ert bästa/värsta avhäng?

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Poacher skrev:
.......Tyvärr blir man ju mål för utmaningar om man kör hoj, allt från DAF66 till Porche 911 Turbo har varit på mig med denna hojen, ändå ser den ju inte speciellt racig ut på nåt sätt.

Jodå, lite musklig :tungan ...... i alla fall för en DAF66-pilot så.... :hihi
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
amullo skrev:
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååå

Värsta fet rejset hade jag när jag körde ifrån en såndär BMW 316 med min ducce.. J*vlar vad de gick. Ja ba GAAASA järnet och ba fixa växlarna perfa. Han ba va liksom ba helt j*vla borta. fyf*n va coolt de var. Jag va ba värsta kungen i stan ba.. fattaru.

*suck*


Kan bara hålla med!
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Haha jag tycker det är kul å läsa era historier :rofl


Kom igen nu allihopa, lägg upp lite fler race historier :tummenupp
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Poacher skrev:
En sak bara, är ni aldrig roade av att kappa med övermäktiga motståndare bara för att se på lite drag?
Även om ni sen sitter o gastar om idioter och allt vad det är kan det ju ofta vara nån som visste att han skulle få spö men ville se lite race.

Tyvärr blir man ju mål för utmaningar om man kör hoj, allt från DAF66 till Porche 911 Turbo har varit på mig med denna hojen, ändå ser den ju inte speciellt racig ut på nåt sätt.

Som svar på din första fråga, JA!
Klart som sjutton att jag har full förståelse för att billister och annat löst folk gör allt de kan för att få se oss motorcyklister gasa ur lite extra eller leka lite.
Det bästa jag vet när jag kör bil är att få se en hoj ha lite kul, även om det händer alldeles för sällan :(

Den här tråden är ju bara till för att berätta roliga incidenter.
Skoj att folk delar med sig.
Varken de som skriver eller de som läser behöver ta det på fullaste allvar.
Det är precis lika pinsamt när någon berättar stolt att han minsan körde skiten ur en Volvo 240 med sin R1 som när folk måste vara jätteduktig och fördömma de som skriver en kul anekdot.

Läs och skriv med lite självdistans så får det här vara den roliga grej det är.
 

ListKid

Pysslar oxå med www.ripamfk.com
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
XJ 900 Diversion
Jag fick spö med nya bilen :(

Ok, en liten story då, som väl hade viss utgång från början, men nåt ska man ju berätta.. Det här är bilar men historier är ju alltod historier va?

Hade precis varit å hämtat ut min splidans nya chippade 9-5 Aero och var kung på vägen, givetvis.

Ligger och lunkar i 110 på 90-väg, när jag ser en BMW (haaatar BMW!) hänga med mig i varje omkörning.
Funderar inte mer på det utan när han kör om hänger jag efter honom lite. Det går inte särskilt fort, och det var ju praktiskt att ha nån som "plogar" bort långsammare trafik.
Jag noterar givetvis omgående 4 feta blås och konstaterar att det är en M5'a, och vet därmed att loppet är kört, men man kan ju tvinga tjommen att göra av med lite extra soppa iaf, tänker jag.

Lite trevande tankar om "Hur jäkla mycket snabbare kan den vara egentligen..".

Hursomhelst, jag vet att 90-vägen övergår i motorväg en bit fram, och eftersom BMW vrålar ordentligt vid varje omkörning framför mig är jag rätt säker på att han kommer sula på allt vad han har när det blir motorväg.

Således tar jag sats. En bit före motorvägen laddar jag fullt på 3'an. Jag har full koll på BMW'n och har sas försprång i effektkurvan. När jag närmar mig hör jag tydligt BMW's nedväxling, å vrålandet från alla de där äckliga avgasrören som nog inte är fejk ändå.

Ok, ganska jämnt när jag varvar ut 3'an.
Dvs, jag hade ju högre fart från början :)
Jag gör en perfekt växling till 4'an, eller så gott det nu går med en 9-5'a.
Lagom tills laddtrycket byggts upp drar BMW'n ifrån mig..lite...eller ja, inte så värst lite heller. Jag missar växlingen till 5'an i ren förundran/förvåning. När jag har 200 ligger väl BMW'n 1 km framför eller nåt. När jag väl lyckats fippla in 5'an ser jag den knappt.

-Jäkla skitbil till Saab-helvete vrålade jag!!!

Men BMW'n brummade fint:)


//Linus
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Efterssom jag ännu inte kör hoj då så drar jag en bil historia.

Min förra bil Mustang -97 3.8L V6 såg snabbare ut än den var.

Efterssom få vet prestanda i en sån bil visade det sig att många ville rejsa.

Dubbelfilig 70-väg och rödljus, en liten sliten peugot gti typ -89 eller liknande kommer upp. Två 18års invandrar grabbar i som bara blänger, jag bangar aldrig.

Drog på lite halvt för att leka lite men när dom då började dra mig tryckte jag på fullt och kom upp jämsides. Då sticker dom bara iväg. Inte en changs att komma ikapp.

Snacka om att man skämdes.
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Har en kusin som tycker om att bygga turbo på div. bilar (han hade även sporthoj ett tag). Ett av hans projekt var en gammal opel kadett som han bytt motor i och lagt snurra på. Vi hade gjort några ~1/4 repor där han blivit efter. Inte så konstigt kanske med tanke på att det släppte tvåan ut och större delen av trean. Men sen en vacker dag hade han ändrat utväxlingen (och några andra detaljer).

Sagt och gjort, det skulle testas om min gammelninja (GPX 600R-90) fortfarande kunde hänga av kadetten. Ut på en lång fin raka (bergvägg på ena sidan, avkörningsräck och träsk på andra :3freak ) och några provrundor senare tog vi sats från en rullande ~50km/h start.

Tvåan, såg rätt bra ut, han fick fortfarande inte ordentligt fäste med den lätta opeln. I med trean och fullt spätt.. men vaf-n, han närmar sig väl inte? Jo! Kryper ihop bakom glaset och försöker övertala kawan att det är medvind, nerförbacke och pissbrådska. Krossväxlar till fyran men en snabb blick i backspegeln säger att jag kommer bli piskad snart.

Har just börjat fundera på möjliga ursäkter när jag ser nått vitt i ena spegeln. Kusinens bil syns inte till. Släpper gasen och tittar bak.. Bara ett stort vitt moln på vägen! Svänger in på en rastplats där det står några svenska cykelturister och beundrar den åländska naturen (eller nått). Ganska snart kommer en illalåtade, rykande opel insvängande med ett smått förbannad grabb i.

Så hans sabbade topplockspackning räddade min och kawasakins ära den dagen. För övrigt hann vi inte testa igen före bilen brann upp (glödhet turbo + gammla bensinslangar = illa).
Får se hur det går för ZXRen mot turboladdade 325an i sommar...
 
Last edited:

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
BMW K1300S
Jag måste få berätta om en upplevelse jag hade med min 750iL förra sommarn. Jag har en kula på bilen och jag hade lånat en släp av en bekant för att köra ris till återvinnings-centralen här i Umeå. Släpen är en stor släp med kåpa, jag tror att det är den största släp med kåpa utan dubbla hjulpar som finns att uppbringa. Man parkerar lätt två snöskotrar på den och stänger kåpan.
Hur som helst, på vägen från återvinnings centralen stannar jag för Rött ljus, och bredvid mig stannar en ljus Volvo 740 Turbo med tre unga killar med keps. De kikar på mig, flinar och varvar motorn ordentligt och det lät snarare som om de hade stuprör istället för avgassystem. De släpper upp kopplingen ett par gånger så att deras bil rycker till lite.. Jag sitter lite coolt i min bil och "ignorerar" dem, men jag lägger i sportväxeln och trycker ur ASC:n (Har för mig den accar bättre utan asc).

När ljuset slår om till grönt så fäller jag plattan i botten och jag hör hur Volvon brevid skriker av motor som bara vill... Volvon rycker i starten och deras passagerardörr hinner väl upp i höjd med mitt framhjul när jag börjar få fart vi ligger jämsides så någon sekund och sedan drar jag iväg... Jag tror att han växlade där nån stans vid 90-100 för då tappade han helt.
Efter ett sådant rejs så slutar "grönvåg" att fungera så jag får stanna vid nästa rödljus igen. Volvon hinner upp och jag ser hur passagerarna i Volvon vrider sig i gapskratt och killen bak ger föraren en liten smäll på huvudet.. Det såg ut som om föraren försökte gömma sig bakom ratten, och när det slog om till grönt så stod han kvar, han väntade till jag smugit iväg innan han smög efter...

Kan inte vara roligt att bli ifrånåkt av ett ekipage med både bil och släp.... * * *
 

Dufva

Guest
Gled fram till rödljuset på min brors gamla skrälle (yzf 750r) och hör hur det börjar varvas vilt bredvid mig. I en c70 sitter en "hejjagvillseutsomrunar" gubbe med blonderat bakåtslickat hår med STORA pilotbrillor på sig och tittar på mig. Han skulle väl lära en pojkspoling en läxa antar jag. Blir grönt och han gasar iväg medans jag startar och växlar upp till 2:an ganska fort. Lägger mig bredvid honom, kikar in genom fönstret och skakar huvudet åt honom och glider lungt iväg från honom. Fattade aldrig riktigt vad han hade förväntat sig men jag antar att han inte hade väntat sig det iaf. Lustigt vad folk tror mycket om sina nyinköpta, fina och dyra champagnefärgade bilar. :kocko
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Detta skedde 1996 när jag med min förr-förra hoj, en Suzuki RF600R som var original, var ute och gasade och kom körandes på E22:an mot Karlsro rondellen här i Kalmar och strax innan rondellen finns det en påfart där jag såg att en A/C Cobra kom körandes, så jag gasade på lite extra för att hamna framför denne, och då går det i c:a 170km/h. Sen så kör vi båda in i rondellen i alldeles för hög hastighet, och när jag kommer ut ur den så tänker jag: Nu jääävlar! Moahahahaa... och gasar allt vad jag kan och ser Cobran försvinna i backspegeln, och när jag efter några sekunder tittar på hastighetsmätaren så visar den 245km/h (kanske 220km/h verklig fart) Denna överlägsna känsla uppfyller mig 10 sekunder, då jag nästan skiter på mig av ett gryyymt V8-vrål och en hjälmförsedd herre som passerar mig i en betydligt högre hastighet till vänster. Då släppte jag och körde hem... :3freak
 

Bifogat

  • karta.jpg
    karta.jpg
    117.8 KB · Visningar: 93

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Retep skrev:
Du åkte inte till kliniken då?

*hrrm* Kan tyvärr inte uttala mig i den frågan. :rolleyes:

Nää... Allvarligt så gick den bilen duktigt bra må jag säga.
Mycket imponerad!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top