Har bara varit så nu senast, hojen har gått 560 mil så snart redo för andra servicen...
Det var väl bara koll av bromsarna som var på andra servicen va? Tänkte på det att somliga bara fått en snabb 5minuterskoll utanför verkstaden. Vore fasen om man blev lurad på nån hundring utöver det, oljan tänker man ju byta hemma om det inte står på papperet att dom måste göra det på verkstaden.
Frågan är om det krävs ett oljebyte för att få stämpeln eller om det räcker att få bromsarna undersökta.
I handboken till hojen står det i lättfattlig tabellform vad som ingår i varje service. I 600-mila ingår inte oljebyte och därför behövs naturligtvis inte det för att få stämpeln heller.
600 mil är ingenting för en modern syntetolja, enda anledningen att byta innan schemat föreskriver det är om hojen stått oanvänd, t ex över vintern. Det är för övrigt bättre att då byta när man ställer av än när man ska köra igen, låt inte hojen stå med gammal olja, den skyddar sämre.
hittat tabellen
hittat tabellen
Vilken olja bör egentligen köras, du som är vårt uppnosiga uppslagsverk?
Olja är lite av en religion , jag använder Shell Ultra 10W-40 i mina hojar och har hittills aldrig haft problem med kopplingsfunktionen vilken är mest kritisk, alla oljor smörjer tillräckligt bra om de byts inom rimlig tid. Däremot kan man få slirande eller klibbande (frikopplar inte helt) koppling med vissa oljor.
Shell Rimula Ultra (E7) 10W-40 var fulla namnet va, så det inte blir nåt misstag.
Resten av sidorna då? Det där är inte hela tabellen, den är över flera sidor.
Då skickar jag upp en länk till hela servicemanualen då istället:
https://secure.storegate.se/user/Share.aspx?id=be664082-0111-4f51-943f-10ef3a53ee58
Ja vill ha pris o så måste man väll rega om hojen för E85?
Svar tack/ El-wood
har hittat en er6a (n-modellen) jag är spekulant på. Det är en -06a, svart, fint skick endast lite lite stenskott långt ner på tanken, 350mil på mätaren och är servad på firma vid 100mil, slipon (inte pc3 eller kn-filter dock) alla papper o.s.v. finns. 43000:-, är det ett bra pris? Kollar man blocket verkar det bra men samtidigt verkar det som om många har svårt att sälja sina.
37 för skadorna. Slutar vid 40.
Obs: vad jag tippar på bara...
Är jätteintresserad av en med. Hittar bara inte till rätt pris dom nya är såpass billiga så.....
Känns som om nått är fel...riktigt fel....hur kan en båge vara så billig? Jag jämför med en sv650 tex så skiljer det en bassäng laxar emellan. Men jag kanske tänker fel?
jag försökte med 40 men det gick inte så vi sa 43k, känns helt ok men tanke på att jag sålde gixxern för 41 En ny 08a med ABS kan man få loss för 63k men då är det ju också 20k till för typ samma cykel
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |