ER6-tråden

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
16263268.jpg
:(
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13

Snackade med dom idag och jag får skicka tillbaka grejjerna.
Hållarn jag hade fått från 24MX hette TARKA108, och efter jag kollat på Lightechs hemsida hittade jag att den som skall passa 2012 heter TARKA116, denna hade självklart inte 24MX i lager :huvet

Bad dom även uppdatera sin hemsida att prylen inte passar, dom ville dock ha detta skriftligen så jag har knåpat ihop ett litet meddelande som skall skickas med returen

Blir till att leta vidare, hojta till om ni hittar något
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Okej, dåligt av dem att inte ha koll på sina produkter..

De ja har hittat är den från företaget Moto-Play, den från Rizoma som 24MX har samt den Lightech'en du pratar om.
De från Rizoma/Moto-play går på typ 1300kr styck vilket jag tycker är för mycket så blir till att vänta på att 24MX får in den från Lightech tror jag..
 

wojtan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 SMC -05
Köpte mig en ER6:a, min första mc, i höstas, dags att besiktiga den nu i vår. Det jag undrar är om jag kommer behöva plocka av ljuddämparen (LeoVince SBK)? Ljuddämpare eller slip-on eller vad det nu kallas, vad är skillnaden? :p

Frågade förra ägaren när jag köpte hojen men han hade haft den så kort tid så han visste inte... Han sa att det "borde" sitta en db-killer på den (är det nån slags plugg som man stoppar in?).

En till grej är att hojen är strypt på pappret, men inte i verkligheten, kommer det ställa till med problem vid besiktningen?
 

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Du behöver inte göra om du har db killer.

På besiktningen de kollar broms, lager, ljus osv, så tror inte att de ska kolla detta men vet inte säkert
 

jober

Ge mig plusgrader!
Gick med
17 Oct 2011
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ER-6n
När vi ändå är inne på ämnet med ljuddämpare, hur mycket marginal har ni mellan munstycket och däcket? Noterade att det inte är speciellt mycket marginal alls på min.

@wojtan: Jag har samma ljuddämpare och det har tydligen inte varit några problem tidigare :). Dock vad gäller strypningen, är jag inte ute och cyklar så provkör de ju den även och då lär de märka att den är ostrypt. Har för mig någon annan på forumet var i samma situation och fick kommentaren "den där gick ju bra för att vara strypt" och ett brett flin :p.
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Slip-on funkar, om du inte får den grinigaste jäveln i Sverige!:D Ang strypning så rekommenderar jag att sätta dit det den (har du tappat bort den så har jag för mig att det är en M3 skruv, fråga i ditt byggvarehus) men som sagt jag fick igenom den. Tror att dom fattar att den inte är strypt men orkar inte att ta tillbaka den, dom vet ju att man bara tar bort den efter. Men sätt dit den!!! ;)
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Jaha ja, 7.4mil på mätaren nu :)

Det där med skylthållare verkar inte vara det lättaste som sagt, letar vidare.
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Blev en liten skön eftermiddagstur i vårsolen igår, 17 mil på mätarn :yoparty

I denna takten kommer 100-mila servicen väldigt snart :tummenupp

VBG_Fastning.jpg
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Finns det någon statistik på vad en ER-6:a kostar att serva?
Ni som gjort service får gärna speca årsmodell på hoj, servicetyp och pris.
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
För er som letar bakgrundsbild till datorn? :)
Grymt upplösning på den här bilden, och ja jag vet att de är reklam för Leo Vince.. :p

FD-8579_2.jpg
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej ISRI92 kan vara snyggt kosmetiskt. Jag la hellre pengar på sådant som märktes körmässigt men vi är olika. Renthal har ett riktigt schysst styre som breddar något så du ser bättre bakåt och du får bättre kontroll på hojen. http://www.bikebitzuk.co.uk/renthal-streetfighter-handlebars-p-46.html Du hittar styrändar och handtag på sidan runt 64 pund plus frakt.Köpte själv för några år sedan detta kit från den firman vart riktigt nice.
 

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Västerås
Hoj
2016, Yamaha MT07
Hej ISRI92 kan vara snyggt kosmetiskt. Jag la hellre pengar på sådant som märktes körmässigt men vi är olika. Renthal har ett riktigt schysst styre som breddar något så du ser bättre bakåt och du får bättre kontroll på hojen. http://www.bikebitzuk.co.uk/renthal-streetfighter-handlebars-p-46.html Du hittar styrändar och handtag på sidan runt 64 pund plus frakt.Köpte själv för några år sedan detta kit från den firman vart riktigt nice.

Har funderat på ett sådant styre också faktiskt! Ska ta och kika på det där kittet, stort tack för tipset :).
Får se ifall jag testar en sån där "solo seat" ifall plånboken tillåter lite längre fram.

//Isak
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Finns det någon statistik på vad en ER-6:a kostar att serva?
Ni som gjort service får gärna speca årsmodell på hoj, servicetyp och pris.

Skiljer väldigt mycket beroende på vart man lämnar in.
Skiljer även en hel del på vad som ska göras vid olika milantal på olika ställen.
Har hört mig för ang. 2400 mils-service på min (-08f) och fick ett pris på 5500:- inkl. Ventil justering och ett på 2500 utan V-J...
Känns lite konstigt då båda företagen är auktoriserade...
Enl. det dyrare företaget så gör man VJ vid 1200-2400-3600 osv. Men kollar man i serviceboken så stämmer ju inte detta. DÅLIGT!

Jag kommer lämna in min på det billigaste stället och granska vad dom gjort och jämföra det med servicebokens punkter, är det något som fattas får dom bjuda på det, GÖR OM, GÖR RÄTT!


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?b4du33
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top