SunriseRider
Ny medlem
Vilken typ av risker märker ni är mest påtagliga när ni kör hoj? Koncentrationsbrister är väl nog det som jag har brottats mest med som MC förare, men är samtidigt det som mest har gjort mig till en bättre förare när jag har försökt träna bort det. Risken för avåkning tycker jag är överlägset mest påtaglig, jag har inte upplevt några "nära ögat" upplevelser ännu, tack och lov, men vid några tillfällen har svaga över/understyrningar i hög hastighet kunnat kännas lite obehagliga, dessa har gradvis försvunnit när jag har tränat mig på att röra mig bättre på hojen. Jag har aldrig fått något ordentligt fram- eller bakhjulssläpp, en gång fick jag framhjulssläpp i ganska låg hastighet men det var för att jag den gången var lite klumpig, hjulet fick dock fäste igen och jag gick inte omkull, men det kändes inte bra och jag lärde mig av den incidenten. Det hände även en gång att jag accelererade hårt in på en motorväg och bakhjulet gled till vid fästet mellan infartsvägen och motorvägen, hur nära ögat det var är svårt att säga, bägge däcken var varma den gången och hojen vinglade inte av det, men jag kände ett plötsligt svagt slir i bakvagnen som kändes lite lömskt...
Hur har det sett ut för er, vad har ni varit med om?
Hur har det sett ut för er, vad har ni varit med om?
Last edited: