ER6-tråden

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Låter testerna tala för sig själv.
Gillar man inte dunlop så rekomenderar jag Metzler M3..

Ang snakeskin.
Har ej provat köra med dem än.
De finns ej att få speciellt utskurna till er6 utan man får klippa till dem själv.

Räcker med metzeler z6 på er6:an om man inte kör väldigt aktivt. Tycker de har bättre våtgrepp och längre livslängd än M3. Kör med z6 och de fungerar mer än väl på smc bandagar, iaf i gul och blå grupp.

Hur kommer det sig att du gillar snakeskin bättre än stompgrip? Pga funktionen eller utseendet? Tänkte montera stompgrip på min men jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Räcker med metzeler z6 på er6:an om man inte kör väldigt aktivt. Tycker de har bättre våtgrepp och längre livslängd än M3. Kör med z6 och de fungerar mer än väl på smc bandagar, iaf i gul och blå grupp.

Hur kommer det sig att du gillar snakeskin bättre än stompgrip? Pga funktionen eller utseendet? Tänkte montera stompgrip på min men jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut.

Jag tycker att stompgrips är grymt fula för de första , men de är jag det.
Jag hade stompgrips på min Gsxr 750 och de slet på stället nåt så in i satan.
Och sen upplevde jag att ja satt fast för mycket på något sätt .

De är mina 5 cents

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
ER6-n -06
Faan att det inte är vår så man kan sticka ut och prova lite istället för att sitta och drömma!

Bjuckar på en bild på bettan

40670_413040892114_546072114_5070595_2987339_n.jpg

Är din undertail lackad?

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Jag har för mig att 09ans styre är smalare än 06-08 är dock ej säker på det.

Koppingsgrepp och bromsgrepp finns på ebay ;)

Kanon. Då vet jag iaf..
Råkade kolla lite på ebay innan idag, första gången någonsin kändes det som. Men fy fan vad bra priser man kan köpa saker från utlandet..
Känner mig stenålders som inser detta först nu.. :D

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Kanon. Då vet jag iaf..
Råkade kolla lite på ebay innan idag, första gången någonsin kändes det som. Men fy fan vad bra priser man kan köpa saker från utlandet..
Känner mig stenålders som inser detta först nu.. :D

Ja man kan tjäna många tusenlappar!
Beställde själv en Gopro Hd hero från usa för 1700kr hemma och klar (nypris 3800kr i sverige).
EBAY RULES!

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Ja man kan tjäna många tusenlappar!
Beställde själv en Gopro Hd hero från usa för 1700kr hemma och klar (nypris 3800kr i sverige).
EBAY RULES!

Jo man börjar förstå det nu.
Har aldrig tidigare ens funderat på att beställa utomlands.
Men i år har det blivit ställ och stövlar från fc-moto.de nu när euron är låg.
Och första beställningen på ebay är lagd :tungan

Känns som ett farligt träsk att hamna i det här med att kunna köpa allting betydligt billigare. Greppen var ju väldigt mycket billigare dessutom. Nu återstår bara att man ska bestämma sig för färg och längd :D

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jo man börjar förstå det nu.
Har aldrig tidigare ens funderat på att beställa utomlands.
Men i år har det blivit ställ och stövlar från fc-moto.de nu när euron är låg.
Och första beställningen på ebay är lagd :tungan

Känns som ett farligt träsk att hamna i det här med att kunna köpa allting betydligt billigare. Greppen var ju väldigt mycket billigare dessutom. Nu återstår bara att man ska bestämma sig för färg och längd :D

Ja har sett billiga från hongkong.
Har också varit sugen på att beställa andra bromsgrepp .
Nu är iofs orginal redan ställbara , men de är ju alltid snyggt med exolerat ;)

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Ja har sett billiga från hongkong.
Har också varit sugen på att beställa andra bromsgrepp .
Nu är iofs orginal redan ställbara , men de är ju alltid snyggt med exolerat ;)

För mig handlar det mest om att bromsgreppet inte ser ut som det gjorde när hojen köptes.
Men lite snyggare kan man nog allt få till det också ja. :)

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Hur blir komforten om man är 190 cm lång? Ska jag kolla på en annan hoj?

Är 192 och har inga bekymmer alls med hojen.
Däremot så är jag rätt bred så ett bredare styre att föredra känns det som. Men har funkat hur bra som helst med orginal förra säsongen :)

Mosbricka

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2011
Hoj
2009 Kawa z750
Har precis köpt en er6 -08. Det första blir väl att sätta små blinkers bak o plocka bort den fula långa plastbiten där regskylt o reflexen sitter på. Hade gärna velat ha tips på blinkers o vad den plastbiten heter som jag ska byta ut....heter den tidy tail eller ??? tacksam för svar.

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Dbs 21 vxl
Är 192 och har inga bekymmer alls med hojen.
Däremot så är jag rätt bred så ett bredare styre att föredra känns det som. Men har funkat hur bra som helst med orginal förra säsongen :)

Gött å höra! Är sugen på hoj igen, så detta kan alltså vara ett alternativ. Får fundare vidare. Tack för snabbt svar! :tummenupp

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Ännu en fundering,

Jag har idag ett halvsystem från Leovince på hojen, i övrigt så är den helt standard motormässigt.
Är det värt att byta luftfilter och isf - vilket luftfilter ska man satsa på? Ger det något prestanda och ljudmässigt eller är det bara trams?

PC vore väl nåt, men det är mycket pengar och jag känner inte att det är värt det - bättre lägga dom slantarna på däck och bromsar isf.

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
tror att för att luft filter ska ge märkvärdig effekt så borde man nog ha en pc eller om det räcker med att mapa om den. Själv lite sugen på ett luftfilter K&N är väll en populär tillverkare

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
ER6-n -06
Ännu en fundering,

Jag har idag ett halvsystem från Leovince på hojen, i övrigt så är den helt standard motormässigt.
Är det värt att byta luftfilter och isf - vilket luftfilter ska man satsa på? Ger det något prestanda och ljudmässigt eller är det bara trams?

PC vore väl nåt, men det är mycket pengar och jag känner inte att det är värt det - bättre lägga dom slantarna på däck och bromsar isf.

Risken om du skaffar ett filter också är, om den inte redan gör det, börjar gå ryckigt på låga varv och du kan få ohälsosamt många avgassmällar.
I senaste nummret av "Allt Om MC" Nr 2 2011 så är det en hel artikel om just er6:an och PC.

Jag köpte ett pipercrossfilter innan denna artikel kom ut och det är bara skicka åt h-vete, beställde ett DNA-filtet och det är helt kanon.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...