Jag fick spö med nya bilen
Ok, en liten story då, som väl hade viss utgång från början, men nåt ska man ju berätta.. Det här är bilar men historier är ju alltod historier va?
Hade precis varit å hämtat ut min splidans nya chippade 9-5 Aero och var kung på vägen, givetvis.
Ligger och lunkar i 110 på 90-väg, när jag ser en BMW (haaatar BMW!) hänga med mig i varje omkörning.
Funderar inte mer på det utan när han kör om hänger jag efter honom lite. Det går inte särskilt fort, och det var ju praktiskt att ha nån som "plogar" bort långsammare trafik.
Jag noterar givetvis omgående 4 feta blås och konstaterar att det är en M5'a, och vet därmed att loppet är kört, men man kan ju tvinga tjommen att göra av med lite extra soppa iaf, tänker jag.
Lite trevande tankar om "Hur jäkla mycket snabbare kan den vara egentligen..".
Hursomhelst, jag vet att 90-vägen övergår i motorväg en bit fram, och eftersom BMW vrålar ordentligt vid varje omkörning framför mig är jag rätt säker på att han kommer sula på allt vad han har när det blir motorväg.
Således tar jag sats. En bit före motorvägen laddar jag fullt på 3'an. Jag har full koll på BMW'n och har sas försprång i effektkurvan. När jag närmar mig hör jag tydligt BMW's nedväxling, å vrålandet från alla de där äckliga avgasrören som nog inte är fejk ändå.
Ok, ganska jämnt när jag varvar ut 3'an.
Dvs, jag hade ju högre fart från början
Jag gör en perfekt växling till 4'an, eller så gott det nu går med en 9-5'a.
Lagom tills laddtrycket byggts upp drar BMW'n ifrån mig..lite...eller ja, inte så värst lite heller. Jag missar växlingen till 5'an i ren förundran/förvåning. När jag har 200 ligger väl BMW'n 1 km framför eller nåt. När jag väl lyckats fippla in 5'an ser jag den knappt.
-Jäkla skitbil till Saab-helvete vrålade jag!!!
Men BMW'n brummade fint
//Linus