ER6-tråden

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Från bikersneed.


Denna var ju sjukt jävla snygg. Frågan är om den är laglig? Fungerar baklampan som reflex, annars behöver man lösa det på något sätt, och sen är ju frågan om de där blinkersarna är E-märkta.

Edit: jag har mailat bikersneed och kollar om denna är laglig, även mailat transportstyrelsen för exakta reglerna kring belysning och reflexer. Tycker det är mycket fram och tillbaka när man diskuterar den frågan på forumet.
 

Bifogat

  • undertail.JPG
    undertail.JPG
    41.5 KB · Visningar: 140
Last edited:

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Från bikersneed.


Denna var ju sjukt jävla snygg. Frågan är om den är laglig? Fungerar baklampan som reflex, annars behöver man lösa det på något sätt, och sen är ju frågan om de där blinkersarna är E-märkta.

Edit: jag har mailat bikersneed och kollar om denna är laglig, även mailat transportstyrelsen för exakta reglerna kring belysning och reflexer. Tycker det är mycket fram och tillbaka när man diskuterar den frågan på forumet.

Sålänge den är lampan är e-märkt så är det lugnt.. men sen ska ju blinkersen sitta med ett visst avstånd.. är väl det som är intressant att veta isf.

Sen gällande hur liten/stor en skyllthållare ska och inte ska vara spelar nog ingen roll... min skyllt sitter med 2 bult i överkant och det räcker mer än väl.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Bikersneed.com skrev:
Hej,
Jag kan inte garantera att blinkersen håller avståndet som krävs mellan belyst del. I övrigt är både blinkers och regbelysning e-märkt dvs fullt legal.
E-märkt reflex behövs också för att bli fullt gatlegal. Färgen på blinkersglasen är oviktig så länge de lyser med orange färg.

Jag tror inte det blir några problem. Vill du ändå vara 100%-igt säker så rekomenderar jag att du väljer undertailen utan blinkers och köper till en hållare med separata blinkers så måttet mellan dem blir över 170mm.
Gör du så kan vi ge dej ett paketpris på hållaren och blinkersen.

Lackade kommer i org.kulör.

Mvh
Roger
Bikersneed.se

Vad tror ni sporthoj, hur petiga kan poliser vara med avståndet mellan blinkers? Och vad pratar vi för böteslapp för detta? Jag kan nog tänka mig riskera 800spänn för en sån sak, tycker den undertailen var förbannat snygg.
 

Micke2k

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER6-n
Hej lite frågor.

Är det någon här som har åkt långt med er6-n ? 100mil+ på ett par dagar alltså. Hur upplevs det? Träsmak vind osv?

1. Ni som har köpt till vindruta till er6-n, blev det någon skilnad?
2. Vart kan man hitta något att sitta på för att minimera träsmaken?

Tack på förhand
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
det fick bli det här från nilssonsmc.se :tummenupp

prtnk10 Kawasaki ER6N 09 581 kr/st
86-1017 Access Medium Kort Carbon E-Märkt 219 kr/st
PRTL01 Skyltbelysning Valtermoto 236 kr/st

09051410thursday08regskyltshallare.jpg_thumb_250x300.jpg


09021705tuesday2086-1017.jpg_thumb_250x300.jpg


Från bikersneed.


Denna var ju sjukt jävla snygg. Frågan är om den är laglig? Fungerar baklampan som reflex, annars behöver man lösa det på något sätt, och sen är ju frågan om de där blinkersarna är E-märkta.

Edit: jag har mailat bikersneed och kollar om denna är laglig, även mailat transportstyrelsen för exakta reglerna kring belysning och reflexer. Tycker det är mycket fram och tillbaka när man diskuterar den frågan på forumet.

Har för mig att det ska vara 18 cm mellan blinkers!
 
Last edited:

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
det fick bli det här från nilssonsmc.se :tummenupp

prtnk10 Kawasaki ER6N 09 581 kr/st
86-1017 Access Medium Kort Carbon E-Märkt 219 kr/st
PRTL01 Skyltbelysning Valtermoto 236 kr/st

Har för mig att det ska vara 18 cm mellan blinkers!


Aah det där såg ju helt okej ut också. Antar att blinkersen kommer i 2pack.
Vart fäster man reflexen på den där? Får man kanske göra en egen fullösning kanske.

Det där är absolut ett billigare/lagligare alternativ en den undertailen från bikersneed, dock tycker jag hela undertailen ser så mycket vassare ut... infällda blinkers är snyggt :tuttar
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Aah det där såg ju helt okej ut också. Antar att blinkersen kommer i 2pack.
Vart fäster man reflexen på den där? Får man kanske göra en egen fullösning kanske.

Det där är absolut ett billigare/lagligare alternativ en den undertailen från bikersneed, dock tycker jag hela undertailen ser så mycket vassare ut... infällda blinkers är snyggt :tuttar

Jag kör utan reflex just nu... och det ända jag hittar är böter för saknad/otillräklig reflex vid mörker... tolkar det som att det inte behövs på dagen men någon som vet exakt?
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Snart dags, eller ja nu är det dags för 100 mila servicen.
Vet att det har vart uppe vid ett flertal tillfällen innan men är det någon som gjort sin 100 mila i Antingen Göteborg hos Johans MC eller i Borås hos Stibix och har ett ung pris och bemötande på dessa ställen?
Vad är det som görs på 100 mila?

Over and out...

Stibix är LÄTT det bästa stället som finns nästan utan att fjäska eller överdriva, sjukt bra priser, kunnig personal och det mesta hemma, rekommenderas stort, jag har köpt två hojar där.

Jag fick punka på min nya z1000 efter 100 mil, jag fick ett nytt Bridgestone däck för inköpspris för de tyckte synd om mig haha, det är service det!

/hyll
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
det fick bli det här från nilssonsmc.se :tummenupp

prtnk10 Kawasaki ER6N 09 581 kr/st
86-1017 Access Medium Kort Carbon E-Märkt 219 kr/st
PRTL01 Skyltbelysning Valtermoto 236 kr/st

09051410thursday08regskyltshallare.jpg_thumb_250x300.jpg


09021705tuesday2086-1017.jpg_thumb_250x300.jpg


Jag har oxå beställt den skylthållaren, men valde andra blinkers..
 

Bifogat

  • 82-216_l.jpg
    82-216_l.jpg
    17.1 KB · Visningar: 72

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Jo Stibix verkar vara valet för de flesta.
Jobbar i GBG varje dag och pendlar från Varberg men det verkar ändå bli en sväng med hojen förbi Borås en eftermiddag.

Antar att det är några som ska serva sina hojar nu efter nyhojsköp, kollade lite priser på Johans MC och Stibix.
Ursäkta om det inte är exakt på kronan rätt men i runda slängar:

Stibix: 1050:-
Johans MC: 1690:-

Lite skillnad för en lätt koll samt olje/filterbyte på en timme sammanlagt som jag fick förklarat för mig ingick.

Ingen som testat styrändsspeglar på sin Er6? Vilka?
Vilken färg på Fälgstripes ska jag ha på Svart/Guld? Vad har ni? Gärna bild :yoparty
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Jag har oxå beställt den skylthållaren, men valde andra blinkers..

Bara så att du vet, beställer du diodbelysning så måste du beställa nytt blinkersrelä också, annars kommer det blinka alldeles för fort och sen gå sönder.

Ett tips bara.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Blev det nån ny skylthållare ?

Väntar på min Targa från Bikersneed.se fortfarande

Funderar på att beställa den här:
bild
bild
571_2.jpg

Stor ful glödlampshållare, LED ska det vara!

lite väl liten kanske?

jag hade då valt denna:

Valtermoto gör alldeles för stora grejer, blir ju som original...

Från bikersneed.


Denna var ju sjukt jävla snygg. Frågan är om den är laglig? Fungerar baklampan som reflex, annars behöver man lösa det på något sätt, och sen är ju frågan om de där blinkersarna är E-märkta.

Edit: jag har mailat bikersneed och kollar om denna är laglig, även mailat transportstyrelsen för exakta reglerna kring belysning och reflexer. Tycker det är mycket fram och tillbaka när man diskuterar den frågan på forumet.

Det kittet erbjöds mig av Roger på Bikersneed.se eftersom Targas kit drar ut på tiden, men då det krävdes borrning och massa skruvande och att blinkerserna inte är E-godkända och inte lär synas så bra tackade jag nej.

Jag kör utan reflex just nu... och det ända jag hittar är böter för saknad/otillräklig reflex vid mörker... tolkar det som att det inte behövs på dagen men någon som vet exakt?

Har blivit stannad utan reflex två gånger och Polizei har inte anmärkt på det.

Edit: Någon som hittat täckbrickor till till skjutshållarna till bra pris, vet att de fanns från någon fransk sida, men priset var väl högt, dessutom vill jag inte stödja fransk ekonomi med en enda spänn!
 
Last edited:

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
haha, varför vill du inte stödja våra baguetterunkande vinalkisar i väst??:banana
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Bara så att du vet, beställer du diodbelysning så måste du beställa nytt blinkersrelä också, annars kommer det blinka alldeles för fort och sen gå sönder.

Ett tips bara.

Biltema säljer motstånd separat till sina diodblinkers, funkar kanon.
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Hej lite frågor.

Är det någon här som har åkt långt med er6-n ? 100mil+ på ett par dagar alltså. Hur upplevs det? Träsmak vind osv?

1. Ni som har köpt till vindruta till er6-n, blev det någon skilnad?
2. Vart kan man hitta något att sitta på för att minimera träsmaken?

Tack på förhand


Jag tycker att vinddraget på överkroppen minskar markant med vindrutan monterad.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top