ER6-tråden

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Bild från ikväll:
1D Mark III + 16-35/2,8
Z1000_ny.jpg

Snygg bild, verkligen!

Men undrar vad den gör i Er6-tråden. Hör inte den hemma i Z750/Z1000 tråden?:notme
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Snygg bild, verkligen!

Men undrar vad den gör i Er6-tråden. Hör inte den hemma i Z750/Z1000 tråden?:notme

Hehe jo men jag har själv ägt en ER6-n så jag "hänger" fortfarande i den här tråden mycket, så det är helt enkelt ett knep för att värva fler z1000 åkare! :hjälm

O sant som du säger, jag har faktiskt "postat" den bilden i z750/z1000 tråden också. :)
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Hehe jo men jag har själv ägt en ER6-n så jag "hänger" fortfarande i den här tråden mycket, så det är helt enkelt ett knep för att värva fler z1000 åkare! :hjälm

O sant som du säger, jag har faktiskt "postat" den bilden i z750/z1000 tråden också. :)

Haha, jag överväger ju själv att "uppgradera" mig till en z1000 med ABS, om nått år(efter lumpen). Så du kan ju ta åt dig äran om du vill, att du lyckats värva en ny till Z-familjen. :yoparty
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Funderar på att sälja pärlan och köpa nått lite mer kraftfullt..Någon som är intresserad av en svart er6n-06 som gått 1000 mil med Remus-slipon? Ägd av mig sedan den var ny och exemplariskt körd, dvs ej misshandlad med wheelies och stoppies och sånt trams =)
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Funderar på att sälja pärlan och köpa nått lite mer kraftfullt..Någon som är intresserad av en svart er6n-06 som gått 1000 mil med Remus-slipon? Ägd av mig sedan den var ny och exemplariskt körd, dvs ej misshandlad med wheelies och stoppies och sånt trams =)
Jag har ju funderat lite på en "er-6a" Du kan ju alltid skicka ett PM med pris, man vet ju aldrig...:)
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
angående problemen med att man inte ser i backspeglarna... så finns det ett enkelt sätt.. byt styret till biltemas fågelpinne styre.. då får du en schystare sitt ställning och slipper cp styret som är original.. plus att du kommer se bakåt.. många önskningar i en :D
 

Absolutjohan

Absolutjohan
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati S4:1 2001
angående problemen med att man inte ser i backspeglarna... så finns det ett enkelt sätt.. byt styret till biltemas fågelpinne styre.. då får du en schystare sitt ställning och slipper cp styret som är original.. plus att du kommer se bakåt.. många önskningar i en :D

:) Tack ska göra det. Är det svårt?
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
angående problemen med att man inte ser i backspeglarna... så finns det ett enkelt sätt.. byt styret till biltemas fågelpinne styre.. då får du en schystare sitt ställning och slipper cp styret som är original.. plus att du kommer se bakåt.. många önskningar i en :D

Eftersom jag tyckte att Kawasakis backspegelförlängare gjorde en dj-a skillnad så passar jag på att slå några slag för dem en gång till.

:huvet

Förresten. Om någon har en bild på "det där fågelstyret" så skulle det vara grymt! Jämföra med (det schyssta) crosstyret som satt på när jag köpte den.
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Oberon performance.com tror det va om ni vill ha skit SNYGGA styränds speglar företaget finns i England alt kolla in min hoj på min sida pöjkar
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
:) Tack ska göra det. Är det svårt?

nope.. eller jag tycker inte det.. men jobbar som mekaniker.. vet ju inte vad du har för skruv vana.. men det är bara till att motta in hålen till de små pinnarna på blinkersen och till gasen på styret (mät noga mot original styret) sen borra.. sen är det bra att ha tryckluft när man ska ha bort och tillbaka det vänstra handtaget.. jag behövde dra om hur vajern för kopplingen går för att den blev för kort med de nya styret (slirande koppling)... men inget svårt bara att dra om den i styrkronan.. sen bara justera till kopplingen..

kan bara säga att det är som natt och dag mellan de två styrena.. mycket skönare känsla nu och goare att köra.. plus att man ser bakåt :)
ps står mycket om det här med biltema styrena längre bak i tråden..

Någon som vet ifall bilsport och mc tilllåter bankörning..
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Slängde under dagen och gårdagen på den efterlängtade nya vindrutan, stålomspunnet fram, samt böt från pipercross till dna i filterväg.

Det är i nuläget inte svårt att rangordna vad som för mig var mest nyttigt. Jag tycker dessa nedan ligger i topp för min egen del, som kör 6F.

Sport Bars (1.0/2.0 kvittar):
Har kört med nya styret från mil #150 till nuvarande 700+ mil, upp till 70 mil på en dag och suttit i en vettig ställning hela vägen, orginalstyret funkade men detta är skönare i längden, samt ser bättre ut på en 6F.

PUIG Vindruta, dubbelbubblan:
Har sen dag ett kännt av vindbruset så pass att jag inte hört mer än just det så fort man lämnat tätbebyggt område (Jaja, Nästa gång blir det tystare hjälm). Men i alla fall så löste jag det med öronproppar tills vidare, fram tills ikväll. Med ny ruta så är bruset som försvunnet, det dirigeras förbi mig, istället för rätt på mig. Mycket underbart.

Stålomspunnet fram:
Mycket skönt, jag tycker att det är mer klipp i bromsen och det behövs mindre handkraft för samma bromsstyrka, borde ha gjort det för länge sen.

Dom tre modifikationerna skulle jag göra först, om jag fick börja om från scratch, utan tvekan. Huggern skulle jag nog inte vilja vara utan heller, räddar lite krafs mitt under hojen från diverse skit som flyger upp.

Allt annat som PC3, Slipon, Bakrens och övrig kosmetika hade jag nog klarat mig utan en stund även om det är kul att skämma bort sig själv och sin 6F, uhm... Sexiga Frida, Freja?

Sen tycker jag att DNA slår Pipercross i filterväg just pga passformen, DNA tätar bra men slajdar ändå på plats hur lätt som helst. Pipercross var passformen usel på och det känns som om inte tätningen blir 100% just därför.

Nåja, det där var mina Jag-tycker-5cents för nu, nu är allt som saknas en ordentlig bänkning men det får vänta då det finns annat att lägga pengarna på. I övrigt får det räcka. :)
 
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Slängde under dagen och gårdagen på den efterlängtade nya vindrutan, stålomspunnet fram, samt böt från pipercross till dna i filterväg.

Det är i nuläget inte svårt att rangordna vad som för mig var mest nyttigt. Jag tycker dessa nedan ligger i topp för min egen del, som kör 6F.

Sport Bars (1.0/2.0 kvittar):
Har kört med nya styret från mil #150 till nuvarande 700+ mil, upp till 70 mil på en dag och suttit i en vettig ställning hela vägen, orginalstyret funkade men detta är skönare i längden, samt ser bättre ut på en 6F.

PUIG Vindruta, dubbelbubblan:
Har sen dag ett kännt av vindbruset så pass att jag inte hört mer än just det så fort man lämnat tätbebyggt område (Jaja, Nästa gång blir det tystare hjälm). Men i alla fall så löste jag det med öronproppar tills vidare, fram tills ikväll. Med ny ruta så är bruset som försvunnet, det dirigeras förbi mig, istället för rätt på mig. Mycket underbart.

Stålomspunnet fram:
Mycket skönt, jag tycker att det är mer klipp i bromsen och det behövs mindre handkraft för samma bromsstyrka, borde ha gjort det för länge sen.

Dom tre modifikationerna skulle jag göra först, om jag fick börja om från scratch, utan tvekan. Huggern skulle jag nog inte vilja vara utan heller, räddar lite krafs mitt under hojen från diverse skit som flyger upp.

Allt annat som PC3, Slipon, Bakrens och övrig kosmetika hade jag nog klarat mig utan en stund även om det är kul att skämma bort sig själv och sin 6F, uhm... Sexiga Frida, Freja?

Sen tycker jag att DNA slår Pipercross i filterväg just pga passformen, DNA tätar bra men slajdar ändå på plats hur lätt som helst. Pipercross var passformen usel på och det känns som om inte tätningen blir 100% just därför.

Nåja, det där var mina Jag-tycker-5cents för nu, nu är allt som saknas en ordentlig bänkning men det får vänta då det finns annat att lägga pengarna på. I övrigt får det räcka. :)

Var hittade du stålomspunnet? Pris?
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Var hittade du stålomspunnet? Pris?

http://www.blueridgeperformance.net , trevlig lirare vid namn Gary.

Galfer Front Brake Pads and Galfer Front Stainless Steel Front Brake Line 5% off = $152 x 6 = ~912+ SEK

Sen tillkommer ju frakten på några hundringar samt tull.. fan åkt på tull på varenda paket på senaste, förr kunde man ju slippa igenom med några, menmen.

Han har tydligen nån deal på PC3 + DNA nu också om nån är ute efter det.

Power Commander and DNA Filter Package $350.00 (x6 = ~2100+ SEK)
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Puig kåpglas

Upplever lita samma sak att det blåser en del.

Var köpte du kåpglaset?
Var det svårt att byta?
Kan du ta en bild på hur mc:n ser ut efter bytet?

Tackar på förhand / TG
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Köpte även det hos BRP (länk ovan), ingen ide att beställa från staterna om man inte köper ett gäng prylar på en gång, tycker jag. :)

Skruva ur fyra skruvar, sätt dit glaset, skruva dit samma skruvar, lätt som en plätt!

Bild: PUIG DB Vindruta
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top