ER6-tråden

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Är det lika mycket vibbrationer med orginalstyret som det är med alu styret? någon som har koll på det! Gör ju fan ont i fingrarna ibland:)
 

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Borås
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
2 bilder på min hojj från Barkarby träffen igår...
Shysst!!!! :tummenupp

Såg en snygg orange idag oxå, på 41:an mot varberg ut från borås vid 16:00 tiden. En -n med fälgstripes, såg inte avgaset men det lät gött, vevade ner rutan på bilen o lyssnade....
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Är det lika mycket vibbrationer med orginalstyret som det är med alu styret? någon som har koll på det! Gör ju fan ont i fingrarna ibland:)

Skaffa tyngre styrändspluggar :tummenupp

2 bilder på min hojj från Barkarby träffen igår... (Tack till Wiseguy för bilderna)
galleri

galleri

Göttigaste sliponet om du frågar mig :)

Här är mitt... Numrerat Casey Stoner edition ( så min är säkert dummelt så snabb )
 

Bifogat

  • gprgpe.jpg
    gprgpe.jpg
    82.2 KB · Visningar: 94
Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Höll på att stanna och smälla på en kille idag. Låg en civic i filen bredvid mig och när jag började närma mig bakifrån så "fintade" han ett filbyte, bara en snabb sväng till vänster och sen tillbaka som fick mig att tvärnita och slänga mig ut mot refugen. Satt en finnig, j-vla tonåring därinne med sina polare och garvade. Nära att han fick en backspegel mindre...
 

obbeman

Jomenvisstdåråsåattehh...
Gick med
25 May 2008
Hoj
Den senaste
Höll på att stanna och smälla på en kille idag. Låg en civic i filen bredvid mig och när jag började närma mig bakifrån så "fintade" han ett filbyte, bara en snabb sväng till vänster och sen tillbaka som fick mig att tvärnita och slänga mig ut mot refugen. Satt en finnig, j-vla tonåring därinne med sina polare och garvade. Nära att han fick en backspegel mindre...

Grrr.... Vilken dåre!! :finger

ps. I veckan hämtar jag ut min nya fina gröna ER-6N. :Rockbanan
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Höll på att stanna och smälla på en kille idag. Låg en civic i filen bredvid mig och när jag började närma mig bakifrån så "fintade" han ett filbyte, bara en snabb sväng till vänster och sen tillbaka som fick mig att tvärnita och slänga mig ut mot refugen. Satt en finnig, j-vla tonåring därinne med sina polare och garvade. Nära att han fick en backspegel mindre...

Tur att du är sådär lagom svensk och inte agerar på dina ingivelser, då kanske han hade fått för sig att det är dumt att göra sådär. :)

Inte för att det är bra att sabotera andras prylar, men det är nog nyttigt för somliga att få en kätting på spegeln, vet några stycken som far runt med en sådan lättåtkomligt. :p
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
det är nog nyttigt för somliga att få en kätting på spegeln, vet några stycken som far runt med en sådan lättåtkomligt. :p

Kom att tänka på ett gammalt spel jag hade.

ROADRASH:yoparty
Road.Rash.jpg




OBS!
Nu är pärlan i en skåpbil på väg till kalmar... snyft!
 
Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Tur att du är sådär lagom svensk och inte agerar på dina ingivelser, då kanske han hade fått för sig att det är dumt att göra sådär. :)

Inte för att det är bra att sabotera andras prylar, men det är nog nyttigt för somliga att få en kätting på spegeln, vet några stycken som far runt med en sådan lättåtkomligt. :p

Har sett killen några gånger innan och lär väl göra det igen. Skulle det där hända igen så blir det väl full gas med foten rakt ut...! ;)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Du skulle ha sparat regnumret i minnesbanken, snopet om han skulle glida ut en morgon och inte ha några speglar på bilen, allt för att han inte ska se nästa hoj han ska jävlas med. :p
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Du skulle ha sparat regnumret i minnesbanken, snopet om han skulle glida ut en morgon och inte ha några speglar på bilen, allt för att han inte ska se nästa hoj han ska jävlas med. :p


... Vägverket har en grym tjänst; sms:a ett regnr till 71456 så får man ägar- och fordonsuppgifter i ett svar inom några sekunder. Helt gratis. Schysst att kunna glida upp bredvid vid ett rödljus och skicka en näve mot fönstret på bilen och sen ryta något otrevligt och inkludera vederbörandes namn.

Såna där sopor ska man sätta på plats! Farliga grejer de sysslar med. :mad:
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Jag ska åka och handla styre i Helgen på Biltem för det är så sjukt billigt :D Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha fatbar eller "fågelpinne" styret??

Nån som har upplevt skillnaden??

Förrsten är det lättare att slanga när man har fått på ett bredare styre, altså känns det som man har mer kontroll??

Ses :yoparty

Får väl svara mig själv...

Jag var och handlade ett Biltema fatbar styre idag. Stod och velade mellan fågelpinnen och fatbarstyret så dottern på 2 år fick avgöra så det blev fatbarstyret. 22mm styret känndes lite klenare och fågelpinnen hade jag rykt bort direkt varvid det hade blivit ännu klenare.

Jag köpte till styrändspluggarna också, hoppas dom är tillräckligt tunga bara :D

Nu får det bli repmånad resten av kvällen :)
 
Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Du skulle ha sparat regnumret i minnesbanken, snopet om han skulle glida ut en morgon och inte ha några speglar på bilen, allt för att han inte ska se nästa hoj han ska jävlas med. :p

Får ta det nästa gång. Tanken slog mig faktiskt.

... Vägverket har en grym tjänst; sms:a ett regnr till 71456 så får man ägar- och fordonsuppgifter i ett svar inom några sekunder. Helt gratis. Schysst att kunna glida upp bredvid vid ett rödljus och skicka en näve mot fönstret på bilen och sen ryta något otrevligt och inkludera vederbörandes namn.

Såna där sopor ska man sätta på plats! Farliga grejer de sysslar med. :mad:

Mm, jag har testat den innan. Klockrent när det stod en bil med tjutande larm utanför fönstret hela natten. Ringde och gormade lite. :) Men det där med att köra upp mobilen i fönstret var fan en bra idé! :D
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Har mött bilar som kört mitt i vägen, folk som gjort hemskt oväntade girar etc denna vecka, så man får nog ta med anteckningsblocket snart, alternativt dra en snabb-dial till snuten om att det pågår fyllekörning på väg X, bil X med nummer X. :)

Det där med larm förresten... var nån smart lirare som parkerade sin EU-moppe med larm bakom mig efter jag vart in på apoteket en sväng, startade hojen o gasade upp o drog därifrån, i samma veva började moppen tjuta som attan... den hamnade rätt i utblåset ur "jetmotorn". ;-)
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Det där med larm förresten... var nån smart lirare som parkerade sin EU-moppe med larm bakom mig efter jag vart in på apoteket en sväng, startade hojen o gasade upp o drog därifrån, i samma veva började moppen tjuta som attan... den hamnade rätt i utblåset ur "jetmotorn". ;-)

Händer mig VARENDA djävla dag! :huvet MC-parkering utanför huset där det brukar stå en vespa med überkänsligt larm. Varje gång jag åker iväg, kommer hem, eller bara kör förbi bör den tjuta utav bara h-e. Har gått så långt att jag rullar iväg hojen en bit från MC-parkeringen innan jag drar igång den... :va
 

tuppel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Hedemora
Hoj
Inte ens en cykel
Åtta växlar, modifierat med back- och lågväxel? 0 eller 300 mil, inte så noga. :tungan
 

Bifogat

  • Jaså.jpg
    Jaså.jpg
    95 KB · Visningar: 215

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Nån som har en förhöjd sadel på sin hoj?
Funderar på att införskaffa en...! Undrar om man märker nån större skillnad eller nåt annat man bör tänka på.

Jag har det, jo skillnad är det, kanske inte så mycket på höjden utan mer att det är 100ggr skönare att sitta på den sadeln då den är tjockare.

Fint med insytt "Kawasaki" märke på den med, längst bak :)
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Shysst!!!! :tummenupp

Såg en snygg orange idag oxå, på 41:an mot varberg ut från borås vid 16:00 tiden. En -n med fälgstripes, såg inte avgaset men det lät gött, vevade ner rutan på bilen o lyssnade....

Hehe det var nog jag ;)

Skulle ner till farsan som bor i Kinna... men det klart, finns ju mer -n i den färgen runt Borås, jag hade inte koll på tiden men det kan ha varit jag.

LeoVince kör jag med om du undrar.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top