ER6-tråden

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Jag har det, jo skillnad är det, kanske inte så mycket på höjden utan mer att det är 100ggr skönare att sitta på den sadeln då den är tjockare.

Fint med insytt "Kawasaki" märke på den med, längst bak :)

Var köpte du den och vad kostade den?

klii

Mr
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
2011 Honda CBR600F
Jag har det, jo skillnad är det, kanske inte så mycket på höjden utan mer att det är 100ggr skönare att sitta på den sadeln då den är tjockare.

Fint med insytt "Kawasaki" märke på den med, längst bak :)

Tackar för svaret! Då blir det en sån när jag hämtar min nye denna vecka! :)

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
GSX-R 750 1999
Jag tänkte jag skulle göra en liten mellanservice på min båge d.v.s. olja + filter. Ni som bytt själva, var har ni köpt era oljor/filter? Något speciellt att tänka på vid bytet?

Tack på förhand!

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Bromshandtag

Min frambroms tar nästan inne vid styret trots att jag ställt in på max avstånd.

Någon som vet hur man åtgärdar detta så bromsen tar mycket tidigare?

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Har en vänster plast sidkåpa svart till ER6-n 2006.

Orginal med dekal till. Helt ny i kartong!

Säljes 200 under butikspris.

Mvh Henrik

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Er-6n -08
Hallå! Hur funkar det med bensinlampan och den blinkande displayen? Jag fick för mig att displayen ska sluta att blinaka efter ett tag, men då trodde man fel! halvägs hem från jobbet igår så var där något annat som slutade nämligen motorn (soppatorsk) så najs då=) Någon som vet hur det ska vara med det?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Hallå! Hur funkar det med bensinlampan och den blinkande displayen? Jag fick för mig att displayen ska sluta att blinaka efter ett tag, men då trodde man fel! halvägs hem från jobbet igår så var där något annat som slutade nämligen motorn (soppatorsk) så najs då=) Någon som vet hur det ska vara med det?

Nu har jag inte kvar min, men jag uppfattade det som att det blinkade en kort stund när den började ta slut och att den blinknade hela tiden när det verkligen börjar ta slut :)

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Jag tänkte jag skulle göra en liten mellanservice på min båge d.v.s. olja + filter. Ni som bytt själva, var har ni köpt era oljor/filter? Något speciellt att tänka på vid bytet?

Tack på förhand!

Köpte nåt hi-flow filter på en mc verkstad, är ingen större skillnad på filter som är org eller eftermarknad.
Är det dessutom en mellanservice så är i stort sett vilket som helst bättre än att fortsätta köra med det gamla skitiga.
Olja är bara köpa nåt som uppfyller specarna.

Soppa lampan lyser konstant på min från det att reserven påbörjas och
det blinkar fuel i displayen, vet inte om lampan börjar blinka när det krisar på riktigt för så länge har jag inte vågat köra.
Är det nån som vet hur långt man kommer på reserven?

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Köpte nåt hi-flow filter på en mc verkstad, är ingen
Soppa lampan lyser konstant på min från det att reserven påbörjas och
det blinkar fuel i displayen, vet inte om lampan börjar blinka när det krisar på riktigt för så länge har jag inte vågat köra.
Är det nån som vet hur långt man kommer på reserven?

Undrar om det var nånstans mellan 3 och 4 liter kvar när jag tankade en gång när lampan lyst stadigt i en halvmil. Räkna sen på 0.5L milen så har du en GOD marginal om du vill chansa. 30 mil Ska väl inte vara något problem att ta sig på en full tank iaf.

maximus78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
Kawasaki Er6n -06 ABS
Hej alla!
Har en fråga angående vindrutan till er6n. Har letat lite i forumet men hittar inte nåt riktigt bra svar.
Är det några här som kört längre med er6n (~30 mil) och då med och utan vindrutan? Är det någon skillnad eller bara marginell?
Vill gärna ha raka svar, inga där folk spekulerar hur det är.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Hej alla!
Har en fråga angående vindrutan till er6n. Har letat lite i forumet men hittar inte nåt riktigt bra svar.
Är det några här som kört längre med er6n (~30 mil) och då med och utan vindrutan? Är det någon skillnad eller bara marginell?
Vill gärna ha raka svar, inga där folk spekulerar hur det är.

Skillnad på vad?
åkkomfort, soppaförbrukning etc etc?

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Shysst!!!! :tummenupp

Såg en snygg orange idag oxå, på 41:an mot varberg ut från borås vid 16:00 tiden. En -n med fälgstripes, såg inte avgaset men det lät gött, vevade ner rutan på bilen o lyssnade....
Det var jag ! åker varje dag till och från jobbet i Borås.
och ja !! det låter underbart med leovince utan insats... :D

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Er-6n -08
Min display blinkade nog helatiden tills det blev stopp! så det blir till att köra efter trippmätaren nu:)

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Jag blev riktigt imponerad av ljudet iallafall. Ett sånt blir det :tummenupp
Hörs man så syns man oxå!!!

Det var jag ! åker varje dag till och från jobbet i Borås.
och ja !! det låter underbart med leovince utan insats...

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ni som haft snabba sporthojar innan ni köpte er6:an hur upplever ni den?

jag r sugen som tusan på den samtidigt som jag faktiskt egentligen vill ha en gsx-r 750 04a :) skillnaderna är ju ganska stora men å andra sidan så kan jag med en ER6n få ABS, billig försäkring och säkert lika mycket körglädje!

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
Är det många som kör med slipon utan att installera pcIII ? både hört att man kan köra till motorras och att det inte gör ett skit förutom att den går lite snålt. Nån som verkligen vet? jag kör utan pcIII, tycker det funkar fint o ljudet blir som tidigare sagt jävligt najs! Ha en fin bikesommar!!

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14

jag r sugen som tusan på den samtidigt som jag faktiskt egentligen vill ha en gsx-r 750 04a :) skillnaderna är ju ganska stora men å andra sidan så kan jag med en ER6n få ABS, billig försäkring och säkert lika mycket körglädje!

tja snabb o snabb... hade en zxr750 innan, visst gick ju fortare o så men jag tycker er-6an är mycket roligare, mindre vikt att slänga runt med o smidig, att det blir mycket billigare med försäkring och soppaförbrukning gör inte saken sämre.. måste ju ha soppapengar till bilen oxå :)
Ibland saknar man draget hos en sporthoj men utan kåpor kör man ändå i rätt vettig fart om man vill ha det bekvämt.
Har beställt 14kuggars framdrev, pc3, slipon o filter.. får se hur det känns sen.

Har funderat lite på om det finns gods nog i cylindrarna för att borra upp den till 700cc.. nån som vet??

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.

Hade en ZX9R -00 innan med akra racesystem, dynojet o knfilter. Den var snabb :)
ER6'an hade ju inte ens hälften av effekten men är kul ändå.
Visst får man växla lite mer, men med naken hoj vill man inte åka mycket snabbare ändå :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha