DonaldDuck
Ny medlem
1. Laser systemet är säkert bra. Vet inte om man byter den del där O2 sensorn sitter ifall man gör det så har avgassystem som är gjorda för amerikanska marknaden inget uttag för O2 sensor.
Det finns sätt att fixa det. Antingen lever man med att FI lampan lyser
eller så svetsar man dit ett uttag eller så sätter man ett motstånd istället för sensorn som lurar systemet.
2. Är som sagt var inget måste att justera bränsle och så. Orginal ECU:n är ganska adaptiv så den sköter det bra själv.
Däremot är ett PCIII bra att ha ändå.
3. PCIII är bra. Det spelar ingen roll att det inte finns några färdiga mappar.
Man kan antingen lämna in den på en firma så att de fixar en bänkning och justerar bränsle och tändning.
Man kan även skaffa eller hyra en Bredbandslambda och justera air/fuel ratio utefter den.
Tänk på att det kan vara skillnad på amerikansk och europeisk kabelmatta om du nu skulle beställa från din polare. Kolla upp det.
Kanon svar Tackar!
Tyvärr är det så att jag inte uvecklats i detta området sedan moppeåldern.. så det är ändå en del som är oklart för mig.. Hur kan man veta att man får rätt storlek/motstånd på resistorn?
När jag har tittat på nätet efter PC för årsmodell -09 så föreslås inte PCIII utan power commander V, vet inte varfär det ändrar sig efter -08.. Såg på ett engelskt forum en som skulle köpa en Two Brothers Racing Juice Box Fuel Controller to go with my Two Bros pipe instead of a Dynojet Powercommander-
http://www.motospecialties.com/store.asp?s...type1=09 650R Han äger alltså redan en Power Commander V men köper ändå en juice box fuel controller för att det inte finns några fuel maps ute till PCV. Skulle han och jag alltså bara kunna ta och istället köpa en PCV och göra en bänkning? eller är det av någon anledning annorlunda med -09 orna?
Fattar inte heller riktigt detta med kabelmattan... Vad skulle skillnaden kunna vara/påverka?
//DD