Någon mer som har haft problem med att batteriet tagit slut?
Jag tycker att det ska hålla mer än ett år eller?
På min gamla er6n (06) fick jag problem med batteriet, när jag skulle ut på en tur så var det helt slut...lustigt efter 2år, får se nu på min nya om det blir lika dant i såna fall ska jag begära ett nytt batteri..
,
Mattias
är sugen på att montera slip-on... päärlan måste ju få andas lite.. nu känns hon lite kvävd.. men nu till min beslutsångest.. vill ha ett rappt och sportigt ljud.. inte dovt och för mullrigt.. nån som har nåt bra slip-on att rekommendera.. har gluttat en del på two brothers..
är sugen på att montera slip-on... päärlan måste ju få andas lite.. nu känns hon lite kvävd.. men nu till min beslutsångest.. vill ha ett rappt och sportigt ljud.. inte dovt och för mullrigt.. nån som har nåt bra slip-on att rekommendera.. har gluttat en del på two brothers..
Man måste underhållsladda batteriet på vintern annars är det lätt att de pajjar.
En bild från igår kväll:
Snart blir det Varberg med pärlan, åka ner till stugan och gotta sig!
Tja! Måste bara hålla med om att det är märkligt på en ny hoj, kan det inte vara nåt fabrikationsfel eller nåt då..?Huum fick lite panik idag, körde 2 mil (till beachen och tillbaka) i lugn takt, typ aldrig över 6-7000 varv men en polare bakpå.. FI lampan började lysa så stannade ringde Bike och fick veta att det nog inte var några problem så länge den lät ok (underbar service trots jag sa att jag handlat av konkurrenten, där lär jag köpa i fortsättningen). Jaja cykeln fick vila några timmar sen körde vi hem, tog oss typ 1km från garaget så tändes värmelampan.. tänkte som så att de är säkert pga att den får för lite kylning i alla trafikljus och det går lite väl sakta mitt i stan.. så tog mig sista biten och precis vid garaget började aset till hojj koka!? Vad sjutton, det är inte helt ok, helt ny hoj som får värmeslag när man kör den lugnt en varm dag.. är det min hojj som det är vajsing med eller har nån annan här haft liknande problem? Har ju kört polarens hoj en del och den får också panik i låga farter men den slutar ju iallafall lysa och den har då aldrig kokat.
Ja brukar ladda upp batteriet strax innan säsongen, menar du att man ska ha batteriet på laddning hela tiden..?
Då kan det redan vara för sent. Med en laddare som CTEK som säljs på t ex Clas Ohlson och Jula så kan du lämna laddaren på hela vintern men annars bör du ladda en gång i månaden.
Tja! Måste bara hålla med om att det är märkligt på en ny hoj, kan det inte vara nåt fabrikationsfel eller nåt då..?
//Mattias
Sitter i köpa hoj tankar och bläddrade lite i olika
mc tidningar.Min fråga till er er6 ägare är det någon skillnad
mellan 06 och 08 prestanda och utseende mässigt?
Priset skiljer ju inte så mycket mellan att köpa en ny och
dom som finns ute på blocket....
På min gamla er6n (06) fick jag problem med batteriet, när jag skulle ut på en tur så var det helt slut...lustigt efter 2år, får se nu på min nya om det blir lika dant i såna fall ska jag begära ett nytt batteri..
,
Mattias
Då kan det redan vara för sent. Med en laddare som CTEK som säljs på t ex Clas Ohlson och Jula så kan du lämna laddaren på hela vintern men annars bör du ladda en gång i månaden.
Jag hade laddaren på nästan hela vintern. Men batteriet blev ändå kast typ efter att kört med i över en månad efter tagit ut den ur vinter förvaringen.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |