ert bästa/värsta avhäng?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
För en sådär 14 år sen när jag hade min NS125 gled det upp en CB250 brevid mig i en korsning. Killen tittade sådär hånfullt och gjorde ett par varvande (vete fan om det varva förresten). Men det visade sig att han fick pisk med sin sura twin.... det levde jag länge på.
 

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Zee skrev:
Hängde en nolla nu i lördags, hehehe.

Körde in mot Halmstad söderifrån (pilkington o in..).

Snittade mina vanliga 140 med minn gamla BMW 316i pizzaracer fr -90.

Så blåseer jag förbi några bilar varav den ena är en vit Audi 80 (tror jag). Han börjar öka och ligger mig i röven i ett par minuter. Jag vet ju dock att det inte är en civil snutbil, för jag har ju just kört om honom..

Irriterar mig lite på att han ligger 10 m bakom mig när jag snittar 140 typ. Jag ökar lite, han ökar. Jag hamnar bakom en annan bil så vi bromsar ner till 90 typ. Så plötsligt drar han sin Audi för allt vad skiten orkar för o kör om på världens dummaste ställe, årecis innan en T-korsning med skyltar i mitten på vägen och MASSOR med gammalt salt (rullgrus osso) på vägen. Jag stter o skakar på huvet o tänker att nu smäller den idioten.. Han hinner preeeecis in innan skylten o sladdar till o det ryker o bilen framför mig nitar för att Audin ska hinna in innan skylten. Vid det här laget asgarvar jag. :hihi

Bara ett läge o ta. Rasta amatören asap. :D Jag satsar på en flygande omkörning vid bästa tillfälle (precis efter en rondell in mot en två-filig väg, alltså 2 filer i körriktningen..) o kör förbi honom o tutar glatt o pekar fina fingret. :)

Så kommer vi till rödljusena vid Eurostop. Han ligger i vänster fil, och jag stannar preciis till höger om honom, 1 cm från hans högra backspegel. Jag pekar finger åt amatören och ser samtidigt att han är en finnig 18-åring typ, som tror han kan köra. Hehe. Jag tänker att den nollan hänger jag med min lilla 316-spis på 102 moderata kusar. Och mycket riktigt..Jag hänger honom i de 4 kommande rödljusen, sen svänger jag bort från honom.

Sicken looser.:tomten Rastad av en 1,6 liters motor.

Kul kul, på 4 hjul.. :arsele

P.S. Min pingla som satt bredvid mig var mindre road, kan man säga. :rolleyes:

Va det en skabbig, fyrkantig åttitalsaudi? Du vet den där som kom typ sent 70-tal och ser ut som en vw jetta.
Om det va det så vet jag kanske vem det är...
Han är inte helt hundra den snubben :hihi
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
rullande start (150) drog en våffla 850 min tl1000 120bhk
respekt :Bugar fick släppa vid 280 enligt mätarn han fortsatte :yoparty
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag har en arbetskamrat som tror att han med sin orginal E50-amg skall dra rettan. :fakta . Får ge honom en realitycheck till våren.
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Det ska väl vara Crille på sin Gixxer 1000 -03:a, 2 gånger i rad på 200 meter :D :hej :hej

(nu har man lagt ribban för en utmaning till i sommar då :rolleyes: )
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Tänk att folk ALDRIG lär sig :kocko
Råkade ur för en kille i en svart Corvette C5 i Västerås när jag hade gamla hojen, som också trodde han åkte rymdraket. Trodde...

Kay skrev:
Jag har en arbetskamrat som tror att han med sin orginal E50-amg skall dra rettan. :fakta . Får ge honom en realitycheck till våren.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
henrikkrueger skrev:
Va det en skabbig, fyrkantig åttitalsaudi? Du vet den där som kom typ sent 70-tal och ser ut som en vw jetta.
Om det va det så vet jag kanske vem det är...
Han är inte helt hundra den snubben :hihi


Jaa, jag troor det var en Audi 80, årsmodell typ 88-92.

Rätt så fyrkantig, men endå rätt så rund. :va :)

Killen som satt i kan ha vatt 18-20 gissningsvis.
Han hade ngn typ av mössa i rödgrönt, för att hålla ihop huvet hans.. :hihi

En sak är säker dock. Den plutten kan inte köra bil. :cool:
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Döm om min förvåning när jag förförra sommaren stod vid ett rödljus med min gamla 400 från -82, med fulla packväskor och ett tält surrat därbak, och två gubbar i en Volvo 850 börjar gasa och vinka! Nåja. Jag körde och de hann inte med, men jag tror mest det var för att de var snälla. :hihi
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Två stories med gixxern då.

En sak som är kul är att på sommar eftermiddagarna när det är så där lagom mycket trafik är att komma ner i söderledstunneln i ytterfil hålla ca 80-90km/h på femman och sen växla ner ett par spett för att ge fullt.
Dom som har kört där vet hur mycket det vrålar och paniken svensson får för att flytta sig ur omkörningsfilen.
Skrattar lika mycket varje gång jag upplever det.

Den andra är att jag faktiskt har blivit frånkörd med samma cykel av en porsche en gång.
Körningen började vid ett rödlyse och sen ut på motorvägen. Jag tog honom i starten släppte av efter ca 500 meter för jag tänkte att nu fick han så det räckte. Då kom han farande och körde om... Det spelade ingen roll hur mycket jag försökte hänga på så försvann han....
En del bilar går väldigt väldigt fort...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
En bmw M5 rastade min zxr400. Både han o jag var rätt stolta. :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men, det finns ett risktagande med att stressa folk - speciellt i stan. Härom sommaren dog en kille i Uppsala som väntade på bussen, när han blev nermejad av en rejsande bil (två som kappkörde mot varandra och inte kunde hantera fordonen). Föraren är idag på fri fot och fortsätter köra bil - offret vilar på kyrkogården...

Välj plats att rejsa på med förnuft!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååå

Värsta fet rejset hade jag när jag körde ifrån en såndär BMW 316 med min ducce.. J*vlar vad de gick. Ja ba GAAASA järnet och ba fixa växlarna perfa. Han ba va liksom ba helt j*vla borta. fyf*n va coolt de var. Jag va ba värsta kungen i stan ba.. fattaru.

*suck*
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
En sak bara, är ni aldrig roade av att kappa med övermäktiga motståndare bara för att se på lite drag?
Även om ni sen sitter o gastar om idioter och allt vad det är kan det ju ofta vara nån som visste att han skulle få spö men ville se lite race.

Tyvärr blir man ju mål för utmaningar om man kör hoj, allt från DAF66 till Porche 911 Turbo har varit på mig med denna hojen, ändå ser den ju inte speciellt racig ut på nåt sätt.
 
Last edited:

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Race och race..

Satt och åkte min kompis Audi A4 på motorvägen i 140 km/h kanske och ligger i omkörningsfilen och kör om bil på bil, sen helt plötsligt så kommer jag inte om en minibuss av äldre modell (Chevrolet Astro)

Blir lite konfunderade och kollar på hastighetsmätaren om jag förlorat fart men icke.. Nehepp, jaja, det är väl bara och lägga plattan i mattan... (trodde fortfarande inte han ville ha ett race) men den där förbannade minibussen ligger jämsides en bra bit..

Kommer tillslut upp till allt vad Audin pallar (kommer inte ihåg vad det var men nånstans runt 200 km/h kanske) och han bara drar ifrån...

Men det absolut värsta var hans dryga blick från början tillslut, aldrig sett någon som har haft så likgiltig min..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top