Fredriksson
Det är bare å åk
jag har vart uppe i 220 kmh, vet dock inte hur vinden var. Men helt orginal var hojen då... känns det inte som den är spärad till en vis hastighet? Har för mig att jag låg på 10 000 varv bara Men jag kan ha fel.
Den är ju lite mjuk så fotpinnarna kan väl ta i men har du inte onormalt korta ben så har du redan skrapat knä en stund då.
Byt gärna däcken om du ska köra bana, original är gjorda av bakelit och får aldrig någon värme.
såvida man inte köper 09 - och uppåt där de sitter dunlop roadsmart
Ok, så det är bättre däck nu alltså? Min var en -06 och det var också Dunlop, kommer inte ihåg modellen men de var stenhårda, hade säkert klarat sig 2500 mil.
såvida man inte köper 09 - och uppåt där de sitter dunlop roadsmart
Provade sätta på backspeglar nu efter styrbytet , fan vad fult de är... men ack så praktiskt.
Du ska inte ens fundera på att köra utan backspeglar förutom på bana. Det kan göra ont har jag hört...
Jag är lite orolig för de backspeglarna jag har. De är snygga men väldigt små. Såg inte mycket i dem under provturen, men då var jag inte så noga att ställa in dem heller...
Enligt uppgift vad jag läst ska den toppa ganska exakt 200, men jag vet inte om det stämmer. Låter vettigt. Du bör kunna köra den med hyfsat mycket nedlägg men finns säkert de som vet det säkert här. Sett till kostnad för ny hoj samt hur rolig den ändå är är det säkerligen ett bra köp.
fick hem lite saker jag beställde från www.motospecialties.com, funkade super med paypal lite leveranstid med den funkade fint ändå. Men jag hade helt missat att tänka på när sakerna kom till tullen... blev en lite extra slant på 400kr.
Jag är ledsen men fågelpinnen måste bort, blir lite BMX stuk över den med vadderade kudden på också.
Man vill inte veta vad Er6:an toppar, det blåser så galet mycket över 160 blås...
Haha, inget att be om ursäkt för. Bilderna togs under provkörningen. Får se när jag tar hem den (står hos funbike än på vinterförvaring) vad som ska bort. Ska kolla hur mycket man ser i speglarna då. Är det helt åt helvete har jag original kvar.
Jag är ledsen men fågelpinnen måste bort, blir lite BMX stuk över den med vadderade kudden på också.
Man vill inte veta vad Er6:an toppar, det blåser så galet mycket över 160 blås...
Ser ut att vara ett 22mm styre, då bör nog fågelpinnen vara kvar!
Somsagt ska du inte hoppa med er6an så behöver du inte oroa dig.
Att styret endast är 22mm har inget med hållbarhet att göra... Många orginalstyren idag är på 22mm utan pinne..
Är du ändå orolig så köp ett renthal som är förstärkt som också finns i 22mm!
Vet många här på forumet som kör utan pinne vilket gått bra.
När jag pratade med en erfaren crossförare och han försäkrade mig om att de var inga somhelst problem eftersom de är en gathoj!
Skillnaden är att de styren som är utan fågelpinne och 22mm är konstruerade för det, och tvärtom. Har man fågelpinne på ett styre är det nästan en självklarhet att ha kvar det.
Vet fall där folk har tagit bort fågelpinnen på sina 22mm styren och gjort en stoppie så har styret gått av vid styrfästet, inte så kul när det händer...
Ja givetvis är de konstruerade för det , menade mer bara på att de inte har med tjockleken 22mm att göra. Finns massor med olika styren som är förstärkta på olika vis med eller utan fårgelpinne men att de skulle ha en påverkan på en gathoj har jag svårt att tro då styrena är gjorda för cross.
Ett styre som knäckts vid stoppie? Du får gärna ge referens.
Mer troligen att de böjs..
De ska otrolig mycket kraft till för att ett styre ska knäckas (vurpa eller liknande) istället för att böjas , eller så har man köpt ett måndagsex .
Litar fullt ut på min Crosskontakt och kommer köra utan pinne då jag vet flera som gör detta utan problem!
Nä, det är ju klart att det har med kvalité att göra.
Det var längesedan när "moppetiden" var, hängde på ett forum där en snubbe lyckades knäcka sitt 22mm styre som han tagit bort fågelpinnen på vid stoppie, har tyvärr inte kvar bilderna men det var verkligen helt av. Likaså var det en som (troligen var nybörjare) men skulle slanga och ryckte av styret, däremot var det på en scooter och där har man bara ett styrfäste vilket gör att det blir rätt mycket känsligare. Att tillägga är dock att detta var styren av låg kvalité, däremot var det aluminium styren.
Har 10års seriöst crosskörande i bagaget jag med så jag vet hur lite det krävs för att böja ett styre, att böja ett fatbarstyre är inga problem vid en omkullkörning så att försvaga ett styre för en pinne är något jag aldrig kommer göra. Framförallt på en mc när man har så höga hastigheter och jobbig asfalt att landa på. Men det är ju upp till var och en.
Dessutom är Kawans styrfästen gjutna (iaf på 06-08) och ej i bussningar som på en cross (Om man inte byter krona då).
Skillnaden är att de styren som är utan fågelpinne och 22mm är konstruerade för det, och tvärtom....
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |