ER6-tråden

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Battery

Någon mer som har haft problem med att batteriet tagit slut?

Jag tycker att det ska hålla mer än ett år eller?

På min gamla er6n (06) fick jag problem med batteriet, när jag skulle ut på en tur så var det helt slut...lustigt efter 2år, får se nu på min nya om det blir lika dant i såna fall ska jag begära ett nytt batteri..

,
Mattias

kackerlackan

Med lem
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
Mt-01, Honda Shadow, Ktm-250
På min gamla er6n (06) fick jag problem med batteriet, när jag skulle ut på en tur så var det helt slut...lustigt efter 2år, får se nu på min nya om det blir lika dant i såna fall ska jag begära ett nytt batteri..

,
Mattias

Man måste underhållsladda batteriet på vintern annars är det lätt att de pajjar.

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Har sökt i tråden förr men inget svar. Jag jagar ett two brother slipon till min ER6:a. Någon som har tips på vart man kan få tag på dessa i Sverige?

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
varför inte bara beställa det från usa så sparar du troligen en slant med?

Vet inte om just er6 är så svårsålda, vad är inte svårsålt just nu...men med räntor på väg upp o jobben kommer sina.. hur många kommer välja att köpa nytt med lån? tror tvärtom dom begagnade kommer bli mer eftertraktade pga lägre pris.
300 mil på mätaren är inte mycket, den räknar jag som i stort sett ny, min hade 550 när jag köpte den för ett par månader sen o nu snart 1000 :) och jag gav väl nästan lika mycket och har inte ångrat det, hellre köra en massa o betala nån tusing mer än missa säsongen o spara pyttelite.

Det inte många tänker på är att motorcyklar sjunker inte hur lågt som helst, sjunker mycketi början o sen går det saktare o saktare nedåt

Nej nåt är rätt.. riktigt rätt, är någon motorcykel värd 200 000???

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Hoj
Ducati 749s mono
Ingen som går å har funderingar på att köpa sig en Er6-n orange -07a?

pm eller ring

snabb affär= bra pris!

0734412530

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
slip-on

är sugen på att montera slip-on... päärlan måste ju få andas lite.. nu känns hon lite kvävd.. men nu till min beslutsångest.. vill ha ett rappt och sportigt ljud.. inte dovt och för mullrigt.. nån som har nåt bra slip-on att rekommendera.. har gluttat en del på two brothers..

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
är sugen på att montera slip-on... päärlan måste ju få andas lite.. nu känns hon lite kvävd.. men nu till min beslutsångest.. vill ha ett rappt och sportigt ljud.. inte dovt och för mullrigt.. nån som har nåt bra slip-on att rekommendera.. har gluttat en del på two brothers..

Ska du ha ett rappt och sportigt ljud så är det Two Brothers Kolfiberburk med Power Tip som gäller...

Vi var ute och åkte ett gäng häromdagen, 1 MT01, 2 YZF1, 1 R1, 1 Gixxer 1000... och jag... gissa vilken som lät mest :yoparty Och då har inte dom andra orginal
:tummenupp

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Huum fick lite panik idag, körde 2 mil (till beachen och tillbaka) i lugn takt, typ aldrig över 6-7000 varv men en polare bakpå.. FI lampan började lysa så stannade ringde Bike och fick veta att det nog inte var några problem så länge den lät ok (underbar service trots jag sa att jag handlat av konkurrenten, där lär jag köpa i fortsättningen). Jaja cykeln fick vila några timmar sen körde vi hem, tog oss typ 1km från garaget så tändes värmelampan.. tänkte som så att de är säkert pga att den får för lite kylning i alla trafikljus och det går lite väl sakta mitt i stan.. så tog mig sista biten och precis vid garaget började aset till hojj koka!? Vad sjutton, det är inte helt ok, helt ny hoj som får värmeslag när man kör den lugnt en varm dag.. är det min hojj som det är vajsing med eller har nån annan här haft liknande problem? Har ju kört polarens hoj en del och den får också panik i låga farter men den slutar ju iallafall lysa och den har då aldrig kokat.

Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Kört 25 + ~20 + 25 mil under fredagen och lördagen. Hojen har dragit runt strax under/över 0.4 har det visat sig vid samtliga tankstopp, så runt 37,5 mil som absolut teoretiskt max på en 15-liters tank duger väl. :)

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan

Kan bara instämma med Möckhult, ljudet är ljuvligt!
Rekomenderas varmt :tummenupp

Ett plus i kanten är ju att det bara väger en bråkdel av orginalburken, men det kanske har med bristen på ljudisolering att göra... :hojraket

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
En bild från igår kväll:

hojen2.jpg

Snart blir det Varberg med pärlan, åka ner till stugan och gotta sig!

Last edited:

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Man måste underhållsladda batteriet på vintern annars är det lätt att de pajjar.

Ja brukar ladda upp batteriet strax innan säsongen, menar du att man ska ha batteriet på laddning hela tiden..?

En bild från igår kväll:

hojen2.jpg

Snart blir det Varberg med pärlan, åka ner till stugan och gotta sig!

Snygg!

Huum fick lite panik idag, körde 2 mil (till beachen och tillbaka) i lugn takt, typ aldrig över 6-7000 varv men en polare bakpå.. FI lampan började lysa så stannade ringde Bike och fick veta att det nog inte var några problem så länge den lät ok (underbar service trots jag sa att jag handlat av konkurrenten, där lär jag köpa i fortsättningen). Jaja cykeln fick vila några timmar sen körde vi hem, tog oss typ 1km från garaget så tändes värmelampan.. tänkte som så att de är säkert pga att den får för lite kylning i alla trafikljus och det går lite väl sakta mitt i stan.. så tog mig sista biten och precis vid garaget började aset till hojj koka!? Vad sjutton, det är inte helt ok, helt ny hoj som får värmeslag när man kör den lugnt en varm dag.. är det min hojj som det är vajsing med eller har nån annan här haft liknande problem? Har ju kört polarens hoj en del och den får också panik i låga farter men den slutar ju iallafall lysa och den har då aldrig kokat.
Tja! Måste bara hålla med om att det är märkligt på en ny hoj, kan det inte vara nåt fabrikationsfel eller nåt då..?

//Mattias

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ja brukar ladda upp batteriet strax innan säsongen, menar du att man ska ha batteriet på laddning hela tiden..?

Då kan det redan vara för sent. Med en laddare som CTEK som säljs på t ex Clas Ohlson och Jula så kan du lämna laddaren på hela vintern men annars bör du ladda en gång i månaden.

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Tja! Måste bara hålla med om att det är märkligt på en ny hoj, kan det inte vara nåt fabrikationsfel eller nåt då..?

//Mattias

Huum jo men vore fan segt.. får väl se imorgon ska in på 100-mil service där jag köpte den och då får de fan fixa detta också för det funkar inte att den skall börja koka för lite bra väder

Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ktm Superduke 990
Sitter i köpa hoj tankar och bläddrade lite i olika
mc tidningar.Min fråga till er er6 ägare är det någon skillnad
mellan 06 och 08 prestanda och utseende mässigt?
Priset skiljer ju inte så mycket mellan att köpa en ny och
dom som finns ute på blocket....

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Buell 1125 R -08
Sitter i köpa hoj tankar och bläddrade lite i olika
mc tidningar.Min fråga till er er6 ägare är det någon skillnad
mellan 06 och 08 prestanda och utseende mässigt?
Priset skiljer ju inte så mycket mellan att köpa en ny och
dom som finns ute på blocket....

ingern större skillnad samma motor (effekt) ramen på min 07 är röd nu på 08 är den svart ända skillnaden

mvh Mattias

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000

,
Mattias

Jag fick mitt utbyt på garantin.

Då kan det redan vara för sent. Med en laddare som CTEK som säljs på t ex Clas Ohlson och Jula så kan du lämna laddaren på hela vintern men annars bör du ladda en gång i månaden.

Jag hade laddaren på nästan hela vintern. Men batteriet blev ändå kast typ efter att kört med i över en månad efter tagit ut den ur vinter förvaringen.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...