Därför dom ska av ju.. Är ju använda..
Vilken sida har du hämtat bilderna ifrån?
Där var ju en utan handtag bak som verkade ha den där typen av täckbitar jag skulle vilja ha tag på.
¨
Verkligen ingen som vet diametern på framgaffeln? Eller ska jag behöva komma ihåg att mäta när jag ändå är där ute?
Glömmer det var gång...
Tjena, ny på forumet. Jag köpte min hoj i okt -10 och har beställt lite grejer till den. Bla täckbrickor från Bikersneed. Kostade lite men det står inget på dom som det verkar göra på vissa i USA (typ 650 ninja). Lackade och klara för typ 1300 spänn har jag för mig. Kan vara ett tips om du vill ha schysta täckplattor.
Nu är min oxå det
Så var det, skönt att slippa betala den kostnaden. De hade jobbat med hojen i 6 timmar á 695:-/timmen.
Ingen som vet vilken gängstigning det är på ER6an om man ska inhandla depåstödet med tillbehör från Biltema?
Så där! varit hemma å fotat hojen i lite olika vinklar, hoppas det funkar, dregla inte för mkt bra
Exakt var på bikersneed hittade du täckbrickorna?
Hej,
Jag vill passa på att presentera mig som hoj ägare igen.
I somras köpte jag en Orange ER6 -09, kanon hoj verkligen.
Bjork3n: Jag såg dina bilder på hojen, tyckte det blev väldigt snyggt med den undertray du satt dit. Vart köpte du den?
Jag har kollat runt lite men tyvärr inte hittat liknande det du har.
Du kanske har svarat på det här många gånger men vart har du beställt din kutzkåpa? är det på Jester Trickbit eller? Sitter den bra? har läst om andra som har haft sådana som har blåst av i högre farter.
Aha, se där. Va smidigt! Gillar när folk kan själv!Tjenare! Välkommen!
Jag använde endast 2 vinkeljärn samt biltemas skylthållare för att fixa min bak.
Jätte lätt var de , så åk och köp 2 vinkeljärn och skylthållaren (evt blinkers och skyltbelysning) sen ser du hur du ska sätta vinkeljärnen när du skruvat av orginal skärmen.
Tjena gott folk, tänkte jag kikar in i denna tråd o ställer några frågor..
Har gått i funderingar kring Er6an ett tag, mest för att jag tycker den är så jävla snygg
Sen är det så att jag ska börja plugga o vill ha en billig, snygg och bra brukshojj som är smidig i stan men som gärna ställer upp på lite annat också.. Spontant när jag tänker på det så kan man ju inte låta bli att undra om man kommer nöja sig med en 650cc efter en 1200 men.. Vid provkörning så tycker jag faktist att "rolighetsfaktorn" var ett faktum..
Vad tror ni? Några som har gått från en större hojj och ner till er6?
Tjena gott folk, tänkte jag kikar in i denna tråd o ställer några frågor..
Har gått i funderingar kring Er6an ett tag, mest för att jag tycker den är så jävla snygg
Sen är det så att jag ska börja plugga o vill ha en billig, snygg och bra brukshojj som är smidig i stan men som gärna ställer upp på lite annat också.. Spontant när jag tänker på det så kan man ju inte låta bli att undra om man kommer nöja sig med en 650cc efter en 1200 men.. Vid provkörning så tycker jag faktist att "rolighetsfaktorn" var ett faktum..
Vad tror ni? Några som har gått från en större hojj och ner till er6?
Jag gick från min R1 med 180+ Hk till en er6-n 2009. R1 var stabilare i hög fart och hade bättre bromsar och kunde ge en adrenalinkick bara av att köra rakt fram men den hade ägarkostnader som gjorde livet surt.. Helförsäkring på en er6 kostar lika mycket på ett år som en R1 kostar på 1,5 månader
Däremot var jag mycket snabbare på bana med min R1 än jag var med er6, trots att många hävdar motsatsen.
tack för svaren.. Verkar som dom flesta tycker att er6an är alldeles utmärkt att stilla sitt lilla hojbegär på under sveriges korta mcsäsong.. Visst, jag hade väl också velat ha en R hojj men med de försäkringspremierna känns det inte aktuellt..
Min nuvarande hojj är typ lika billig som er6an men den är väl inte lika liten och smidig.. Har aldrig kört på bana med min, men har väl tänkt att göra det lite framöver.. Dock och det verkar ju funka fint med er6an..
Vad toppar den förresten och hur mycket nedlägg kan ma ? Tar fotpinnarna i eller det går att skrapa lite knän ?
Synd att dom bytte instrumentering enligt mitt tycke, gillade den digitala hastighetsmätaren..
Vad toppar den förresten och hur mycket nedlägg kan ma ? Tar fotpinnarna i eller det går att skrapa lite knän ?
Tjena gott folk, tänkte jag kikar in i denna tråd o ställer några frågor..
Har gått i funderingar kring Er6an ett tag, mest för att jag tycker den är så jävla snygg
Sen är det så att jag ska börja plugga o vill ha en billig, snygg och bra brukshojj som är smidig i stan men som gärna ställer upp på lite annat också.. Spontant när jag tänker på det så kan man ju inte låta bli att undra om man kommer nöja sig med en 650cc efter en 1200 men.. Vid provkörning så tycker jag faktist att "rolighetsfaktorn" var ett faktum..
Vad tror ni? Några som har gått från en större hojj och ner till er6?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |