Jättelätt...
Jag gjorde följande:
1. Sätt fast styret i den vinkel du vill ha det i.
2. Mäta avståndet från styränden till hålet på det befintliga styret. sen markera samma mått på fatbarstyret. Observera att avståndet är olika på höger resp vänster sida så mät en sida i taget. Glöm inte att ta bort styrändsvikterna på orginalstyret så du får rätt mått och inte mäter med dom på.
3. När det gällde vinkeln på "elmanöverdonen" så uppskattade jag denna på orginalstyret och sen gjorde jag en markering där på det nya.
4. Lägg "elmanövreringsdonens" pluppar på den kryssmarkering du nu har i höjd resp sidled sen kollar du om den känns rätt. Justera tills du blir nöjd.
Observera att du endast kan justera vinkeln. Sidomåttet ska du inte ändra utan använd orginalmått.
Det viktigaste är att du får samma vinkel på båda sidor, du kan ju alltid justera vinkeln något genom att ändra vikeln på hela styret.
Man måste köpa fatbar adaptern. den kostar en 100:- och passar i orginal 22mm infästningen. Observera att fatbarstyret kommer ca 30mm högre upp än fågelpinestyret för att adapter kommer emellan. Höjden på fatbarstyret och orginalstyret blir i princip samma doch så blir fatbarstyret mycket bredare och har en flackare vinkel. Känslan är enorm efter bytet. Sem en helt ny hoj i dom första kurvorna. Jag upplever hojjen mycket mer lättåkt efter bytet och jag kan köra snabbare nu än innan, varför vet jag inte...
Jag använder inga... ÄN...
OBSERVERA att biltemas styrändar INTE passar i fatbarstyret. Dom är endast för fågelpinnestyret. Jag vet...
Nån som vill köpa ett par styrändar, colfiberlook... Halva nypriset... OANVÄNDA