Håller med dig annars.
Har du sett någon annan cuts än targas någonstans?
Näe du, att kalla alla som inte avfärdat hans teori helt och hållet för lättjefyllda fartdårar känns rätt urblåst. Sen att allt som står på internet inte är sant är väl rätt uppenbart, men det hindrar inte att man kan få inspiration och köra en egen variant.
Hej på er!!! Är det någon som har läst/hört om kawor er-6or där ramen spricker vid motofästet?? här är en fransk forum med lite bilder om just det!!
http://www.kawette.net/forum/topic5937.html
Det ska ha drabbat några få ex. i frankike nämnligen!
Har du inte fått meddelande från Kawasaki om det? Jag fick då ett brev förra året, där jag skulle svara på lite frågor om jag hade kraschpuckar och om det var original isåfall. Sen stod det nåt om att dom fått in rapporter om spruckna ramar, och det antyddes att det kunde bero på kraschpuckarna.
Hmm Många turer dehär med inkörning.. Sån tur är har man 2-års garanti om man nu skulle råka köra in hojen på fel sätt så något rasar!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |