Umm sådär ja, nu är säsongen verkligen över.. fick-parkerade hojjen under en skåpbil idag.. inte mitt fel dock. Bilen körde ut mot värjningplikten plus jag hade grönt men ändå jobbit som fan..
man kan ju undra hur kawasaki tänkte när de gjorde en analog hastighetsmätare och en digital varvräknare på 2009:an. Hål i huvet, vem vill ha digital varvräknare egentligen?
sen kan man inte ta av skjutshantagen på ett snyggt sätt, de är inte för granna varken på nuvarande eller den nya..
Jobbigt läge, hoppas att det gick bra med dig i alla fall. :klapp-på-axeln
man kan ju undra hur kawasaki tänkte när de gjorde en analog hastighetsmätare och en digital varvräknare på 2009:an. Hål i huvet, vem vill ha digital varvräknare egentligen?
sen kan man inte ta av skjutshantagen på ett snyggt sätt, de är inte för granna varken på nuvarande eller den nya..
er6an är fan mycket snyggare ?
Suzukis Gladius 650
er6an är fan mycket snyggare ?
Suzukis Gladius 650
Visst håller jag med om att suzkan är snyggare, och framför allt då instrumenteringen mer innehållsrik.Suszukin är mycket snyggare enligt mig, man ser mer kvallité o tänk framför den modellen, gillar den riktigt mycket faktiskt, speciellt instrumenten, går inte att jämföra med fattig kawas display på er6an, förstår inte varför dom snålar med sådant!
Dock ska man ta i övervägande att det sååååå mycket enklare att bygga en MC ( a´la ER6 ) som man vet fungerar och säljer, då någon annan tillverkare redan banat väg. Smart eller snålt är upp till var och en att bedöma...
Tycker det blev en bra facelift! Det man reagerar på först är framlyset, nu börjar det likna nåt för nuvarande lyse är väl sådär. Baklyset och framförallt blinkers blev bra, mer slimat.
Den nya instrumentpanelen grymt bra tills jag såg filmen, digital varvräknare och analog hastighetsmätare? nä, tråkigt.. Men egentligen spelar det väl knappast någon roll.
Ramen som fotpinnarna är monterade på blev också bra men fotpinnar med gummi? Nej tack...
Det blir intressant med tillbehör/delar till den nya, det kommer nog inte bli några större problem att montera dem på den gamla ER6an.
//Fredrik
Nån som vet hur mycket tankvolymen skiljer på en 08 o en 09?
klarade kortet igår och va ute och körde med min er6f som har stått i garaget några veckor....
har en fråga: kan man förlänga växelspaken? eller flytta fotpinarna så man kommer lite närmare ?
känns som att mina 44 i skor är för små och att jag har växelspaken precis vid tårna =/
Du kanske får fundera på en annan kör ställning, vet damer med storlek 36 som växlar er-6 utan problem.
Flytta fram foten tills du har fotpinnen under hålfoten så skall du se att det fungerar.
er6an är fan mycket snyggare ?
Suzukis Gladius 650
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |