ER6-tråden

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Ajjemen blir ånge igen..
Så man lär väll hinna med några svängar till sundsvall i sommar.

Inte långt kvar nu, i Gävle har ja mött ett gäng mcåkare..
 

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
I S-hamn var jag ute och körde en timme i går...:tummenupp
så S-vall bör väl stå på tur när väderguden delar ut almosor....:tungan
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Inne i sundsvall är det ju sommarväglag när det är plusgrader (och inte kommit 1dm snö) men utanför på alla småvägar som dom inte saltar/skrapar ordentligt är det åt skogen! :)

Aja. Jag får väl läsa instruktionerna då. :tungan

Mjo det är nog lika bra när dom förklarar det bättre än oss, med bilder och allt. :)
 
Last edited:

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Inne i sundsvall är det ju sommarväglag när det är plusgrader (och inte kommit 1dm snö) men utanför på alla småvägar som dom inte saltar/skrapar ordentligt är det åt skogen! :)



Mjo det är nog lika bra när dom förklarar det bättre än oss, med bilder och allt. :)

Det är ändå regn hela veckan så då har jag nåt o pyssla med =)
För övrigt.
Vet ni någon bra sida/tråd som förklarar exakt hur man ska tvätta en MC?
Antar att det inte är det smartaste att köra in i en biltvätt :tråkad
 

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
Det är ändå regn hela veckan så då har jag nåt o pyssla med =)
För övrigt.
Vet ni någon bra sida/tråd som förklarar exakt hur man ska tvätta en MC?
Antar att det inte är det smartaste att köra in i en biltvätt :tråkad

Tror det finns lite "tvättråd" i någon av instruktionsböckerna du fick med.....om jag inte minns fel.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Hej!
Min tjej är sugen på en er-6n, men hon gillar dock inte framlyset!
Är det någon som bytt lyse på sin? Någon som har koll ifall ett Z750-lyse passar utan större problem?
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
AVAMC´s turbo er6 har z750 lyset. Den enda jag sett som monterat sånt på er6. Säkert inte problemfritt.
Själv tycker jag att framlyset på er6 är en del av karaktärenpå hojen, som gör att den skiljer sig från mängden!
Visst i viss vinklel kan den se lite märklig ut. Men från backspegeln i bilen e den ett av de grymmast syner tycker jag =)

r_440_27.jpg
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
AVAMC´s turbo er6 har z750 lyset. Den enda jag sett som monterat sånt på er6. Säkert inte problemfritt.
Själv tycker jag att framlyset på er6 är en del av karaktärenpå hojen, som gör att den skiljer sig från mängden!
Visst i viss vinklel kan den se lite märklig ut. Men från backspegeln i bilen e den ett av de grymmast syner tycker jag =)

Turbo i all ära och jag är heller inte så super förtjust i framlyset på er6n... men vad har dom gjort med hojen, mår ju dåligt när jag ser henne :gnissla

jaja, smaken är som baken.. ..hårig
 

krille|vw

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 450 05, Yamaha r6 01
Hej!
Min tjej är sugen på en er-6n, men hon gillar dock inte framlyset!
Är det någon som bytt lyse på sin? Någon som har koll ifall ett Z750-lyse passar utan större problem?

min sitter det annat framlyse på..
 

Bifogat

  • mindrefram.JPG
    mindrefram.JPG
    111.2 KB · Visningar: 185

frulo

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Ort
stad
Hoj
Er-6n -06
Någon som har skaffat "spegelförlängarna" som finns på kawas tbh sida ?
Hur ser det ut ??
"Styling speglarna" som finns på tbh sidan bättrar de på bakåtsikten. Svårt att se på bilden så är det någon som sett eller vet tar jag tacksamt emot upplysningar......:)
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
AVAMC´s turbo er6 har z750 lyset. Den enda jag sett som monterat sånt på er6. Säkert inte problemfritt.
Själv tycker jag att framlyset på er6 är en del av karaktärenpå hojen, som gör att den skiljer sig från mängden!
Visst i viss vinklel kan den se lite märklig ut. Men från backspegeln i bilen e den ett av de grymmast syner tycker jag =)

Ja den såg jag i nya numret av Bike, men då fick man bara se från sidan så tack för bilden!
Jo att lyset är en del av hojen, det kan jag förstå. Men hon gillar verkligen inte lyset..! Hon är ganska kort så hon har inte så stort utbud att välja på. Har tittat på GSR 600, nya hornet och er-6n, och det är väl den sistnämnda som hon sitter bäst på. Plus att det går att köpa till en lägre sadel.
 

kungenosse

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Ort
torsås
Hoj
vtr1000
nu har man inhandlat en er6n-07 med leovince kommer nästa vecka känns skönt att kunna ut och köra igen..............
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Grattis till hojen kungenosse! :tummenupp

För er som nyligen köpt en ER-6 och som kanske inte orkar läsa igenom hela tråden så finns det en länk till servicemanualen i inlägg #2237.

Annars finns det mycket att läsa o lära i tråden så läs den! ...ok lite skit står väl också... :)

//Fredrik
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Ja den såg jag i nya numret av Bike, men då fick man bara se från sidan så tack för bilden!
Jo att lyset är en del av hojen, det kan jag förstå. Men hon gillar verkligen inte lyset..! Hon är ganska kort så hon har inte så stort utbud att välja på. Har tittat på GSR 600, nya hornet och er-6n, och det är väl den sistnämnda som hon sitter bäst på. Plus att det går att köpa till en lägre sadel.

Jag skulle inte heller köpt en hoj som jag inte trivs med utseendemässigt.

Ni har inte kollat på Cagiva Raptor 650. Samma försäkringsklass som er-6 och typ samma effekt (har jag för mig)?

bikepics-843742-320.jpg

http://www.bikepics.com/cagiva/raptor650/

http://www.blocket.se/vi/15404079.htm?ca=23_11_s
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Ni som köpt hugger, vart köper man en sådan billigast någonstans?

Billigast i sverige TROR ja att mc web har http://www.mcweb.se/. Betala 1295:- inkl frakt för den. Gå via vänster menyn, "till min MC, Kawa, 650, ER6.

Hitta även från USA för 800 svenska men sen kommer frakt och ev tull avg så 500+ känndes inte så farligt även om $ är låg.
 
Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Någon som har skaffat "spegelförlängarna" som finns på kawas tbh sida ?
Hur ser det ut ??

Jag körde med förlängarna förra året, och dom är helt okej. Inga problem med sikten bakåt. Tog nyss bort dom eftersom jag bytt styre till ett bredare, och då behövs dom inte längre.
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Billigast i sverige TROR ja att mc web har http://www.mcweb.se/. Betala 1295:- inkl frakt för den. Gå via vänster menyn, "till min MC, Kawa, 650, ER6.

Hitta även från USA för 800 svenska men sen kommer frakt och ev tull avg så 500+ känndes inte så farligt även om $ är låg.

Du kan kolla med http://www.bikersneed.se/ Han kan ta hem Ermax huggers och brukar ha sjyssta priser.
Ingen aning vad de kostar dock?

Annars finns s-racing.se som tar hem powerbronze lika mcweb (fast svart) för 1200:-
http://www.s-racing.se/Docs/Huggers.pdf
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top