ER6-tråden

tuppel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Hedemora
Hoj
Inte ens en cykel
Har nöjet att presentera min nya er-6n, mycket nöjd med den faktiskt!! Snygg e den oxå :yoparty

Samma som jag såg ligga på Blocket för några veckor sen?

Om det blir en ER-6 för mig i framtiden har även jag drömt om att göra den vit, blev kär i det utseendet första gången jag såg det. :)
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Nu har jag bestämt mig. Måste bli en ER-6:a, så är det bara :)
Lutar åt en ER-6f -06, helst med ABS, men beror lite vad jag hittar.

Nån som har nå bra tips åt mig vad jag ska kolla extra och se upp med? Eller kanske t.o.m. vet nån som är till salu nånstans i västsverige?
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Nu har jag bestämt mig. Måste bli en ER-6:a, så är det bara :)
Lutar åt en ER-6f -06, helst med ABS, men beror lite vad jag hittar.

Nån som har nå bra tips åt mig vad jag ska kolla extra och se upp med? Eller kanske t.o.m. vet nån som är till salu nånstans i västsverige?


Köp en ny, då vet du vad du får och billigare hoj när det gäller totalekonomin får man leta länge efter. Du kan nog få en "n" med ABS för 60.000 om du prutar lite nu när kampanjen med "7000:-" cheken är borta.

Lycka till!
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Nu har jag bestämt mig. Måste bli en ER-6:a, så är det bara :)
Lutar åt en ER-6f -06, helst med ABS, men beror lite vad jag hittar.

Nån som har nå bra tips åt mig vad jag ska kolla extra och se upp med? Eller kanske t.o.m. vet nån som är till salu nånstans i västsverige?

jag vet en som nog är till salu i (syd)västra sverige, funderar på att sälja min.
PM:a mig om du vill ha mer info.:tummenupp
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
er-6f

Nu har jag bestämt mig. Måste bli en ER-6:a, så är det bara :)
Lutar åt en ER-6f -06, helst med ABS, men beror lite vad jag hittar.

Nån som har nå bra tips åt mig vad jag ska kolla extra och se upp med? Eller kanske t.o.m. vet nån som är till salu nånstans i västsverige?

Ta en titt hos Stibix i Borås www.stibix.se , http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?i...=stibixborasmc , Har precis bytt in min er-6f uttagen 08:a med 2 års garanti samt 10 månaders vagnskada kvar, anledningen till att vi bytte till z750 är att frugan åker med en hel del längre sträcker och hon satt inte så bra.
Annars var jag mer än nöjd.
Hojjen är som ny och servicen samt priser hos dem är kanon.:)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vad har ni betalat för er första service?!

Jag har förvisso en versys men ni är ju så många med er-6 så jag får nog bättre svar här. Hojarna är ju konstruktionsmässigt väldigt lika.

Jag ringde två firmor och den ena ville ha 1900 och den andra 2100 för 100milaservicen inklusive olja och filter. Tycker det låter jäkligt dyrt. Den ena firman hävdade att det berodde på att jag hade ABS medan den andra firman sa att inget gjordes med ABS:en på hundramila...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
De flesta här har väl betalat runt tusenlappen +/- några hundra för 100-mila inkl. olja och filter. Jag var en bit under på Br. Hörbergs.
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Ta en titt hos Stibix i Borås www.stibix.se , http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?i...=stibixborasmc , Har precis bytt in min er-6f uttagen 08:a med 2 års garanti samt 10 månaders vagnskada kvar, anledningen till att vi bytte till z750 är att frugan åker med en hel del längre sträcker och hon satt inte så bra.
Annars var jag mer än nöjd.
Hojjen är som ny och servicen samt priser hos dem är kanon.:)

Mm, har spanat in den. Ser kanonfin ut. Precis en sån jag vill ha! Ev kommer det bli en tur dit på lördag, hoppas den är kvar tills dess :)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Mm, har spanat in den. Ser kanonfin ut. Precis en sån jag vill ha! Ev kommer det bli en tur dit på lördag, hoppas den är kvar tills dess :)

Hälsa Björn från tidigare ägaren av ER-6f:an, de har riktigt bra service och priserna är bra mycket lägre än i Gbg, hade inne min z750 på 100 mil service i veckan, under tusen lappen och färdig på några timmar, kan verkligen rekomendera Stibix i Borås.
Vi hade inga som helst problem med MC:n och den är som ny, alla original delar finns kvar.:yoparty
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Lambda problem

Hej på er!

Jag har problem.

Demonterade orginal burken på hojjen under kvällen till förmån för ett slipon, när jag skulle demontera lambdan så tyckte jag att det gick lite väl trögt men jag tog i lite till... Då tog det stopp... sagt och gjort jag hämtade Veidecs "Rost chock" (en typ av köldchock, ej som 5-56) och efter en behandling med det då gick det hur fint som helst. Skulle ha tagit den låååångt tidigare :huvet

När jag sen fick ut lambdan så såg jag till min fasa att den har skurit i gängan... hojjen har ju för hel-te bara gått 80 mil.... :huvet

<=== Klicka på den om det inte funkar


Jag har nu fyra alternativ...

1. Försöka med ett gängsnitt att fixa till gängan hjälpligt för det är bara på mitten som den är dålig. :confused:

2. Köpa en ny lamdasond för säker 1000:- :mad:

3. Försöka reklamera den på nåt sätt??? hojjen har gått 80 mil och är en 08:a!:va

4. Skita i lamdan och sätta dit en lambdakiller som jag har. :gnissla

Vad göra frågas KOM.... :yoparty
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Hallå! Jag hade prövat med ett gängsnitt! får man bara den att ta på ett par gängor så räcker nog det.
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Har nöjet att presentera min nya er-6n, mycket nöjd med den faktiskt!! Snygg e den oxå :yoparty

Riktigt fräsh i vit, har du lackat om den själv eller har jag missat något? Tänkte när ramen var svart måste du väl ha en -08 och hag såg ingen vit när jag kitta min svarta :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top