überkill
Guest
Jag ångrar inte mitt köp av ER-6:an, den är kanon som första hoj och gör ett bra jobb. Men visst jag har börjat titta lite på andra alternativ. Nu tror jag mer att det hänger ihop med att jag inte har kört något annat och inte har något att jämföra med. Hade jag kört hoj i flera år och haft flera olika typer hade jag säkert vetat exakt vad jag önskar och vill ha ut av den. Jag tror man behöver prova sig fram, men att starta med en ER6:an är en bra start!
Nä stadsåkning i Ljusdal förstår jag att det blir lite av (X:et kom därifrån så jag har spenderat ett antal tillfällen där under åren). Med ER6:an vill du nog helst ligga runt 80-100 och dra på lite vid aktivkörning. Transportsträckor i över 110 blir ganska jobbiga i längden pga fartvinden. Isåfall ska du nog titta på en ER-6f med kåpa.
Omkörningar är inga problem tycker jag, den drar som ett troll Växla ner så du håller den på 6000-7000 rpm och skicka på upp till rödmarkeringen så är du om kvickt.
Själv hade jag en R1 -07 med ca 195 hästar på drevet men det gör inte hojen roligare för det i alla lägen. Den var roligare desto större vägar man körde på. Jag hade inga problem att efter redan ett år utnyttja effekten nästan överallt, den var ju byggd för det.
När den blev stulen ville jag ha en hoj som är billigare att äga men kunde vara lika dyr eller dyrare att köpa. Tittade på CB1000R, Z1000 och även Ducati Streetfighter S. Det var bara Ducatin och er-6:an som gav samma sköna körkänsla. Det blev er-6 pga billigare pris så kan jag spara till min Streetfighter under tiden he he.
Utöver det tycker jag ni är känsliga mot vind.. Jag har inga problem med att ligga kring toppfarten på en er-6. Dock inte med min för den är inte inkörd ännu!