ER6-tråden

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
Va och kollade på en -12 er6 idag på ava. satan va snygg den nya är i verkligheten. frågade hur lång lev tid det skulle va och säljarn sa ca 3 veckor. funderar på att handla men jag är osäker på om den har tillräckligt med effekt. har bara haft en 600 hornet innan men skiljer nästan 30 hästar. vill inte köpa nått för 70 papp och sen lessna efter en månad. är iof inte ute efter en raket men lite klipp vill man allt ha.

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Då kom leksakerna idag :kär

Härligt med prylar med 0km på mätarn (dock 2 km nu efter en snabb provtur) :rock

IMG_0799.jpgIMG_0800.jpgIMG_0801.jpg

Maihak

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
Kawasaki ER-6N-12
Var nyss nere och klämde lite på min hoj :kär
Plåtar och allt har med kommit så jag kan hämta den imorgon, äntligen!

Min säljare sa även att ALLA ER-6:eek:r är helt slut, pga översvämning i Kawasakis fabrik/er, och det förväntas inte komma in några nya denna säsongen... :3freak
Så jag hade tur som fick en sa han, dock beställde jag min förra året så :).

Hoppas på fint väder imon!

Då hann jag före dig, fick hem min idag, redan tagit en mini-tur, blir nog en bra sommar detta :tuttar

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Var nyss nere och klämde lite på min hoj :kär
Plåtar och allt har med kommit så jag kan hämta den imorgon, äntligen!

Min säljare sa även att ALLA ER-6:eek:r är helt slut, pga översvämning i Kawasakis fabrik/er, och det förväntas inte komma in några nya denna säsongen... :3freak
Så jag hade tur som fick en sa han, dock beställde jag min förra året så :).

Hoppas på fint väder imon!

Vilken säljare har du? Jag börjar bli djävligt nojjig nu att min inte ska komma. Enligt min säljare ska den komma i slutet av denna veckan men man vet ju hur säljare är. Får jag inte hojjen är det fine men jag har tagit ett lån som redan har betalats ut till mig. Det blir typ 7k i ränta som jag måste betala om jag pyntar in alla pengarna till banken i förtid :(

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Då hann jag före dig, fick hem min idag, redan tagit en mini-tur, blir nog en bra sommar detta :tuttar

Världen är orättvis :(

Vilken säljare har du? Jag börjar bli djävligt nojjig nu att min inte ska komma. Enligt min säljare ska den komma i slutet av denna veckan men man vet ju hur säljare är. Får jag inte hojjen är det fine men jag har tagit ett lån som redan har betalats ut till mig. Det blir typ 7k i ränta som jag måste betala om jag pyntar in alla pengarna till banken i förtid :(

Jag har Mickes Motor här i Växjö.
Men be din säljare att ringa Kawasaki och fråga var den håller hus.
Ajdå, dumt att ta ett lån i förtid kanske ;)?, 7k i ränta låter väldigt saftigt, vad är det för lustigt lån du har dragit på dig?

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Världen är orättvis :(

Jag har Mickes Motor här i Växjö.
Men be din säljare att ringa Kawasaki och fråga var den håller hus.
Ajdå, dumt att ta ett lån i förtid kanske ;)?, 7k i ränta låter väldigt saftigt, vad är det för lustigt lån du har dragit på dig?

Det är ett medlemslån hos SEB då jag fick bäst ränta på det sättet. Räknade ju kallt med att hojen skulle komma, kanske inte på studs men att den iaf skulle dyka upp inom rimlig tid. Lånet ansökte jag om ganska tidigt men skickade inte in alla papper för än någon vecka sedan när hojen skulle ha levererats. Jag ville ju inte vänta längre än nödvändigt när den väl kom tänkte jag då :p

Aja har mailat min säljare nu och får väl se vad han svarar imorgon. Det finns andra hojar på lager i Sverige så det får bli deras uppgift att ta fram en åt mig. Själv skiter jag i om den kommer direkt från Kawasaki eller en annan säljare, jag vill bara ha den. Annars får jag skicka jag juristen på dem.

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Hoj
Det är ett medlemslån hos SEB då jag fick bäst ränta på det sättet. Räknade ju kallt med att hojen skulle komma, kanske inte på studs men att den iaf skulle dyka upp inom rimlig tid. Lånet ansökte jag om ganska tidigt men skickade inte in alla papper för än någon vecka sedan när hojen skulle ha levererats. Jag ville ju inte vänta längre än nödvändigt när den väl kom tänkte jag då :p

Aja har mailat min säljare nu och får väl se vad han svarar imorgon. Det finns andra hojar på lager i Sverige så det får bli deras uppgift att ta fram en åt mig. Själv skiter jag i om den kommer direkt från Kawasaki eller en annan säljare, jag vill bara ha den. Annars får jag skicka jag juristen på dem.

Okej, då är jag med. Du fick inte välja utbetalningsdatum då?
Okej, lycka till :)!

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Okej, då är jag med. Du fick inte välja utbetalningsdatum då?
Okej, lycka till :)!

Nej det var ca en vecka efter att deras papper kommit in som pengarna skulle betalas ut. Får se imorgon hur det blir. Nu känns det inte alls kul, laddar för värsta kriget :p

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Nån som vet hur lång tid det brukar ta att skicka hit cykeln från Holland? Min handlare sa nu att den var på väg från Holland iaf :banana

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Nån som vet hur lång tid det brukar ta att skicka hit cykeln från Holland? Min handlare sa nu att den var på väg från Holland iaf :banana

För mig tog det ganska exakt 4 veckor från beställning till leverans

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
För mig tog det ganska exakt 4 veckor från beställning till leverans

Ok, jag beställde min 28:e januari (lördag). Sen när säljaren la beställningen hos Kawasaki kan jag inte svara på. De flyttade hela sin butik till en annan plats på måndagen under en veckas tid så jag antar att min beställning inte kom in förrän den 6:e feb kanske.

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Va och kollade på en -12 er6 idag på ava. satan va snygg den nya är i verkligheten. frågade hur lång lev tid det skulle va och säljarn sa ca 3 veckor. funderar på att handla men jag är osäker på om den har tillräckligt med effekt. har bara haft en 600 hornet innan men skiljer nästan 30 hästar. vill inte köpa nått för 70 papp och sen lessna efter en månad. är iof inte ute efter en raket men lite klipp vill man allt ha.

Du kan inte bara kolla på hästkrafterna!
Jag tror att de väger ungefär lika mycket, men ER-6 har 66nm(12 har något mindre, 64nm) vid 7000rpm hornet har 63nm vid 10500rpm. Då kan du varva 500rpm till sedan har du rödmarkering på er-6an.

De är helt olika hojar registermässigt helt enkelt, provkör så får du en egen uppfattning!

Maihak

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
Kawasaki ER-6N-12
Jösses, skatten på 205:- damp ner i brevlådan, tur man satt undan en slant så man har råd :arsele:rofl:arsele

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Hoj
Ingen just nu
Någon som kan tipsa om snygga bakspeglar till er6n -08? Original är ganska fula faktiskt, snyggare på -09 och nyare. Gärna vettigt pris också.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Någon som kan tipsa om snygga bakspeglar till er6n -08? Original är ganska fula faktiskt, snyggare på -09 och nyare. Gärna vettigt pris också.

Ebay. PunKT! Eller om du vill söka på lite dyrare iaf, så rekommenderar jag Rizoma. Rizoma har riktigt bra kvalitet på sina saker och man slipper få problem med prylarna.

http://www.carpimoto.com Är en sida med snabb leverans och med en del märken och options till många hojar!:tummenupp

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Hoj
moddad IMG_0326.jpg
Hämtade min hoj efter jobbet idag, galet nöjd :)

Dock har det varit kallt och puttra runt på parkeringen/bostadsområdet :)

Last edited:

jober

Ge mig plusgrader!
Gick med
17 Oct 2011
Hoj
Kawasaki ER-6n
Rullade också hem min cykel från vinterförvaringen idag, inklusive köp av två kompletta ställ och hjälmar. Måste nästan vara enda tillfället man kan lägga ut den summan och fortfarande vara helnöjd :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...