ER6-tråden

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Hoj
Scorpion.SE skrev:
2309288 jaja, men jag har bara övningskört den 2 ggr, har ju inte ens hojkort

Ta inte åt dig, ett par sessioner med smc på bana så har du fått bort dom där fegränderna, det är lättare än det ser ut. Ta det soft och lycka till med kortet..

/Anders

Flogge

Er-6n oerhört mycket mc för pengarna!!
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Er-6F svart -12
NyBumsad skrev:
2309368 Ta inte åt dig, ett par sessioner med smc på bana så har du fått bort dom där fegränderna, det är lättare än det ser ut. Ta det soft och lycka till med kortet..

/Anders

Någon mer som har haft FI - lampan tänd ( Fuel injection ) ?....... försvann när mc:n startades nästa gång.

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Flogge skrev:
2309745 Någon mer som har haft FI - lampan tänd ( Fuel injection ) ?....... försvann när mc:n startades nästa gång.

låt din kawasaki-dealer titta på hojen mot deras dator, står att man ska göra det i manualen så det lär inte kosta dig något. så får du kasnke reda på varför den lös. gick motorn dåligt/inte alls eller lös bara lampan?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Caina skrev:
2298430 Hej,

Är det någon som har några bra tips vart jag kan få tag i bobbiner och depåstöd för en vettig peng till en Er-6n?
Kawa kör av outgrundlig anledning med M10x1 i stället för M10x1,5 som är standard så du måste ha speciella bobbiner till Kawa. Självklart har Kawa sådana själva, kolla med din ÅF så har de ett speciellt tillbehörsblad till ER6 och bobbiner m m är med där. Depåstöd passar vilket som helst, köp ett med fasta Y-klykor, inte lösa hängande krokar, de är värdelösa. Kawa har också depåstöd om du vill ha ett racinggrönt. :)

FreddaGädda skrev:
2302725 Får kolla noggrannade vad försäkringen kommer ligga på nästa år för en 06a. Bilsport & MC ville ha 5-nånting om året i halvf för ER-6an, medan Folksam ville ha 35-nånting för hel!

Edit: Trygghansa ville också ha 30k-klassen i helf :näsblod

Hur kommer värdeminskningen te sig på dessa, tro?
Har du nyss tagit kortet eller? Jag fick 988/år av Bilsport & MC. Rätt ok... :hihi

Värdeminskningen torde bli låg med tanke på nypriset och försäkringskostnaderna som gjort efterfrågan stor.

bebbe skrev:
2308854 Ingen som har bytt till cross styre av något slag på sin ER6??
Jag har kollat lite men de verkar ha snålat med kabel- och vajerlängder så ett bredare styre vilket är vad man vill ha verkar svårt.

PS. Min ER6:a har i veckan gjort premiär på Nürburgrings Nordschleife. Den fick jobba hårt i alla stigningar men åtta roliga varv blev det. :) DS.

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Hoj
. . . . .
Titania skrev:
2287486 Precis tvärtom tycker jag. Det jag uppskattar är muppstyret och den ganska upprätta körställningen. :)

Kanske är det att utmana ödet att ge mig in här redan, jag har inte hämtat min ännu, förhoppningsvis blir det i nästa vecka *håller tummarna*. En grå ER6-n med ABS.

Tack R.R.B för länken hit.
inget att tacka för.
Klart du ska ha länk hit till vår egen tråd där systrar och bröder i ER-6 familjen byter erfarenheter och frågor.
Grattis till det trevliga hojvalet :tummenupp

berglundracing

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
gsxr750,KTM 250EXC
Gamebox skrev:
2310615 Titta ER-6:an i detta forumet undra om det är orginal drev?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128097

Kul med en ER6 tråd.
Jag har just nu ett 56 kuggars drevämne på men väntar på ett 56/Renthal.
Kör med ett vanligt cross styre så alla vajrar räcker bra. Lite knixigt med kopplingsvajerns böjning uppe vid handtaget. Skall byta till ett bredare bakhjul så 180 däck får plats, men det verkar bli riktigt trångt. Sen skall bakändan höjas genom att göra om nedre stötdämparfästet. Söker även efter 6/4 kolvs frambromsok. Smörjningen har jag inte kollat ännu, börjar lysa efter kort stund på skrapplattan. INTE BRA.
Skall försöka behålla lyset/mätaren in i det sista men det blir trångt vid High chair tricks. Framdelen är ju det coolaste på hela cykeln.

Thomas

Flogge

Er-6n oerhört mycket mc för pengarna!!
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Er-6F svart -12
SGR skrev:
2310355 låt din kawasaki-dealer titta på hojen mot deras dator, står att man ska göra det i manualen så det lär inte kosta dig något. så får du kasnke reda på varför den lös. gick motorn dåligt/inte alls eller lös bara lampan?

Den gick lika bra som vanligt, kände eller hört inget utöver det vanliga..... lämnar in den till Beviks i Lkp där den är köpt.

Mr Gendarm

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ER6n
Snygg rensning bak på din cykel Scorpion. Har för mig att man måste ha reflex bak på mc:n också. Sitter det någon i lyset?

Har precis beställt en svart ER6n.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
berglundracing skrev:
2310780 Kör med ett vanligt cross styre så alla vajrar räcker bra. Lite knixigt med kopplingsvajerns böjning uppe vid handtaget.
Vilket styre har du? Är det ett 22 mm eller fatbar och har du i så fall fixat överfallen själv eller bytt dem? Jag är själv intresserad av att byta till cross-styre då jag tycker original är för smalt men trodde inte vajrar m m skulle räcka till. Lägg gärna upp en bild där styret syns. :)

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Mr Gendarm skrev:
2310866 Snygg rensning bak på din cykel Scorpion. Har för mig att man måste ha reflex bak på mc:n också. Sitter det någon i lyset?

Har precis beställt en svart ER6n.

Jo, en reflex ska det sitta där, men det ser inge snyggt ut :)

berglundracing

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
gsxr750,KTM 250EXC
Neutral skrev:
2310985 Vilket styre har du? Är det ett 22 mm eller fatbar och har du i så fall fixat överfallen själv eller bytt dem? Jag är själv intresserad av att byta till cross-styre då jag tycker original är för smalt men trodde inte vajrar m m skulle räcka till. Lägg gärna upp en bild där styret syns. :)

Jag satte dit ett "vanligt" styre.
Köpte 2 st 4 kolvs ok samt zx6r bakfälg i dag. Återkommer med bilder.

Thomas

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
R.R.B skrev:
2310759 inget att tacka för.
Klart du ska ha länk hit till vår egen tråd där systrar och bröder i ER-6 familjen byter erfarenheter och frågor.
Grattis till det trevliga hojvalet :tummenupp
Vi håller på att komma överens nu och körning på Rörken igår gav väldigt mycket.

MEN!!! Vid beskitningen innan körning visade det sig att det är något strul med en packbox... :gnissla. Nån annan som haft samma problem? Eller annat småstrul, jag har nollkoll på tekniken, vill bara köra och inte skruva! :banana

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Bakskärm...

Hej!
Vet nån vart man kan få tag i bakskärm till er6:an..?

Bifogat

• er6-gronvit.jpg
    er6-gronvit.jpg
    74.7 KB · Visningar: 351
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM