lechill
Rasta
lite väl liten kanske?
jag hade då valt denna:
Var hittade du den nånstans ?
lite väl liten kanske?
jag hade då valt denna:
Var hittade du den nånstans ?
Från bikersneed.
Denna var ju sjukt jävla snygg. Frågan är om den är laglig? Fungerar baklampan som reflex, annars behöver man lösa det på något sätt, och sen är ju frågan om de där blinkersarna är E-märkta.
Edit: jag har mailat bikersneed och kollar om denna är laglig, även mailat transportstyrelsen för exakta reglerna kring belysning och reflexer. Tycker det är mycket fram och tillbaka när man diskuterar den frågan på forumet.
Bikersneed.com skrev:Hej,
Jag kan inte garantera att blinkersen håller avståndet som krävs mellan belyst del. I övrigt är både blinkers och regbelysning e-märkt dvs fullt legal.
E-märkt reflex behövs också för att bli fullt gatlegal. Färgen på blinkersglasen är oviktig så länge de lyser med orange färg.
Jag tror inte det blir några problem. Vill du ändå vara 100%-igt säker så rekomenderar jag att du väljer undertailen utan blinkers och köper till en hållare med separata blinkers så måttet mellan dem blir över 170mm.
Gör du så kan vi ge dej ett paketpris på hållaren och blinkersen.
Lackade kommer i org.kulör.
Mvh
Roger
Bikersneed.se
Från bikersneed.
Denna var ju sjukt jävla snygg. Frågan är om den är laglig? Fungerar baklampan som reflex, annars behöver man lösa det på något sätt, och sen är ju frågan om de där blinkersarna är E-märkta.
Edit: jag har mailat bikersneed och kollar om denna är laglig, även mailat transportstyrelsen för exakta reglerna kring belysning och reflexer. Tycker det är mycket fram och tillbaka när man diskuterar den frågan på forumet.
det fick bli det här från nilssonsmc.se
prtnk10 Kawasaki ER6N 09 581 kr/st
86-1017 Access Medium Kort Carbon E-Märkt 219 kr/st
PRTL01 Skyltbelysning Valtermoto 236 kr/st
Har för mig att det ska vara 18 cm mellan blinkers!
Aah det där såg ju helt okej ut också. Antar att blinkersen kommer i 2pack.
Vart fäster man reflexen på den där? Får man kanske göra en egen fullösning kanske.
Det där är absolut ett billigare/lagligare alternativ en den undertailen från bikersneed, dock tycker jag hela undertailen ser så mycket vassare ut... infällda blinkers är snyggt
Snart dags, eller ja nu är det dags för 100 mila servicen.
Vet att det har vart uppe vid ett flertal tillfällen innan men är det någon som gjort sin 100 mila i Antingen Göteborg hos Johans MC eller i Borås hos Stibix och har ett ung pris och bemötande på dessa ställen?
Vad är det som görs på 100 mila?
Over and out...
det fick bli det här från nilssonsmc.se
prtnk10 Kawasaki ER6N 09 581 kr/st
86-1017 Access Medium Kort Carbon E-Märkt 219 kr/st
PRTL01 Skyltbelysning Valtermoto 236 kr/st
Jag har oxå beställt den skylthållaren, men valde andra blinkers..
Blev det nån ny skylthållare ?
lite väl liten kanske?
jag hade då valt denna:
Från bikersneed.
Jag kör utan reflex just nu... och det ända jag hittar är böter för saknad/otillräklig reflex vid mörker... tolkar det som att det inte behövs på dagen men någon som vet exakt?
haha, varför vill du inte stödja våra baguetterunkande vinalkisar i väst??
Bara så att du vet, beställer du diodbelysning så måste du beställa nytt blinkersrelä också, annars kommer det blinka alldeles för fort och sen gå sönder.
Ett tips bara.
Hej lite frågor.
Är det någon här som har åkt långt med er6-n ? 100mil+ på ett par dagar alltså. Hur upplevs det? Träsmak vind osv?
1. Ni som har köpt till vindruta till er6-n, blev det någon skilnad?
2. Vart kan man hitta något att sitta på för att minimera träsmaken?
Tack på förhand
Jag klarade uppkörningen idag!
Har tatt mig knappt 20 mil i dag på min snövit, dagen till ära
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|