ER6-tråden

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Fälgstripen på :tummenupp

JohnVanB
Kurvor i 180 har jag hållit mig borta från.
Pratar vi svänga som i "väg som kröker" eller "fett ös medvetslös" med knäskrap?
Rätt tryck i däcken till och börja med?
Plattslitna däck?
Du verkar inte leva enligt ditt citat? :rolleyes:

Tarmac
Vad blir det istället?

chris@sfp
Snygga bilder. :tummenupp
Vad är det för skylthållare?
 
Last edited:

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
bumpar min tidigare funderg i tråden:
Någon fler som har problem med vobblande hoj då man tar kurvor i 180 km/h?

tycker väl alltid den är lite lätt i fronten när man ligger på gasen, speglarna kanske inte gör det hela bättre heller.
men betsy är inte gjord för högfartskurvor heller så det kan jag leva med ;-) det är för racerhojar
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Fälgstripen på :tummenupp

JohnVanB
Kurvor i 180 har jag hållit mig borta från.
Pratar vi svänga som i "väg som kröker" eller "fett ös medvetslös" med knäskrap?
Rätt tryck i däcken till och börja med?
Plattslitna däck?
Du verkar inte leva enligt ditt citat? :rolleyes:

Tarmac
Vad blir det istället?

chris@sfp
Snygga bilder. :tummenupp
Vad är det för skylthållare?

Tackar
Det är Kawa-orginal, den skylthållaren som följer med miniblinkerskittet, borrade bara nya hål och sket i att skruva på förlängningen.. tycker det såg bättre ut och sitter som ett smäck =)
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
DSC00937.JPG-for-web-LARGE.jpg


:kär ... fan vad jag gillar min kära hoj! :tummenupp 50-talet mil avverkade under helgen.

Apropå det återkommande ämnet skyltplacering; är det bara jag som har skylten (lite tveksamt om lagligheten kanske) fäst rakt på själva "undertailen"? (syns lite på bilden)
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Böter på tub! :)

Med lite god vilja så ser man faktiskt skylten rakt bakifrån om man monterar den under så där. Senast igår hade jag en polisbil bakom mig en längre sträcka som jag till slut fick att köra om mig. Såg då "Trafikpolisen" på sidan och de gjorde ingenting. Trots att jag hade ett gammalt skattemärke som till och med var skrapat (hade helt glömt bort att sätta på det nya, gjorde det idag efter några månaders körning!).

Konstigt faktiskt; råkat hamna framför en polisbil ett tjugotal gånger bara den här säsongen och de har aldrig gjort något - varken p.g.a. skylten eller p.g.a. mitt Two Brothers-muller.

Poliserna är kanske snälla här i Stockholm. :tummenupp


edit: en till bild. Tycker faktiskt att baken på hojen blir oslagbart "clean" så här.

DSC00883.JPG-for-web-LARGE.jpg
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Japp, oslagbart clean blir den!

Den gången med skattemärket måste dom ju varit ute efter nåt helt annat. :)

Får ta och undersöka det där nån gång när man blir stoppad, se vad dom säger.
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
DSC00937.JPG-for-web-LARGE.jpg


:kär ... fan vad jag gillar min kära hoj! :tummenupp 50-talet mil avverkade under helgen.

Apropå det återkommande ämnet skyltplacering; är det bara jag som har skylten (lite tveksamt om lagligheten kanske) fäst rakt på själva "undertailen"? (syns lite på bilden)

Visst är det snyggast, men du har bara tur som inte fått böter :tummenupp

Här kommer en saxning från EU-direktivet:

"4. Punkt 3.1.2 skall ersättas med följande: "3.1.2 får sitta lodrätt i högst 30° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd uppåt,"

5. Punkt 3.1.3 skall ersättas med följande: "3.1.3 får sitta lodrätt i högst 15° lutning när fordonet är olastat och stödplåten för registreringsnumret är vänd nedåt,"

6. Punkt 4.1 skall ersättas med följande: "4.1 Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mer än 1,5 meter över marken när fordonet är olastat."

7. Punkt 5.1 skall ersättas med följande: "5.1 Ingen punkt på monteringsplatsen för registreringsplåten skall vara mindre än 0,2 meter över marken eller mindre än hjulradien över marken, om denna är mindre än 0,2 meter, när fordonet är olastat.""


...mer läsning om skyltplacering hittar du här:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=105109
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar

Mkt bra fråga, sitter och funderar på samma sak!
 

D-mac

D-mac
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki er 6f -07
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar

Tja! Va e de för styre.....på biltema.....de måste ja fan kika upp! Men ja trore blir sportsbar 2.0 för mig ändå. (ninja650shop.com)

Men här har du iaf en sida me hur man de-/ -monterar styren på hojen
http://www.fortycaliber.org/
kolla efter.........Suburban Machinery Bar Installation........inget biltema styre men, lär ju va samma!
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Tja, vet att det har skrivits om det innan, men hittar fan inte det. Har köpt styret på biltema i helgen o tänkta byta det nu i veckan. Några problem eller nåt som är bra att tänka på när man byter eller är det bara att smäcka på det nya o dra över reglagen? glad för svar

Inga problem alls...
Det sitter dock ett par plastpluppar inuti reglagen som hamnar i ett hål för att de skall sitta på "rätt" plats på styret.
Antingen borrar du hål i det nya styret, eller så knipsar du bort plupparna.
Det senare är att rekommendera då det är svårt att få det rätt annars och reglagen sitter fint där de skall ändå :tummenupp

Tarmac
Vad blir det istället?

Skall köra cross istället :tummenupp
För mycket oljegrus, koskit och idioter på vägarna för att man skall kunna köra som man vill.

Fast det blir nog nån billig hoj för "finåka" också.
Bygga budget caféräser eller nåt sånt.
 
Last edited:

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Här kommer lite bilder på min bakdel... :D

Blev ganska bra tycker jag, skönt att slipp orginalets kluns till regplåtshållare.
Vad tycks?
 

Bifogat

  • DSC00127.JPG
    DSC00127.JPG
    139.1 KB · Visningar: 135
  • DSC00128.JPG
    DSC00128.JPG
    142.2 KB · Visningar: 112
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top