Ersättning för ärr

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
i Hinkas fall är det gararanterat rektalt :D

Klart du ska kolla upp det där hinken, gjorde du en skadeanmälan då det hände?
Kontakta vården igen och säg som det är att du kvarstående besvär och vill få hjälp med det, det går ju att få bättre, och det vill du mer än att få en påse pengar, tro mig.
Går sen inte alla besvär över så blir det en fråga om invaliditetsbedömning.
Vad du får för invaliditetsprocent på är omöjligt att sia om, men det du får, t.ex 1%, ger dig 1% av det totala beloppet i din försäkring.
Hände detta i trafiken är det din trafikförsäkring som gäller, och ev privat eller facklig etc olycksfallsförsäkring/ar.
Hände det på bandag är det ev privat eller facklig etc olycksfallsförsäkring/ar som gäller och va det på tävling så är det licensförsäkringen och ev privat eller facklig etc olycksfallsförsäkring/ar som gäller.

Mja, ingen skadeanmälan hos försäkringsbolaget, sjukhuset sade att jag behövde i stort sätt bara prata med dom för att få det på papper att jag hade varit med om olycka, så det fixade vi över telefon. Sedan två veckor efter det så var jag tvungen att åka in och röntga lite, domnade bort i fötter och sådär. Läkaren petade lite på nacken och tyckte det räckte, sedan röntgade han revbenen men hittade inget brott (kan fortfarande inte sova på mage för att revbenet sticker ut. Ska kolla med försäkringsbolaget till veckan, blir nog via fackets olycksfallsförsäkring eftersom det var på en bandag, vet inte om morsan har mig försäkrad genom trygghansa också, hon har haft det förut IAF, ska kolla det också.
De flesta dagar funkar det ju bra med bara knak och knaster, men efter ett par dagars jobb så brukar det bli en jävla huvudvärk.
Jaja, jag kanske skriver någon rad efter jag ringt dom då :)

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag känner igen ovanstående.
Har med likn besvär efter en vurpa. Mina besvär sitter i ländryggen och nacke. Har gått hos sjukgymnast och kiropraktor.
Domningarna e nästan borta nu fast smärtan finns kvar.
Ska kontakta fb snart o kolla Vad de säger.
Har både olycksfall och på hojen. Och anmält skadan då det hände. Får hoppas man kommer till en läkare som kan åtgärda Vad som nu e fel.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Förstår inte heller det här med ärrersättning. Får man det för i princip vad som helst eller måste det ha skett en olycka för att det ska utgå?

Får man t ex ärr ersättning för att man skurit bort födelsemärken som sedan läkt rätt fult?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Sådär, har pratat med förenade liv som jag har olycksfall genom (unionen rabatt) och dom ville att jag skulle anmäla det till trafikförsäkringen så det är också gjort. Så nu är hjulen igång. Ska ringa trygghansa också då som jag också har en olycksfallsförsäkring genom.
Kan jag få lite ersättning för bortfall av inkomst och sådant så vore det ju trevligt, kanske även en extra liten slant.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hur har det gått hinken?

nån som har erfarenhet av folketsombud?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jösses...
Ersättning för ärr. :)
Det skulle man ha vetat när man växte upp.

snickaren73

Medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
KTM 990 SMT. 1800 Hybrid 2015.
Jag fick typ hundra kakor när jag drog handen genom en ruta, resulterade i 4% invaliditet pga avskurna nerver och senor(allt gick inte att sy ihop).
Vetefan om det är värt det dock :confused:

//N.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Jag fick typ hundra kakor när jag drog handen genom en ruta, resulterade i 4% invaliditet pga avskurna nerver och senor(allt gick inte att sy ihop).
Vetefan om det är värt det dock

//N.

45 kakor för blindtarmsärr från turkiet och sprucken lever :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy