ER6-tråden

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Falun
Hoj
-09 ER6N
Halloy allihopa.

Vet att det skrivits dussinet sidor ang styrbyte på Er6N men hittar faktiskt inte huruvida vilka mått som faktiskt fungerar att montera utan att få problem med vajrar och kabelstammar osv. Bredd vs höjd kan ju variera om man säger så.
Så till frågan: Ni som bytt styre. Vilken höjd resp bredd har ni?
Skulle tex detta fungera?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium/
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Halloy allihopa.

Vet att det skrivits dussinet sidor ang styrbyte på Er6N men hittar faktiskt inte huruvida vilka mått som faktiskt fungerar att montera utan att få problem med vajrar och kabelstammar osv. Bredd vs höjd kan ju variera om man säger så.
Så till frågan: Ni som bytt styre. Vilken höjd resp bredd har ni?
Skulle tex detta fungera?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium/

Det styret fungerar alldeles utmärkt! :tummenupp:tummenupp
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Halloy allihopa.

Vet att det skrivits dussinet sidor ang styrbyte på Er6N men hittar faktiskt inte huruvida vilka mått som faktiskt fungerar att montera utan att få problem med vajrar och kabelstammar osv. Bredd vs höjd kan ju variera om man säger så.
Så till frågan: Ni som bytt styre. Vilken höjd resp bredd har ni?
Skulle tex detta fungera?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium/

Använder mig av detta styret: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=20693&art=1369176

Lägre och bredare än original. Tyckte att alla crosstyre jag provade var för höga eller för breda.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Vilka styrvikter ska man ha till det styret Jesper?

Tror där fanns en del olika att välja på. Hade fakturan sparad på mailen och enligt den är det dessa jag använder: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=20693&art=1369227

Tittade också på lsl som alternativ men tyckte de hade för mycket Sweep (böjt mot föraren).
Smaksak givetvis :)

Och jag ville inte ha ett styre som var så rakt som ett crossstyre, var som sagt ute efter ett som bara var lite bredare och lägre. Tycker det är helt underbart att köra med.
Men som du sa, smaksak.
 
Last edited:

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Köpte LSL styre till mig och tjejen, kanon styren. :yoparty
Körde min Z1000 med ett styre från biltema först, hade i tre veckor sen åkte det åt h*****e. Det flexa som f*n, litade inte en sekund på det. Tror dom använder en sämre legering i sina styren. Skulle inte rekomendera någon att köpa dom. Tar man bort fågelpinnen på biltema styret kan man nästan böja det för hand! :död
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Körde min Z1000 med ett styre från biltema först, hade i tre veckor sen åkte det åt h*****e. Det flexa som f*n, litade inte en sekund på det. Tror dom använder en sämre legering i sina styren. Skulle inte rekomendera någon att köpa dom. Tar man bort fågelpinnen på biltema styret kan man nästan böja det för hand! :död

Håller med. Som jag skrivit tidigare i tråden, så finns fågelpinnen där av en anledning på 22mm styren!
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Blev en tur idag med , Var strålande sol i Helsingborg och 1+ samt torra vägar :yoparty
Det är gött att bo i skåne ibland :)
Blev till och med några wheelies då man inte kunde låta bli :rolleyes:.
Styret känns kanon och jag har inte lyckats böja det än.

En bild från idag :)
 

Bifogat

  • er555.jpg
    er555.jpg
    111.9 KB · Visningar: 164

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Gött, men är det inte väldigt mycket salt o annat skit som både skitar ner hojen och sliter väldigt mycket?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Gött, men är det inte väldigt mycket salt o annat skit som både skitar ner hojen och sliter väldigt mycket?

Hade de varit blött på vägen hade ja aldrig kört.
Det är väl fukt tillsammans med salt som är en dålig kombination så som jag förstått det.
Jag tvättade av hojen lite med en trasa så de ska inte vara nån fara :)
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
GAHHHHH!!! blev jävligt sugen på att åka nu ;) Jag tänkte byta styre på hojen, kanske lika bra att lägga några hundra istället för att köpa ett på biltema (vill absolut inte ha fågelpinne) Har inte sagt detta ännu men på nyårsafton trillade ja med en bacardi flaska i näven och lyckades göra mig illa i näven :( skar av en sena i handen så blev sjukskriven i 3 jävla månader :p Så är vägarna körbara hos mig innan 1 april så dör jag!!! meka me hojen kan jag ju inte så tar en tur ut i garaget å tittar å torr åker lite :D Får inte använda högern till något på hela 3 månader :S Får nog beställa styre nu när lönen trillar in ! då blir jag säkert på bättre humör :banana
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
GAHHHHH!!! blev jävligt sugen på att åka nu ;) Jag tänkte byta styre på hojen, kanske lika bra att lägga några hundra istället för att köpa ett på biltema (vill absolut inte ha fågelpinne) Har inte sagt detta ännu men på nyårsafton trillade ja med en bacardi flaska i näven och lyckades göra mig illa i näven :( skar av en sena i handen så blev sjukskriven i 3 jävla månader :p Så är vägarna körbara hos mig innan 1 april så dör jag!!! meka me hojen kan jag ju inte så tar en tur ut i garaget å tittar å torr åker lite :D Får inte använda högern till något på hela 3 månader :S Får nog beställa styre nu när lönen trillar in ! då blir jag säkert på bättre humör :banana

Nu har inte jag biltema styret utan jag köpte ett AFAM vilket verkar vara bra rejäla grejor.
Sen biltema är väl inte direkt kända för kvalite :rolleyes:.
Annars köp ett lsl om du är orolig , finns säkert i en rakare variant om du vill ha det :)
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
GAHHHHH!!! blev jävligt sugen på att åka nu ;) Jag tänkte byta styre på hojen, kanske lika bra att lägga några hundra istället för att köpa ett på biltema (vill absolut inte ha fågelpinne) Har inte sagt detta ännu men på nyårsafton trillade ja med en bacardi flaska i näven och lyckades göra mig illa i näven :( skar av en sena i handen så blev sjukskriven i 3 jävla månader :p Så är vägarna körbara hos mig innan 1 april så dör jag!!! meka me hojen kan jag ju inte så tar en tur ut i garaget å tittar å torr åker lite :D Får inte använda högern till något på hela 3 månader :S Får nog beställa styre nu när lönen trillar in ! då blir jag säkert på bättre humör :banana

Se det från den ljusa sidan, det kunde ha varit 1 april du skadade dig. Oavsett så har du ju nästan hela säsongen tillgodo om du är bra till april. :)
 

MaKikaltio

Medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
Nynäshamn
Hoj
Aprilia Shiver -08
Nu är min fråga så pass långt bak att jag bör kunna fråga igen.

Är det möjjligt att ersätta hastighetsmätaren utan att även behöva byta framlyset?
 

Tanja

Guest
Blev en tur idag med , Var strålande sol i Helsingborg och 1+ samt torra vägar :yoparty
Det är gött att bo i skåne ibland :)
Blev till och med några wheelies då man inte kunde låta bli :rolleyes:.
Styret känns kanon och jag har inte lyckats böja det än.

En bild från idag :)

Åh, vad nice :)
Jag ska oxå ta fram min hoj snart och köra en invignings runda för denna säsong :D :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top