ert bästa/värsta avhäng?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
M:et skrev:
Less :va
Det är ju det roligaste som finns.
Först sitter killen och är mr Cool, bruden sitter brevid och tycker hon har världens ballaste grabb. (ålder vanligtvis 18 - 20, tjejen 16 - 18)

Mjo lite kul är det väl, som chevellen jag hade.
70:a med 454:a LS6:a och 4 pet manuell låda.
Kunde man ligga på på 90 väg och cruisa i 85-90 på 4:an självklart vill ingen gubbe med keps i en merca ligga bakom 2st 3" i princip öppna Apple Racing burkar.
När dom började köra om hade man lagomt med tid att titta på kärringen och flina och vinka lite :hej innan man kuggade ner till 3:an och försvinna med lite lätt hjulspinn. Ibland smijlade kärringarna med och gubben såg ut som han ätit citron till middag.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
M:et skrev:
Less :va
Det är ju det roligaste som finns.

Lika roligt är det inte då den där kepsspolingen sitter med en Autotech trimmad 850 med 500 bromsade hästar. I acc hade den ingen chans pga fästet men polarna med gixxer 750 och zx-9:a fick se sig rejält avtorkade i högra farter.
Så ser ni en Silverfärgad 850 med regnummer
GGB 113 så är det inte lönt om ni inte åker turbohoj dvs...
 
Last edited:

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Hände tidigt i vintras, december tror jag. Här nere i Halmstad är det inte mycket till snö, utan vägen var mest kall o lite frost på. Inte mycket till fäste om man kör framhjulsdrivet, Saab 900t.

Svänger in på Wrangelsleden o får stanna vid rödljus. Sitter i godan ro o filosoferar. En Jaguar XJ av nån typ, stannar brevid. Medelålders gubbe o tant. Pälsklädd tant dessutom, lite så överklassig.
Blir grönt o jag kör på som vanligt, inte mycket gas men jag låter den går lite längre på växlarna. Det går inte iväg så där väldans fort men Jaggan drar på och förbi mig.
Kommer till nästa rödljus och då har Jaggan redan fått stå där ett tag. Nu jävlar tänker jag, lägger i ettan o rullar sakta fram.
Grönt ljus o denna gång låter jag gasen falla ner i golvet. Ettan spinner ju bara bort så snabbt i med tvåan. Låter mig dras bort från den gamla Jaguaren.
I med trean o nästa kugge. Kör om några bilar på bron förbi Örjansvall.
Får stanna vid nästa rödljus o invänta Jaggan. Denna gång är det på lika vilkor. Det blir ord o inga visor. Det är ingen lång raka, knappt 100m upp mot Galgberget.
Grönt igen o ettan vill sig inte hitta fäste i den kalla asfalten. Men för herr Jaguar är det lätttare o han drar mig lite. I med tvåan och låta visa vad svensk turbo kan. Glider med lite svårighet förbi.
I jämnhöjd, på väg förbi, vänder jag mig mot tanten o ger henne ett brett leende. Och hon bara skrattar.
Sen var det bara att slå på bromsarna. Och sakta glida vidare, jaghar ju visat var skåpet skulle stå.

Förgyllde min dag.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
fazerfun skrev:
...ert bästa/värsta avhäng? Var det farbror Blå (skulle jag aldrig göra :rolleyes: ), gubben med högt blodtryck :mad: (oklart om fick det av dig eller sin tantalora bredvid) i en Merca E-klass, två ynglingar med keps i en sänkt BMW 320 (fan om man kisar ser den ju ut som en M3) eller killen i rosa skjorta och backslick i pappas Porsche? Eller vad? Kanske en annan hoj...??


Bästa avhänget är i sommars på skånegatan stod och väntade på grönt när en turk med en nissan 200 skulle rejsa :kocko körde hela sträckan på bakhjulet och skakade lite lätt på huvudet vid nästa rödljus där jag stod och väntade...

värsta avhänget är nog med min gamla bil när jag fick öfr mig som 18 åring att racea med en glidare..ska tilllägga att jag körde en Passat Gt med måttliga 115 hk så det va dömt att misslyckas :huvet
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
har rejsat två gånger "på riktigt".

Första gången med en S80 T6a. Drog skiten ur en kebab i en liten 5:a. Den va hottad på utsidan, men under huven har jag ingen aning. eftersom jag hade automat var det inte så svårt heller. Det hela slutar dock med att Polisen står och tittar surt och undrar om vi ska göra de igen så som kan ta oss. Mark var lite skakis då.

Andra gången var med en S60, T5a AWD. Rejsade med en skiten mb 190. sänkt o så. Dom var nog många i den bilden för den skrapade i avgasröret så det slod gnister om det när vi passerade Danmarks Terminalen här i stan.
Det var halt ute och min 4-hjulsdrift mosade honom i backspegeln.
Att jag sen höll på att knyta bilen runt en stolpe förtäljer inte historien.

Jag ska aldrig med rejsa. Iaf inte med taxibilar. Dom har en självrisk på 7 lök. Krockar man en annan taxå blir det 7k+7k. :huvet

med klistrade bilar vågar man inte heller köra hur som helst...nästan :hihi
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag rejsade mot en polisbil från ett rödljus en gång. Men bara upp till tillåtna 70 km/h.

Jag är helt övertygad om att de satt och försökte komma på något som de möjligen kunde sätta dit mig för.
Men de nöjde sig med att köra förbi och lägga sig framför.

Lite roligt var det.
 

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Sandby
Hoj
MT10
P-E skrev:
Det var i sommras som jag såg en kille på en Honda X8R-S en scooter alltså. Det är han och hans son som har den. Vid det tillfället körde pappan. Och det var 03 som Lelles i Uppsala strypte alla mopeder till 30, eller ja de började då. Och det här var 04 så han hade haft den ett år.

Iallafall så ser jag honom när jag cyklar på min BMX och tänker nu ska vi retas, cyklar upp jämnsides med honom, håller där ett tag, drar upp på bakan och cyklar ifrån han en bit, sen vänder jag och cyklar tillbaka och blinkar med ögat till honom. Måste känts kul för honom. :)

Så om jag förstått det här rätt, cyklar du upp till 30km/H med din bmx, sedan tar du upp den på bakhjulet och cyklar ifrån honom... ? :hihi
 

goranmanson

motardian
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
-00 XR650r
Måste ju bidra jag med..

Var på väg hem från STCC i Mo i rana. Jag (ZZR1100 -90)och mina polare (CBR900, ZZR1100, TL1000r) börja närma oss Lycksele då vi passerar en S80 i typ 160. Efter nån minut så körde han om oss. Haha.. tänkte jag och nickade åt TL1000r:en och jag började gasa ikapp lite försiktigt. Vi kom ikapp/förbi och jag stannade till lite vid hans sida för att snegla in i bilen och där satt det en mobilpratande kille i sina bästa år. Fortsatte i hyffsat tempo men efter ett tag så dök han upp igen med en väldans fart. Nä.. vad händer?? tänkte jag. Klappade om hojen på tanken för att sedan ta upp jakten. Fick lov att sträcka ut ordentligt för att komma ikapp och om. Nån minut senare dör hojen och ger av sig några kraftiga avgassmällar. Herrejävlar nu har jag blåst motorn tänkte jag, sliter in kopplingen och hojen går igång igen.. Hmm.. rullar in och stannar på närmaste P-plats.. Mr S80 passerar med ett leende. Står och tomgasar lite innan jag reflexmessigt söker stödet med vänsterfoten. Efter tre fyra tomtramp tittar jag ner och finner att stödet är borta. Polarna rullar även de in på P-platsen o jag drar upp hojen på touringstödet. Börjar garva när jag förstår vad som hänt. (viss lättnad) Vad håller ni på med!?! säger andra ZZR:en, Det ligger gamla kalsonger och sunkiga T-shirts över hela vägen. Jag har tappat stödet säger jag.
(ZZR:en igen): Det såg jag nog också en bit längre bort.
Alla börjar att garva då vi ser att CBR:ens ryggsäck har blåst upp i all denna upphetsning och tömt ut alla sina kläder på vägen. :D
(Då stödet vibrerade lös så slets även kablarna loss till en "integlömmastödetsäkring" som gör att tändningen bryts när man ska dra iväg. Om ni inte förstod det.)

Snipp snapp snut.. då var berättelsen slut.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
skövde_pöjk skrev:
drog en kaxig turk i en 3000gt i sommras...brukar inte rejsa med bilar men han gav mig fingret ett par gånger och körde nån jävla pekfingervals... så jag ville sätta honom på plats!


Kände du honom? :confused:
 

P-E

Guest
cbr_micke skrev:
Så om jag förstått det här rätt, cyklar du upp till 30km/H med din bmx, sedan tar du upp den på bakhjulet och cyklar ifrån honom... ? :hihi

Japp:D Så ägd han blev. Så mopeder är inte så snabba som alla hade tror. :tungan Hade min cykel haft växlar hade jag kunnat cykla ifrån han ännu snabbare, fast det är ganska läskigt för det är svårt att brommsa ned den om wheelien blir för hög. Bromsen tar inte så bra, det är inte en V-broms. :)
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Drog ifrån en Posche Carrera 4.
0-200 km/h mitt i decemberrusket...

Vet inte så mycket om bilen, nån som vet hur pass sportig en sån är?
 

jönsson

Guest
Hejsan!! Bland många av mina roliga minnen sen i somras var när vi var på ett gamalt flygfält å lekte så kom det en cbr900 å en cbr100 å ville dra visst sa jag 402m vi stälde upp oss å så bar det iväg å de blev efter, så kom de fram å ville en gång till,visst å lika dant igen,vi körde 4-5 ggr å de blev bak varje gång då körde de upp bredvid mig å frågade vad jag hade gjort med min hoj då svarade jag bytt avgassystem å lite sådant,ska sanningen fram så har jag 161 hästar på hjulet å sänkt 5cm fram så den resersig mycket lite när man går av kopplingen på 5000varv.Det är så djävla roligt varje gång :banana
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag piskade en 993-turbo med 2 bratts i med min förra 12 år gamla gaylila FZR 600 :fakta
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
jönsson skrev:
Hejsan!! Bland många av mina roliga minnen sen i somras var när vi var på ett gamalt flygfält å lekte så kom det en cbr900 å en cbr100 å ville dra visst sa jag 402m vi stälde upp oss å så bar det iväg å de blev efter, så kom de fram å ville en gång till,visst å lika dant igen,vi körde 4-5 ggr å de blev bak varje gång då körde de upp bredvid mig å frågade vad jag hade gjort med min hoj då svarade jag bytt avgassystem å lite sådant,ska sanningen fram så har jag 161 hästar på hjulet å sänkt 5cm fram så den resersig mycket lite när man går av kopplingen på 5000varv.Det är så djävla roligt varje gång :banana



Om inte annat så låter din som f*n :lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top