ER6-tråden

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Sådär nu har pärlan fått ett nytt däck, helt annan hoj kändes det som:)
Imorgon blir det motorcykelnsdag i Sundsvall, tyvär inte fått något drev än, och nya backspeglar måste inhandlas då den högra gett upp efter nedslag från bakhjulsåka, klena grejjer :näsblod
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Japp får jag också ansluta mig till klubben!
Det blev en Silver/röd ER-6n -06, köpte den utan att ens ha sett modellen i verkligheten.
Har nu även hunnit plöjt igenom alla de 209(!) sidorna :tungan

Är ruskigt nöjd med hojen än så länge, har bara provat den en liten sväng på gatan då jag fortfarande saknar den där bokstaven på körkortet...
Tycker alla här på forumet verkar lovorda Bilsport MC försäkringen, men dom var faktiskt dyrare än IF som ville ha knappa 700kr/månad halvförsäkring, med möjlighet att ställa av den när man känner för det (snart 25 fyllda, inget hojkort :( och boendes i Uppsala)
Men ingen lär ju bräcka Tennant: 100.000kr/år helförsäkring Vilket skämt, började asgarva när hon berättade det :rofl

Så är det nån som vill göra sig av med sitt slip-on så har ni en köpare här, orginal låter lite tamt tycker jag.

PS: Tack för en klockren tråd :rock


Så sant som du säger, jag tog IF, det vart ca halva priset om inte mer mot bilsportförsäkringen.. Tror man enkelt kan räkna att allt är billigare än Bilsport förutom om du haft kortet några år.. för den som just fått det eller håller på att ta är de töntigt dyra.. (När jag säger halva pratar vi om helår (för mig först nästa år då), den ligger på 26.xxx med bilsport och If skulle ha 29.. men då pungar du bara för när du kör.. och skulle det vara tajt en månad eller man är bortrest.. ja då är det 164:- i garageförsäkring (garage är också en grej inte If kärver som bilsport krävde av mig här i gbg iallafall)

16.000 för halvförsäkring på min iställe mot If 11,500:- och då betalar jag enbart då den är påställd med samma månadskostnad. Bilsport tar ut ett helårspris, dvs du betlar även för de månader den inte går att använda.

(..lite slirig...)
 
Last edited:

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Japp får jag också ansluta mig till klubben!
Det blev en Silver/röd ER-6n -06, köpte den utan att ens ha sett modellen i verkligheten.
Har nu även hunnit plöjt igenom alla de 209(!) sidorna :tungan

Är ruskigt nöjd med hojen än så länge, har bara provat den en liten sväng på gatan då jag fortfarande saknar den där bokstaven på körkortet...
Tycker alla här på forumet verkar lovorda Bilsport MC försäkringen, men dom var faktiskt dyrare än IF som ville ha knappa 700kr/månad halvförsäkring, med möjlighet att ställa av den när man känner för det (snart 25 fyllda, inget hojkort :( och boendes i Uppsala)
Men ingen lär ju bräcka Tennant: 100.000kr/år helförsäkring Vilket skämt, började asgarva när hon berättade det :rofl

Så är det nån som vill göra sig av med sitt slip-on så har ni en köpare här, orginal låter lite tamt tycker jag.

PS: Tack för en klockren tråd :rock

Här har du ett slip-on http://www.blocket.se/vi/16271181.htm?ca=23_10_s
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Bara en liten varning... snygga hojar drar till sig skumma typer :D
 

Bifogat

  • 111liten.jpg
    111liten.jpg
    202.1 KB · Visningar: 135

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Halloj.
Snart dags för första hojen här. Funderat på Er6:an. Har lite frågor och hoppas att ni Kawa-ägare e artiga nog å hjälpa mig lite.
Blir (tyvärr) med största sannolikhet mellankort för min del. Därav funderingarna på er6:an, då den verkar vara en reko rookiehoj (ej för välkryddad, men långt ifrån mesig).
Går den bra även strypt? (Eller chansar vissa och kör ostrypt ändå?)

Vore tacksam för lite allmänna ord om hojen, som liten guide före köp.

Thanx! :)

/MizzY
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Halloj.
Snart dags för första hojen här. Funderat på Er6:an. Har lite frågor och hoppas att ni Kawa-ägare e artiga nog å hjälpa mig lite.
Blir (tyvärr) med största sannolikhet mellankort för min del. Därav funderingarna på er6:an, då den verkar vara en reko rookiehoj (ej för välkryddad, men långt ifrån mesig).
Går den bra även strypt? (Eller chansar vissa och kör ostrypt ändå?)

Vore tacksam för lite allmänna ord om hojen, som liten guide före köp.

Thanx! :)

/MizzY
Tjenis... backa några sidor så har du svaren :)
Har precis strypt min dotters ER6:a, funkar kanon, enkelt, billigt och du kan göra det själv.
Hör av dig ifall det är några oklarheter sedan :)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Tja! De styret va ju rätt fränt de me.......va ska du ha för de?
o föresten......va e den nya versionen?

Den nya versionen är exakt lika till vinklar, höjd och så vidare vad jag vet, kanske nån liten höjdskillnad i värsta fall.

Skillnaden syns väl här... v1.0 är en regelrätt "bar" medans 2.0 är en hybridgrej. :)
http://galleri.vajb.se/?do=album&viewImage=228

Tror jag fick hem baren för strax över 1100 med frakt och tull (ungefär samma dom ligger på nu) från staterna. Inte använd många kilometer. Kan säkert komma överens om du vill ha baren'. Det följer med styrändar för 175 spänn.
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
styre

Tjo!
Nån som har nå bra tips på va man ska köpa för styre om man vill ha lite sportigare sittställning?
Hittade ett skumt på nån sida i usa, men ja vet int om de funkar.....

http://www.streetbikerider.com/h-bo...-handlebars-bikemaster-handlebars-clubman.htm

Eftersom jag sålt min ER6:a så har jag mitt Suburban-Machinerystyre över. Detta är originalet av sportstyren till ER6:an och är tillverkat helt i rostfritt. Kostar 2000 kr att få hem till Sverige, med frakt och tull, säljer mitt för hälften.

Länk till producenten:

http://www.suburban-machinery.com/Z1000.htm

Länk till en site med bilder och installationsanvisningar:

http://www.fortycaliber.org/
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
funkar det att handla från ninja650shop.com... är dom ok?? Leveranstid??

Ska nämligen köpa ett slipon från dom
 

Micke2k

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER6-n
Hmmm, nog verkar han skum alltid...



Precis samma grej undrade jag härom dagen. Vad bra med detta forum :)



Håller med, underbart forum för frågor :) Men vad ska man göra av luftslangen, den kan ju inte bara hänga ner där? Nån som har tips?

Också tips på vart man online kan beställa kåpa fram till er6-n mottages med värme!
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
funkar det att handla från ninja650shop.com... är dom ok?? Leveranstid??

Ska nämligen köpa ett slipon från dom

Handlade därifrån för typ en månad sedan och det gick mycket smidigt. Typ 1 veckas leverans (5 arbetsdagar). Jag bad dem att skriva ner värdet på prylarna i deklarationspapprena villket de inte hade några problem med så billigt blev det också.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top