ER6-tråden

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Ni som fått brevet från Kawa, har ni ABS eller inte?
Kan ju var det det beror på också.

Hej, jag köpt en ER6-n gul -06. Jag undrar vart man kan finna färgkoden?:confused: :confused:
Jag hade tänkt byggt om framlyset, men problemet jag har är att jag kan ej hitta färgkod. Skulle bli jätte glad om någon kände till den. Då kommer bilden på hojen senare.:yoparty
som det verkar så blir den grym.

Mvh Frankieboy

Jag har köpt en spray burk från Kawa med rätt gula färg.
Jag kan se sen om det står på den.
 
Last edited:

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Nån som har satt på ER6:ans original tankpad och vill slänga upp lite bilder på hur den ska sitta? Följer ju inte med några som helst instruktioner på hur man ska sätta den och sätter man fel är det väl svårt att göra om.

Ska den sitta ner mot sadeln eller längre upp? Hur långt isär ska de olika delarna sitta varandra?
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Köpte min på manfreds mc i burseryd.. ca 14 mil från gbg
Fick 7000 att handla prylar för i butiken.

Riktigt krokiga vägar när man närmar sig burseryd, är så att man blir överaskad när man kör bil :tummenupp

/J

det va rätt bra rabatt..ja fick min oranga er6:n-07 för 55 000 :- .. blir väl lite som ditt pris där kan ja tänka mig...:)

Ni som bor i gbg, var köpte ni eran er-6a nånstans?
Fick ni med nåt på köpet?


på stibix.. fick en -07 för 55000:-
 
Last edited:

frankieboy

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
ER6-n
vilket lyse.

Streetfighter II Svart, modferat så att det skulle passa snyggare :tummenupp
Vivid yellow finns det i massor men ej rätt färgkod jag tror att jag blir tokig.:huvet

lyset blir snyggt, dessutom ska jag motera dioder bakom lyset så att det blir en cool effekt, gula dioder. :yoparty
 

Lythen

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6N
Jag har länge gått och funderat på att byta styre på min er6a. Så igår var jag inne på AVA och kollade vad dom hade. Det blev ett styre av märket "Team 10" 395:-(ej fatbar). Dom hade detta monterat på en grön/vit er6a som stod mellan hallarna. Detta styret var 82 cm brett, vad har ni för bredd? Funderar på att korta ner det lite. Var det svårt att få bort handtagen? Något att tänka på? Tack på förhand! //Lythen
 

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Jag har länge gått och funderat på att byta styre på min er6a. Så igår var jag inne på AVA och kollade vad dom hade. Det blev ett styre av märket "Team 10" 395:-(ej fatbar). Dom hade detta monterat på en grön/vit er6a som stod mellan hallarna. Detta styret var 82 cm brett, vad har ni för bredd? Funderar på att korta ner det lite. Var det svårt att få bort handtagen? Något att tänka på? Tack på förhand! //Lythen

Prövade att ta bort mina barends i går och dom satt stenhårt så det var lätt att skada bultarna..

/J
 

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Nån som har satt på ER6:ans original tankpad och vill slänga upp lite bilder på hur den ska sitta? Följer ju inte med några som helst instruktioner på hur man ska sätta den och sätter man fel är det väl svårt att göra om.

Ska den sitta ner mot sadeln eller längre upp? Hur långt isär ska de olika delarna sitta varandra?

Här är en bild på hur kawasaki monterat den. Kanske är till lite hjälp.

/J
 

Bifogat

  • tankpad.jpg
    tankpad.jpg
    57.4 KB · Visningar: 81

speedy_speed

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
stockholm/gbg
Hoj
giXXXer
ni som kör er6f modellen(ni andra oxå) är ni nöjda?eller hade ni velat ha nått "vassare"?e det bra drag i dem? ska köpa (första)hoj å valet står mellan er6f eller cbr 600 rr.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top