ER6-tråden

Helgonet2000

Rocker
Gick med
7 Jul 2004
Ort
Ale
Hoj
z1000
Tjaba, har köpt mig en er6, skulle vilja ha ett effektsystem, typ leovince, någon som vet ett bra ställe runt Göteborg, eller har ett till salu? Funderar på Stibix, har rabatt genom Sporthoj.
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Tjaba, har köpt mig en er6, skulle vilja ha ett effektsystem, typ leovince, någon som vet ett bra ställe runt Göteborg, eller har ett till salu? Funderar på Stibix, har rabatt genom Sporthoj.

Jag fick med ett aluminium-LeoVince när jag köpte min ER6 hos JohansMC. (Ligger bakom backaplan). Dom har ett par olika alternativ till ER´n.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
ni som kör er6f modellen(ni andra oxå) är ni nöjda?eller hade ni velat ha nått "vassare"?e det bra drag i dem? ska köpa (första)hoj å valet står mellan er6f eller cbr 600 rr.


Det är ju en viss skillnad mellan det två, CBR'n har ca. 120 hk medans ER-6 har närmare 70... så det blir ju som natt och dag i försäkringskostnad först och främst. Sedan skiljer det rätt bra redan i inköp. Frågan är väl vad du ska ha den till. Om du ska ha en första hoj tvivlar jag på att du blir besviken på ER-6an men om du ska pressa mycket bana och sånt så passar väl 600RR bättre.

Valde själv ER-6 som första hoj och har hunnit avverka typ 300 mil och är själv kalasnöjd!
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Tjena !!

Sålde buellen ivåras och är nu sugen på nåt nytt och fastnade för en orange er-6n som snart skall inhandlas. Eftersom jag har haft både ducce och buell så vill jag så klart att det skall låta twin :). Har scannat tråden efter slip-on försäljare och hittat en del länkar utomlands. Ingen som har nån bra länk till svensk försäljare med lite tillbehör så man kan jämnföra lite priser. Hojjen verkar ju lätt att få riktigt snygg oxå för en relativt liten peng (minibklinkers, andra backisar m.m.)
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
Tjena, nu har även jag köpt en ny Er 6 n. Håller på att montera leo vince avgaset, men jag måste få ut db - killern först den sitter stenhårt, hur ska jag få ut den!
 

speedy_speed

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
stockholm/gbg
Hoj
giXXXer
Det är ju en viss skillnad mellan det två, CBR'n har ca. 120 hk medans ER-6 har närmare 70... så det blir ju som natt och dag i försäkringskostnad först och främst. Sedan skiljer det rätt bra redan i inköp. Frågan är väl vad du ska ha den till. Om du ska ha en första hoj tvivlar jag på att du blir besviken på ER-6an men om du ska pressa mycket bana och sånt så passar väl 600RR bättre.

Valde själv ER-6 som första hoj och har hunnit avverka typ 300 mil och är själv kalasnöjd!

grejen är att jag tänker om jag skaffar en er6f å kanske ganska snabbt kommer känna att jag vill ha nått med mer "kraft" å sen blir tvungen att byta upp mej till tex cbr:n men om jag skaffar cbr:n först så har jag ju redan den "kraften" och kan "utvecklas" med den!
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
grejen är att jag tänker om jag skaffar en er6f å kanske ganska snabbt kommer känna att jag vill ha nått med mer "kraft" å sen blir tvungen att byta upp mej till tex cbr:n men om jag skaffar cbr:n först så har jag ju redan den "kraften" och kan "utvecklas" med den!

.......Å sen tröttnar du på 600 å ska ha 1000...... Jag har åkt hoj i över 10 år o haft hojjar med 150hk, nu har jag 74hk! det funkar hur fint som helst, Er6 är kul att köra helt enkelt!
 

Lythen

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6N
Återkallning av ER6...

Idag har jag vart på AVA MC och lämnat hojen pga. återkallelse-brevet som damp ner i lådan förra veckan. Sen tänkte jag be dem slänga på mitt nyinköpta cross-styre. Det var skönt att ut gasa lite efter vinter-dvalan. Den blev riktigt glad av att startas efter vinters långladdning av batteriet. Jag rekommenderar verkligen CTEK laddare, Helt suveräna!:tummenupp

Ut och gasa med er :yoparty
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Här är en bild på hur kawasaki monterat den. Kanske är till lite hjälp.

/J

Jag har sett den bilden men dels så tycker jag det är svårt att se hur den sitter eftersom bilden är från sidan, skulle vilja ha en bild rakt bakifrån , men framförallt så tycker jag att dom har satt tankpaden fel.

De verkar ju satt tankapaden med 3 cm lucka ner till sadeln, borde man inte sätta den i stort sett ända ner? Med då stor glipa borde man kunna komma emellan och skava på tanken och då faller ju hela meningen med en tankpad!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Man skaver ju ändå aldrig där utan på sidorna. Det är väl insidan av låren du klämmer mot tanken, inte organet?
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Största risken att repa tanken på framsidan bör väl vara eventuell dragkedja eller liknande.

Tycker också den sitter något högt på bilden men det är bara att montera som du tycker passar bäst antar jag, skall också få dit original tankpadden snart.
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Man skaver ju ändå aldrig där utan på sidorna. Det är väl insidan av låren du klämmer mot tanken, inte organet?

Det beror väl på hur mycket man tycker om hojen... :D


Största risken att repa tanken på framsidan bör väl vara eventuell dragkedja eller liknande.

Tycker också den sitter något högt på bilden men det är bara att montera som du tycker passar bäst antar jag, skall också få dit original tankpadden snart.

Ja, det ger sig säkert när man ska sätta dit tankpaden. Men nån cm ner jämfört med bilden blir det garanterat.


Är förövrigt otroligt sugen på att få ta årets första sväng. Just nu är man inte mest nöjd med att sitta instängd på ett kontor hela dagarna :huvet . Hoppas vädret håller i sig hyfsat över helgen!!!
 
Last edited:

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Det beror väl på hur mycket man tycker om hojen... :D




Ja, det ger sig säkert när man ska sätta dit tankpaden. Men nån cm ner jämfört med bilden blir det garanterat.


Är förövrigt otroligt sugen på att få ta årets första sväng. Just nu är man inte mest nöjd med att sitta instängd på ett kontor hela dagarna :huvet . Hoppas vädret håller i sig hyfsat över helgen!!!

Jag var ute redan den 6:e men då var det minusgrader på hemvägen :gnissla
i söndags var det däremot toppenväder så det blev en 5-6 mil iaf.
I eftermiddag blir det säkert en liten tur till :D
 

J0H@N

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Er6-n
en liten fråga.... köpte en er6n med abs för ett par veckor sedan, min abs lampa lyser tills jag kört några meter.
ska det inte vara som på bilar att alla varningslampor slocknar efter ngn sekund?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
en liten fråga.... köpte en er6n med abs för ett par veckor sedan, min abs lampa lyser tills jag kört några meter.
ska det inte vara som på bilar att alla varningslampor slocknar efter ngn sekund?

Det är så den testar systemet så det är som det ska vara. :tummenupp
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Nån som vet varför den surrar konstant när den ligger på exakt 3000 varv?
(Hoppas det inte bara e min)
Ett elektroniskt bzzzzzzz, som inte upphör förns man går ifrån 3000 varv..
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top