ER6-tråden

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
schysta täckplattor

Tjena, ny på forumet. Jag köpte min hoj i okt -10 och har beställt lite grejer till den. Bla täckbrickor från Bikersneed. Kostade lite men det står inget på dom som det verkar göra på vissa i USA (typ 650 ninja). Lackade och klara för typ 1300 spänn har jag för mig. Kan vara ett tips om du vill ha schysta täckplattor.

Därför dom ska av ju.. Är ju använda.. :D

Vilken sida har du hämtat bilderna ifrån?
Där var ju en utan handtag bak som verkade ha den där typen av täckbitar jag skulle vilja ha tag på. :)
¨


Verkligen ingen som vet diametern på framgaffeln? Eller ska jag behöva komma ihåg att mäta när jag ändå är där ute?
Glömmer det var gång... :huvet
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Tjena, ny på forumet. Jag köpte min hoj i okt -10 och har beställt lite grejer till den. Bla täckbrickor från Bikersneed. Kostade lite men det står inget på dom som det verkar göra på vissa i USA (typ 650 ninja). Lackade och klara för typ 1300 spänn har jag för mig. Kan vara ett tips om du vill ha schysta täckplattor.

Exakt var på bikersneed hittade du täckbrickorna?
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Jag köpte depåstöd från www.fridsalls.com som kostade typ 900 med bobbinerkrokar. Bra grejer.

Nu är min oxå det :)



Så var det, skönt att slippa betala den kostnaden. De hade jobbat med hojen i 6 timmar á 695:-/timmen.

Ingen som vet vilken gängstigning det är på ER6an om man ska inhandla depåstödet med tillbehör från Biltema?
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
kutzkåpan

Du kanske har svarat på det här många gånger men vart har du beställt din kutzkåpa? är det på Jester Trickbit eller? Sitter den bra? har läst om andra som har haft sådana som har blåst av i högre farter.


Så där! varit hemma å fotat hojen i lite olika vinklar, hoppas det funkar, dregla inte för mkt bra:tungan

Jag hitta dem inte på hemsidan. Jag provade att maila en jävla massa sidor och fick napp på bikersneed. så det är bara att maila och fråga så tar han nog hem ett par till dig med.


Exakt var på bikersneed hittade du täckbrickorna?
 
Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Hej,
Jag vill passa på att presentera mig som hoj ägare igen. :yoparty
I somras köpte jag en Orange ER6 -09, kanon hoj verkligen.

Bjork3n: Jag såg dina bilder på hojen, tyckte det blev väldigt snyggt med den undertray du satt dit. Vart köpte du den?
Jag har kollat runt lite men tyvärr inte hittat liknande det du har.

Tjenare! Välkommen!
Jag använde endast 2 vinkeljärn samt biltemas skylthållare för att fixa min bak.
Jätte lätt var de , så åk och köp 2 vinkeljärn och skylthållaren (evt blinkers och skyltbelysning) sen ser du hur du ska sätta vinkeljärnen när du skruvat av orginal skärmen.
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Du kanske har svarat på det här många gånger men vart har du beställt din kutzkåpa? är det på Jester Trickbit eller? Sitter den bra? har läst om andra som har haft sådana som har blåst av i högre farter.

Kutsen är köpt på bikersneed :D sitter som berget, skall mkt till för att den ska blåsa av
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Får Tacka Perra82 för hjälpen:tummenupp Har letat länge efter täckbrickor utan hitta några.

Nu till nästa problem: Har Kraschpuckar fram på bågen, skulle vilja sätta bak också. Någon som har bra tips på sådana kraschpuckar??
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Tjenare! Välkommen!
Jag använde endast 2 vinkeljärn samt biltemas skylthållare för att fixa min bak.
Jätte lätt var de , så åk och köp 2 vinkeljärn och skylthållaren (evt blinkers och skyltbelysning) sen ser du hur du ska sätta vinkeljärnen när du skruvat av orginal skärmen.
Aha, se där. Va smidigt! Gillar när folk kan själv! :tummenupp
Så ska jag också göra... Tyvärr så hittade jag inte någon skylthållare på Biltemas hemsida, får väl kolla runt lite.
 

MaKikaltio

Medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
Nynäshamn
Hoj
Aprilia Shiver -08
Finns det möjlighet att byta ut orginal hastighetsmätaren på er6;an? Eller måste man även byta strålkastaren isåfall?
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
Ang ny er6..

Tjena gott folk, tänkte jag kikar in i denna tråd o ställer några frågor..
Har gått i funderingar kring Er6an ett tag, mest för att jag tycker den är så jävla snygg :D

Sen är det så att jag ska börja plugga o vill ha en billig, snygg och bra brukshojj som är smidig i stan men som gärna ställer upp på lite annat också.. Spontant när jag tänker på det så kan man ju inte låta bli att undra om man kommer nöja sig med en 650cc efter en 1200 men.. Vid provkörning så tycker jag faktist att "rolighetsfaktorn" var ett faktum..

Vad tror ni? Några som har gått från en större hojj och ner till er6?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tjena gott folk, tänkte jag kikar in i denna tråd o ställer några frågor..
Har gått i funderingar kring Er6an ett tag, mest för att jag tycker den är så jävla snygg :D

Sen är det så att jag ska börja plugga o vill ha en billig, snygg och bra brukshojj som är smidig i stan men som gärna ställer upp på lite annat också.. Spontant när jag tänker på det så kan man ju inte låta bli att undra om man kommer nöja sig med en 650cc efter en 1200 men.. Vid provkörning så tycker jag faktist att "rolighetsfaktorn" var ett faktum..

Vad tror ni? Några som har gått från en större hojj och ner till er6?

Jag gick själv från en Suzuki gsx-r 750 med 141hk till er6an.
Är kalas nöjd med den !
Den är billig att äga , och den har en alldisighet som många andra hojar saknar.
E6an är inte bäst på något men bra på allt.
Den är ju grymt smidig så när de gäller kurviga vägar så är de bara att slänga runt den hur som helst :)
Du har inga problem att hänga med RR hojar med er6an (dock ej raktfram).

Satsa på en 09 eftersom fjädringen är bättre (bakdämpare från annan tillverkare) , mindre vibrationer , bättre motorgång samt snyggare :tummenupp
 

überkill

Guest
Tjena gott folk, tänkte jag kikar in i denna tråd o ställer några frågor..
Har gått i funderingar kring Er6an ett tag, mest för att jag tycker den är så jävla snygg :D

Sen är det så att jag ska börja plugga o vill ha en billig, snygg och bra brukshojj som är smidig i stan men som gärna ställer upp på lite annat också.. Spontant när jag tänker på det så kan man ju inte låta bli att undra om man kommer nöja sig med en 650cc efter en 1200 men.. Vid provkörning så tycker jag faktist att "rolighetsfaktorn" var ett faktum..

Vad tror ni? Några som har gått från en större hojj och ner till er6?

Jag gick från min R1 med 180+ Hk till en er6-n 2009. R1 var stabilare i hög fart och hade bättre bromsar och kunde ge en adrenalinkick bara av att köra rakt fram men den hade ägarkostnader som gjorde livet surt.. Helförsäkring på en er6 kostar lika mycket på ett år som en R1 kostar på 1,5 månader :va

Däremot var jag mycket snabbare på bana med min R1 än jag var med er6, trots att många hävdar motsatsen.
 
Last edited:

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Jag gick från min R1 med 180+ Hk till en er6-n 2009. R1 var stabilare i hög fart och hade bättre bromsar och kunde ge en adrenalinkick bara av att köra rakt fram men den hade ägarkostnader som gjorde livet surt.. Helförsäkring på en er6 kostar lika mycket på ett år som en R1 kostar på 1,5 månader :va

Däremot var jag mycket snabbare på bana med min R1 än jag var med er6, trots att många hävdar motsatsen.

Tjena! Blir det någon ny hoj i vår då? :)
 

überkill

Guest
Ny hoj i år? Ingen aning. Har varit utan jobb ett bra tag nu och ekonomin är inte på topp. Har dock löst sig nu med jobb. Däremot ska jag satsa fullt på att skaffa hus/bostadsrätt i år och funderar på nästa kommande er6 år 2012 och då förmodligne en er6-F med kåpor. Det gör ont i hoj-hjärtat att säga detta men det är det enda förnuftiga. :näsblod

Har fantiserat om alla möjliga hojar nu sedan olyckan och fortfarande ligger er6 bäst till pga ägarkostnader och att hojen är så populär så det finns gott om tillbehör mm. :krama
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Var i helgen på funbike o hämtade originaldelarna till min hoj. Är SÅÅ sugen på att ut o köra. Måtte det bli vår snart. :rolleyes::yoparty

Lite bilder:

visabild.php


visabild.php


visabild.php


visabild.php
 
Last edited:

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
tack för svaren.. Verkar som dom flesta tycker att er6an är alldeles utmärkt att stilla sitt lilla hojbegär på under sveriges korta mcsäsong.. Visst, jag hade väl också velat ha en R hojj men med de försäkringspremierna känns det inte aktuellt..
Min nuvarande hojj är typ lika billig som er6an men den är väl inte lika liten och smidig.. Har aldrig kört på bana med min, men har väl tänkt att göra det lite framöver.. Dock och det verkar ju funka fint med er6an..

Vad toppar den förresten och hur mycket nedlägg kan ma :p? Tar fotpinnarna i eller det går att skrapa lite knän :p?

Synd att dom bytte instrumentering enligt mitt tycke, gillade den digitala hastighetsmätaren..
 
Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
tack för svaren.. Verkar som dom flesta tycker att er6an är alldeles utmärkt att stilla sitt lilla hojbegär på under sveriges korta mcsäsong.. Visst, jag hade väl också velat ha en R hojj men med de försäkringspremierna känns det inte aktuellt..
Min nuvarande hojj är typ lika billig som er6an men den är väl inte lika liten och smidig.. Har aldrig kört på bana med min, men har väl tänkt att göra det lite framöver.. Dock och det verkar ju funka fint med er6an..

Vad toppar den förresten och hur mycket nedlägg kan ma :p? Tar fotpinnarna i eller det går att skrapa lite knän :p?

Synd att dom bytte instrumentering enligt mitt tycke, gillade den digitala hastighetsmätaren..

Enligt uppgift vad jag läst ska den toppa ganska exakt 200, men jag vet inte om det stämmer. Låter vettigt. Du bör kunna köra den med hyfsat mycket nedlägg men finns säkert de som vet det säkert här. Sett till kostnad för ny hoj samt hur rolig den ändå är är det säkerligen ett bra köp.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vad toppar den förresten och hur mycket nedlägg kan ma :p? Tar fotpinnarna i eller det går att skrapa lite knän :p?

Den är ju lite mjuk så fotpinnarna kan väl ta i men har du inte onormalt korta ben så har du redan skrapat knä en stund då. :D

Byt gärna däcken om du ska köra bana, original är gjorda av bakelit och får aldrig någon värme.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Tjena gott folk, tänkte jag kikar in i denna tråd o ställer några frågor..
Har gått i funderingar kring Er6an ett tag, mest för att jag tycker den är så jävla snygg :D

Sen är det så att jag ska börja plugga o vill ha en billig, snygg och bra brukshojj som är smidig i stan men som gärna ställer upp på lite annat också.. Spontant när jag tänker på det så kan man ju inte låta bli att undra om man kommer nöja sig med en 650cc efter en 1200 men.. Vid provkörning så tycker jag faktist att "rolighetsfaktorn" var ett faktum..

Vad tror ni? Några som har gått från en större hojj och ner till er6?

Jag har haft större hojjar, bla gixxer 1100.....Rakt fram är större hojjar helt klart roligare, men du får igen det iomed att den är så smidig, riktigt underhållande:)
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top