überkill
Guest
Nä, det är ju klart att det har med kvalité att göra.
Det var längesedan när "moppetiden" var, hängde på ett forum där en snubbe lyckades knäcka sitt 22mm styre som han tagit bort fågelpinnen på vid stoppie, har tyvärr inte kvar bilderna men det var verkligen helt av. Likaså var det en som (troligen var nybörjare) men skulle slanga och ryckte av styret, däremot var det på en scooter och där har man bara ett styrfäste vilket gör att det blir rätt mycket känsligare. Att tillägga är dock att detta var styren av låg kvalité, däremot var det aluminium styren.
Har 10års seriöst crosskörande i bagaget jag med så jag vet hur lite det krävs för att böja ett styre, att böja ett fatbarstyre är inga problem vid en omkullkörning så att försvaga ett styre för en pinne är något jag aldrig kommer göra. Framförallt på en mc när man har så höga hastigheter och jobbig asfalt att landa på. Men det är ju upp till var och en.
Dessutom är Kawans styrfästen gjutna (iaf på 06-08) och ej i bussningar som på en cross (Om man inte byter krona då).
Har kraschat med ett Biltema styre och det hade inte rört sig en tum trots att hela jävla gaffeln gått av och hojen åkt i marken. En budgethoj som er6 mår inte bättre av bling bling styren från Rhental..
Hade fågelpinnen kvar på min men jag kan köpa @Björk3n:s resonemang. Inspirerad mc körning handlar om att vara avslappnad, hänga med med kroppen och bara ge korta kommandon på styret. De flesta av oss har ABS modellen och de går inte att göra stoppies med ändå. Skulle hojen välta eller nåt med ett Biltema styre köper man bara ett nytt. Få fågelpinnen ur världen och montera en gps eller mobil på styret och använd utrymmet bättre. Se min profil för hur det kan se ut.