ER6-tråden

Genesis123

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2007,Kawasaki ER6N
Tjena boys!

Köpte en kawasaki er6n 2007 i somras och undrar om det går att fövara/underhållsladda batteriet i mitt rum eller måste man ha det någonstans kallt?
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Hej alla!

Har nyligen införskaffat mig en Er6n från 2007. Jag tänkte lämna in den för 600 mila service. Vad är det egentligen som görs då? Förstått att det är mest en kontrollservice och att 1200 är den större.

Sen så behöver jag köpa en ny fotpinne. Har hittat dessa på Ebay:
http://www.ebay.com/itm/Footrest-Fo...ash=item20cc7ce0d1:g:JcAAAMXQ-KRRig~o&vxp=mtr

och precis som alla fotstöd på Ebay är de listade för årsmodell 2009 och fram. Kommer de att passa på min ändå? Har ni annars något tips på hur jag kan få tag på fotstöd?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hej alla!

Har nyligen införskaffat mig en Er6n från 2007. Jag tänkte lämna in den för 600 mila service. Vad är det egentligen som görs då? Förstått att det är mest en kontrollservice och att 1200 är den större.

Sen så behöver jag köpa en ny fotpinne. Har hittat dessa på Ebay:
http://www.ebay.com/itm/Footrest-Fo...ash=item20cc7ce0d1:g:JcAAAMXQ-KRRig~o&vxp=mtr

och precis som alla fotstöd på Ebay är de listade för årsmodell 2009 och fram. Kommer de att passa på min ändå? Har ni annars något tips på hur jag kan få tag på fotstöd?

Typ kontroll av bromsslangar, belägg, bromsvätskenivå mm.

Det är bara fotpinnen du ska ha, inte stödet? Vill du ha original så gå till närmsta auktoriserade återförsäljare så tar de fram rätt fotpinne. Alternativt kan du kolla artikelnumret tex här: http://www.motogrid.com och söka via det på ebay tex.
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Typ kontroll av bromsslangar, belägg, bromsvätskenivå mm.

Det är bara fotpinnen du ska ha, inte stödet? Vill du ha original så gå till närmsta auktoriserade återförsäljare så tar de fram rätt fotpinne. Alternativt kan du kolla artikelnumret tex här: http://www.motogrid.com och söka via det på ebay tex.

Tack för svaret. Ja det är bara fotpinnen.

Hojen servades senast vid 100 mil och har gått 900 nu. Antar att det är värt att göra en ordentlig helårsservice? Har fått erbjudande om 2500 plus ev byte av bromsvätska.
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Hallå! Nyss blivit stolt ägare av en Er6n 2015! Svider i själen att inte kunna ut och rasta hojen nu.. :huvet

Dock dags att passa på att hänga på lite extraprylar.
Är på jakt efter:

någon form av tailtidy
Vindruta
Krashpuckar
Korta broms och kopplingsgrepp
Styrändsspeglar.

Någon som har något till salu eller har tips? :hihi
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hallå! Nyss blivit stolt ägare av en Er6n 2015! Svider i själen att inte kunna ut och rasta hojen nu.. :huvet

Dock dags att passa på att hänga på lite extraprylar.
Är på jakt efter:

någon form av tailtidy
Vindruta
Krashpuckar
Korta broms och kopplingsgrepp
Styrändsspeglar.

Någon som har något till salu eller har tips? :hihi


Tailtidy köpte jag från Bröderna Nilsson
http://www.nilssonsmc.se/

Crashpuckar och broms/kopplingshandtag köpte jag via Ebay (finns massor där)
De andra grejerna du söker skulle jag också rekomendera Ebay.

Det var bara tailtidyn som var lika dyr på Ebay som via svenska butiker, om du inte köper en utan skyltbelysningen.
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Tailtidy köpte jag från Bröderna Nilsson
http://www.nilssonsmc.se/

Crashpuckar och broms/kopplingshandtag köpte jag via Ebay (finns massor där)
De andra grejerna du söker skulle jag också rekomendera Ebay.

Det var bara tailtidyn som var lika dyr på Ebay som via svenska butiker, om du inte köper en utan skyltbelysningen.

Tack!
Ja jag har spanat lite på den tailtidyn. Hur funkar den när det är blött? Mkt skvätt?

Någon som har erfarenhet av styrendsspeglar till just er6 förövrigt? Har en tendens att bara se mina axlar i original.. Och så ser det så satans fult ut med speglar som sticker upp så jäkligt också :va
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Tack!
Ja jag har spanat lite på den tailtidyn. Hur funkar den när det är blött? Mkt skvätt?

Någon som har erfarenhet av styrendsspeglar till just er6 förövrigt? Har en tendens att bara se mina axlar i original.. Och så ser det så satans fult ut med speglar som sticker upp så jäkligt också :va

Skvätter upp en del,ja. Men oftast är det juh torrt när man åker =)
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Tänkte klicka hem ett par främre fotpinnar på ebay, men de enda listade årsmodellerna de ska passa på är 09- fram. Jag har en 07a, passar de även den serien?
 

jjo

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
bureå
Hoj
93 Honda ntv 650 revere
Jag hade tänkt beställa nytt drivpaket så jag kan byta å vara redo direkt våren kommer. Nån som vet om det är lika till alla årsmodeller? Jag har en 06...
 

sshakerm

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2015
Ort
Bjärred
Hoj
2013, Kawasaki Er6n
Hej! Jag undrar ifall någon har samma problem som mig! Mitt gashandtag glappar lite? Någon som känner igen detta?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej! Jag undrar ifall någon har samma problem som mig! Mitt gashandtag glappar lite? Någon som känner igen detta?
Hur mkt glappar handtaget? Menar du från att handtaget är helt opåverkat till det att du märker att du får motstånd så är ett par mm helt normalt.
 

Dohmog

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER 6F
Hej!

Har nyligen införskaffat mig en Er6f- 2014 och skulle vilja göra något åt ljudet. Är ganska grön på vilka alternativ jag har men hoppas kunna få tips härifrån trots att det inte är säsong... Ursäkta för ev dumma frågor.

Det jag undrar är: vad behöver jag och vad ska man tänka på? Är det svårt att göra själv?
Har läst lite om slip on kontra hela system, men det finns inte slip on för min modell eller? Vad är skillnaden?
DB-killer ska man ha eller ingår det? Vad klarar av besiktningen?
Vad är Lambda och PowerCommander?

Tacksam för svar.
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Wow Mandelhyndan & Dmgohl. Det var inte dåligt. Trodde att det skulle ske nu om 300 mil redan (vid 1200).
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top