maximus78
Ny medlem
Menar vinden, alltså åkkomforten. Tar den bort vinden eller är det bara marginnellt?
Skillnad på vad?
åkkomfort, soppaförbrukning etc etc?
Skillnad på vad?
åkkomfort, soppaförbrukning etc etc?
Nån som har läst "långtestet" av ER-6 i tidningen Motorrad? Har försökt hitta tidningen, alternativt artikeln online, utan någon större framgång.. Skulle vara kul att läsa.
Jopp...har läst den.
2400: En cylinder misständer
11 177: Kylvattenläckage, slangklämma lös
20 900: Motorn varvar dåligt, FI-lampa lyser ibland
22 685:Avgassystem, elektronikbox, drivpaket, bromsbelägg fram utbytta
24 225:Styrlager justerat, skyltbelysning bytt
31 008: Defekt tändningsnyckel utbytt
46 787:Topplockspackning, cylinderfotspackning, och tätning i avgassystem utbytt.
Genomsnittförbrukningen låg på 0,5 L/mil
Totalkostnader ( inkl bensin ): 68 446 kr
Kostnad /km med värdeminskning: 1,77 kr
Trots ( tycker jag ) många brister så hamnar den på delad 3:e plats ( med BMW K 1200 S ) av 18 testade hojjar.
testade en er6n idag och jag är väl inte jättelyrisk direkt men det var en trevlig hoj! Kalasbra inne i stan, hann dessvärre inte testa några slingriga vägar där jag kan tänka mig att den gör bra ifrån sig!
Det jag kände saknades var lite mer ös men enligt säljaren så gjorde slip-on + luftfiler och mappningen jäkligt stor skillnad!
Det står mellan en R1 -03 och en ER6a, låååågiskt va? (inte lika lågt som glocalnet...). Tror det lutar mot ER6an trots allt, den ska få en vettig chans!
Tjenare rajders!
Behöver tips på ett nytt styre, har ju läste lite om "orginal" styret man kan köpa, eller det som finns på MCWEB o så, dock så är ju deras styrändar slut till just det styret, lite bredare och lite rakare jag är sugen på, har hört nått om Biltema?
Kan ni länka till de styret ni har köpt där för jag är lite osäker på vilket det är, ingår styrändar eller köper man det också där?
Tacksam för svar!
köp en ny, men gynna inte mc-huset.
word men var ska man vända sig istället? här i skåne d.v.s.
köp en ny, men gynna inte mc-huset.
Det är faktiskt lite korkat av Kawa att på en så billig hoj ha både ett kanonbra försäkringssamarbete med Bilsport & MC *och* tillbehör för 7.000 kr. Det ger precis effekten ovan att folk köper nya hojar i stället för ett år gamla vilket i sin tur gör att andrahandsvärdet rasar trots att efterfrågan är stor.
Precis gynna inte MC-Huset
Undrar varför det negativa inställning mot MCHUSET(i Malmö), jag handlar hos de sen många år tillbaka men aldrig kännt något negativ. är d attityden eller?
En som bara undrar .
glad sommar!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |