Hejsan! En sak jag har noterat vid kallstart är att efter ca 5 sec så missar motorn eller typ hackar till en gång! om ni förstår vad jag menar.Det gör den vid varje kallstart,är det så på era oxå eller det är en egen sjukdom på min=)
Jag har N's ECU i den nu, men icke.
Det är precis lika, men jag har noterat att subtrottelsensorn inte är justerad i bottenläge på N'en som den är på F'en.
Så jag har haft tanken att testa trottelhuset från N-modellen.
Men jag har även funderat om det går att flytta axeln i sensorn ett hack så man kan skapa justermån åt bägge håll, men jag har inte tordas skruva bort den för att kolla det än.
Ett annat alternativ är väl att försöka flytta nocken på andra sidan, men troligen är det ett spår eller något som håller den i possition.
//Buseman
Hejsan! En sak jag har noterat vid kallstart är att efter ca 5 sec så missar motorn eller typ hackar till en gång! om ni förstår vad jag menar.Det gör den vid varje kallstart,är det så på era oxå eller det är en egen sjukdom på min=)
sensorn skickar väl ut en voltsignal så det går väl att mäta om dom sitter i samma läge, kan ju vara att dom ser olika justerade ut men att dom visar samma signal.
Drar dom lika mycket soppa bägge hojarna?
har du mätt nockarna så dom är likadana på dom olika modellerna?
känns ju inget vidare att låta motorn rusa iväg när man kallstartar den.
0.35 låter långt borta med den mappen jag har i min hoj nu, ligger på 0.5 .... men den går mjukast, lika bra att låta den gå lite fett tills jag fått hem min lambdamätare så jag kan justera in en bra mapp.
0.35 låter långt borta med den mappen jag har i min hoj nu, ligger på 0.5 .... men den går mjukast, lika bra att låta den gå lite fett tills jag fått hem min lambdamätare så jag kan justera in en bra mapp.
Har du Powercommander på din?
Jag tycker den går så räcker till ändå utan att behöva trim, eller är det så att man blivit äldre och fegare!?
Jag kanske håller igen för mycket därav bränsleförbrukningen.
Hur svår är innovate lm-2 att använda för nybörjare?
Edit:
Läste på lite. Är det så enkelt som att plugga i mätaren, läsa av värdet, justera med PC3 så att AFR är 14.7 (för bensin?) för hela raddan av varvtal? Lätt billigare i längden om man ändrar nåt i framtiden.
Orkar inte leta igenom över 200 sidor ...
1: Jag funderar på att dreva om den så att det blir enklare att köra på bakhjulet, jag kör ändån inte över 180... Ni som har provat, hur ska jag dreva om den och var köper jag drev??
Man kanske skulle ta o gå åt andra hållet och fixa mindre bak och större fram, lite bättre soppa/mil. Känns som bakhjulsåkat är en lost cause i alla fall. ;-)
Håller med Vajb,
jag tror att hojen håller längre också, tänker då på alla lager, bussningar, kedja och drev m.m.
Jag tror att tillverkaren menar att bägge hjulen helst ska vara i backen, jag tror farbror blå instämmer med.
Och sedan i längre perspektiv kanske det blir en possitiv effekt i form av lägre premier på F-bolaget
//Buseman
Vad farbror blå tycker berör mig inte så mycket i detta fallet...
Och ang hojjens hållbarhet så är det väl två års garanti och jag har inte tänkt att ha hojen längre
Som sagt snigel på ögat för dom inläggen!
Hoppas på lite mer ingånde inlägg i framtiden iallafall som svar på mina inlägg.
Förresten är det inte bra att jag drevar ner den så att jag inte kan köra så fort förbi ditt villakvarter??
trevlig kväll!
Såg nån länk tidigare som visade en massa bilder på ramar som har spruckit men hittar inte den länken nu. Blev tvungen att kolla till min hoj hur den såg ut och såklart hittade jag en spricka på höger sida som dom kan lägga till i samlingen. Ska åka in till den lokala mc-affären och fråga vad dom har att säga. Hojen har inte haft några krachpuckar vad jag vet, kollar man noga på motorskruvarna så ser det inte ut som nån har skruvat på dom.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |