Ett av de galnare klipp jag sett på YouTube

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
I många andra länder används väl inte vänsterfilen direkt som omkörningsfil, utan man får kryssa fram och tillbaka om man vill förbi, tex i USA brukar det vara så, på många ställe nere på kontinenten också har jag hört.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
MORALPANIK!!!:skrämd:skrämd

:D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Känner inte till något land på kontinenten där man får kryssa fram mellan filerna. I USA är det dock tillåtet.

För många år sedan var jag i New York. Var inne i en arcade hall och fördrev lite tid efter att ha gått på upptäcktsfärd. Satte mig vid ett bilspel med manuell låda och koppling. Fick snabbt några beundrare (amerikanarna kör oftast automat). En av killarna berättade att han skulle åka till Tyskland sommaren efter och köra på Autobahn. Såg fram emot att kryssa fram mellan filerna. Han skulle nog inte leva länge tänkte jag. Han kände inte till tyskarnas lagstiftning. Lär nog blivit en intressant upplevelse för honom att komma till Europa.

Vilket land filmen är inspelad i vet jag inte.

I många andra länder används väl inte vänsterfilen direkt som omkörningsfil, utan man får kryssa fram och tillbaka om man vill förbi, tex i USA brukar det vara så, på många ställe nere på kontinenten också har jag hört.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Filmen är troligen från Brasilien. Polaren som är brasse och jag såg denna för ett år sedan ungefär och han kände igen bilar, märket på bilar alltså som tydligen bara säljs i Brasilien.

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Va förbannad man blir. Folk som inte har i vänsterfilen att göra ska dit ändå.

:D:D:D Men det ligger fan något i det. Tyvärr alldeles för mycket drönare som till varje pris ska stoppa upp trafiken i vänsterfilerna på vägarna. :mad:

Får och får....är snälla djur och bor på Gotland. :tungan

Men det kryssas hej vilt mellan filerna här i Grekland iaf. De har inte lärt sej att långsam trafik ska hålla sej i högerfilerna. :död
Dock brukar lite helljus i arslet få de flesta att haja att det är dags att lämna plats för lågtflygande föremål i vänsterfilen ute på motorvägarna iaf. :tungan

Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Helgrymt filmklipp, bara man lyckas förtränga det faktum att de riskerar både egna och andras liv. Tror inte att jag är ensam om att ha drömt om att köra sådär i min ungdom! :)

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Nån som fattar vad det är han fipplar med på instrumentbrädet i början och lite i slutet?

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Nån som fattar vad det är han fipplar med på instrumentbrädet i början och lite i slutet?

han ställde ner AC:ns temp ett par grader efter att det blev lite svettigt med bakvagnssläppet i kurvan. :rolleyes: :D

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Fan, jag vill ha vår, NU!!!
Min hoj står i garaget och kompisens sportfolka står brevid...

Fredrik:tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Va förbannad man blir. Folk som inte har i vänsterfilen att göra ska dit ändå.

Humenaru? Om du menar att de "vanliga" människorna som höll på med sin lugna förbipassering i vänsterfilen inte har där att göra så har du kanske lite skev verklighetsbild..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln