Helgonet2000
Rocker
Tjaba, har köpt mig en er6, skulle vilja ha ett effektsystem, typ leovince, någon som vet ett bra ställe runt Göteborg, eller har ett till salu? Funderar på Stibix, har rabatt genom Sporthoj.
Tjaba, har köpt mig en er6, skulle vilja ha ett effektsystem, typ leovince, någon som vet ett bra ställe runt Göteborg, eller har ett till salu? Funderar på Stibix, har rabatt genom Sporthoj.
ni som kör er6f modellen(ni andra oxå) är ni nöjda?eller hade ni velat ha nått "vassare"?e det bra drag i dem? ska köpa (första)hoj å valet står mellan er6f eller cbr 600 rr.
Det är ju en viss skillnad mellan det två, CBR'n har ca. 120 hk medans ER-6 har närmare 70... så det blir ju som natt och dag i försäkringskostnad först och främst. Sedan skiljer det rätt bra redan i inköp. Frågan är väl vad du ska ha den till. Om du ska ha en första hoj tvivlar jag på att du blir besviken på ER-6an men om du ska pressa mycket bana och sånt så passar väl 600RR bättre.
Valde själv ER-6 som första hoj och har hunnit avverka typ 300 mil och är själv kalasnöjd!
grejen är att jag tänker om jag skaffar en er6f å kanske ganska snabbt kommer känna att jag vill ha nått med mer "kraft" å sen blir tvungen att byta upp mej till tex cbr:n men om jag skaffar cbr:n först så har jag ju redan den "kraften" och kan "utvecklas" med den!
.......Å sen tröttnar du på 600 å ska ha 1000...... Jag har åkt hoj i över 10 år o haft hojjar med 150hk, nu har jag 74hk! det funkar hur fint som helst, Er6 är kul att köra helt enkelt!
Här är en bild på hur kawasaki monterat den. Kanske är till lite hjälp.
/J
Man skaver ju ändå aldrig där utan på sidorna. Det är väl insidan av låren du klämmer mot tanken, inte organet?
Största risken att repa tanken på framsidan bör väl vara eventuell dragkedja eller liknande.
Tycker också den sitter något högt på bilden men det är bara att montera som du tycker passar bäst antar jag, skall också få dit original tankpadden snart.
Det beror väl på hur mycket man tycker om hojen...
Ja, det ger sig säkert när man ska sätta dit tankpaden. Men nån cm ner jämfört med bilden blir det garanterat.
Är förövrigt otroligt sugen på att få ta årets första sväng. Just nu är man inte mest nöjd med att sitta instängd på ett kontor hela dagarna . Hoppas vädret håller i sig hyfsat över helgen!!!
en liten fråga.... köpte en er6n med abs för ett par veckor sedan, min abs lampa lyser tills jag kört några meter.
ska det inte vara som på bilar att alla varningslampor slocknar efter ngn sekund?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|