http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index_files/Frame Crack Europe.pdf
Kawasakis svar ang. ramsprickningen....
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index_files/Frame Crack Europe.pdf
Handlaren. Finns inga sprickor behövs det inte göras något.Är det någon som har fått sina original puckar utbyta?
Det står ju att även original puckar ska bytas i det brevet jag fick och i det som
länkas till här.
Jag har original puckar på min som min handlare inte ville byta ut. Enligt de så skulle de bara kontrollera om det hade kommit sprickor, var där inga sprickor så skulle inget göras.
Vem har rätt jag eller handlaren?
Är det någon som har fått sina original puckar utbyta?
Det står ju att även original puckar ska bytas i det brevet jag fick och i det som
länkas till här.
Jag har original puckar på min som min handlare inte ville byta ut. Enligt de så skulle de bara kontrollera om det hade kommit sprickor, var där inga sprickor så skulle inget göras.
Är det någon som har fått sina original puckar utbyta?
länkas till här.
jag fick med ett G&G slip on men min som förhoppningsvis ska på i helgen
så ska det tydligen se ut hehe
En komenat bara......
Du kommer älska ljudet från din G&G burk o ja kör självklart utan db-killern.
Blivit stoppad 2 gånger av snuten o de sa inget om ljudet utan db-killern, bara att det låter häftigt. bra snutar i E-tuna o Örebro
Eller var det bara tur????
Klart du har rätt! Sprickorna lär väl uppstå först när hojen går omkull och när puckarna tar smällen! Det blir väl knappast sprickor när de bara sitter på.
Jag skulle köpa ett par förra hösten, men inte då;
-"Kawasaki har dragit in puckarna, det kan uppstå sprickor i ramen om hojen välter. Vänta och se hur Kawasaki kommer göra"
Ta en titt på de nya puckarna;
http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=340449C444A&SId=340476DB55B&S=501
De gamla puckarna var väl helt enkelt felkonstruerade.
Gå tillbaka till handlaren med brevet, hjälper inte det kontakta Kawasaki, de har trots allt skickat ut brevet.
EDIT: Läste PDF'n lite mer, vibrationer och vikt KAN skapa sprickor. Men jag tycker ändå du har rätt.
//Fredrik
Klart du har rätt! Sprickorna lär väl uppstå först när hojen går omkull och när puckarna tar smällen! Det blir väl knappast sprickor när de bara sitter på.
Jag skulle köpa ett par förra hösten, men inte då;
-"Kawasaki har dragit in puckarna, det kan uppstå sprickor i ramen om hojen välter. Vänta och se hur Kawasaki kommer göra"
Ta en titt på de nya puckarna;
http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=340449C444A&SId=340476DB55B&S=501
De gamla puckarna var väl helt enkelt felkonstruerade.
Gå tillbaka till handlaren med brevet, hjälper inte det kontakta Kawasaki, de har trots allt skickat ut brevet.
EDIT: Läste PDF'n lite mer, vibrationer och vikt KAN skapa sprickor. Men jag tycker ändå du har rätt.
//Fredrik
Problemet var ju inte att det var sprickor i ramen utan att kraschpuckarna var felkonstrurerade. Dvs är det inte sprickor nu så kan det väl bli det senare om du fortsätter åka med de gamla puckarna.
Klart du ska få byta.
Tjena alla.
Vart köper man billigast en PCII, från staterna eller var?
Nämn även vilken hemsida. Jag kollade ninjashop men dom säljer tydligen inte PCIII utanför staterna längre.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|